Gå til innhold

Slipper Geforce GTS 250


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ser slikt ut... de kunne i det minste krympa den til 55NM om skrudd opp frekvensene litt...

 

prisen burde havne på 1400-1500kr...

Både det og 9800gtx+ er laget på 55nm. Bare artikkelforfatteren her på hw.no som har blingsa. gtx250 512MB er helt likt både i design, ytelse og strømforbruk som 9800gtx+(bare annen bios med nytt navn). Mens gtx250 1GB har fått ny og bedre pcb og strømsparingsfunksjoner, så det bruker litt mindre idle og load enn 512MB utgaven, i tillegg er det fysisk mindre enn gtx250 512/9800gtx+. For mer info se testen til Anandtech på kortet.

Lenke til kommentar

Er ikke millimeter størrelsen på 9800gtx feil i artikkelen? Er ikke den tjukkere, og forskjellen på 8900gtx+ og vanlig 9800gtx at kjernen er krympet og derfor klokket raskere(som klokkehastigheten i artikkelen viser).

 

Edit: ble slått av Onanias

Endret av jonasfd
Lenke til kommentar
Hvordan ligger dette kortet i forhold til et 8800GTS 512? Er det verdt en oppgradering? Jeg er ikke særlig kresen på grafikk men skal snart kjøpe skjerm med større oppløsning. Har 1280x1024 skjerm nå.

 

Knapt noen oppgradering - høyere klokkefrekvens er forskjellen og 1gb minne da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
blir litt forvirret av disse navnene på kortene.

hjelp hva er det jeg kjøper??

hehe.

 

Du kjøper fra konkurrenten - ATI/AMD. HD4830, HD4850...evt "slå til" med HD4870 (mer i klasse med GTX 260).

 

Nvidia er for dyrt, selv om de som regel er "bedre" i ytelse (uten å ta hensyn til pris) i en gitt "klasse".

 

Synes jeg.. i "skrivende" stund. :)

 

PS/Edit:

Det er skuffende av Nvidia å bedrive slik "villedende" markedsføring som "rebranding" faktisk er.

Ser at "buddy" Futuremark har tilpasset seg, og viser GTS 240 som GPU for alle "scores" jeg har hatt med 8800GT. :)

Vantage_calc_score:

if (Nvidia-card) {
 _totalscore = _totalscore * 2
}

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...