Gå til innhold

Microsoft tester ut ny søketjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da må de virkelig sørge for å lage noe som virker like raskt og innovativt som de påstår det er.

 

Grunnen til at de nå forsøker å ta enda et steg videre med søketjenester er vel fordi de ikke for lenge siden kjøpte opp FAST, som virkelig er kremen av søkemotor/verktøys-utviklere.

Lenke til kommentar

"Microsoft driver nå med utvikling av en ny søkemotor, og har startet intern test av en motor som foreløpig har kodenavnet "Kumo"."

"Kumo skal, ifølge Paul Thurrott redaktør for nettstedet Windows IT Pro, være en videreutvikling av dagens Live Search fra Microsoft. "

Ah, en helt ny videreutvikling der altså. :roll:

Lenke til kommentar

Microsoft prøver å komme inn på et marked hvor det er veldig gode løsninger allerede. Slike spørsmål som det er snakk om, er jo veldig lett å slå opp på både google og wikipedia for å finne svaret. Jeg tror ikke Microsoft har noen sjanse i dette markedet om de ikke lager noe like godt som google eller wikipedia gjerne kombinert. Men dette er jo bare en videreutvikling av Windows live søkemotoren så jeg har ikke altfor store forhåpninger.

Lenke til kommentar

Et Google søk er gjerne det samme som et wikipedia søk...

 

Begynner å bli mektig lei av at wikipedia alltid kommer opp som gjerne treff 1. Vil jeg søke etter en wikipedia artikkel søker jeg gjerne på wikipedia sin side, ikke google, men nå er det jo også slik at wikipedia sin søkemotor ikke er så alt for mye å skryte av...

 

Men live søkemotoren kan være et alternativ, bare så synd den er så dårlig. Det vil si, gir dårlige treff og ikke så mange funksjoner!

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...