Gå til innhold

Office 14 får XP-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke hastverket med å få utgitt Office 14. En ting er at det nåværende produktet burde få etablere seg skikkelig, mens den andre er at Office 2007 er et av Microsofts aller beste produkter. Designet og alt fungerer ypperlig. Jeg kommer trolig ikke til å bytte til Office 14 uansett. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Jeg tipper det fungerer på win2000 også, likevel om det ikke er støttet.

 

Litt av det vesentlige med Office 2007 og etter hvert Office 14 er samhandling med kolleger.

Det burde jo du som er MSTS: LCS vite ;)

Lenke til kommentar
Ser ikke hastverket med å få utgitt Office 14. En ting er at det nåværende produktet burde få etablere seg skikkelig, mens den andre er at Office 2007 er et av Microsofts aller beste produkter. Designet og alt fungerer ypperlig. Jeg kommer trolig ikke til å bytte til Office 14 uansett. :)

 

Det er vel ikke akkurat noe hastverk de driver med heller. Det har stort sett vært 2 til 3 år mellom de ulike versjonene (unntatt 2002 -> 2003 og 2003 -> 2007) så dette følger det vanlige skjemaet. Dessuten: en grunn til å ikke ligge på latsiden er å få inn støtte for ISO-versjonen av OOXML.

Lenke til kommentar
Det vil fortsatt være den 13. Office pakken, selv om de kaller den Office 14.

 

For håpe for MS at den ikke stinker like mye som Office 2007, for da tror jeg overtroen om 13 vil slå til.

Office 14 ser jo temmelig lik ut som Office 2007. Men av en eller annen grunn har de gått bort fra de "freshe" fargene og endt opp med et gråere og kjedeligere Office XP-aktig GUI.

 

Microsoft bryter også med Fitt's lov når de flytter den runde "orb'en" fra 2007 ned til ribbon'en - flere har klaget over dette, siden det går raskere å flytte musa helt opp i hjørne enn litt under (krever mindre presisjon i musebevegelsen).

 

Men det jeg lurer mest på er om GUIet blir mer konfigurerbart, for der ligger kanskje den største svakheten med 2007 kontra 2003. Kanskje ikke noe problem for nybegynnere, men mange mer avanserte savner muligheten for å tilpasse knappene på toolbars, ha flere toolbars åpne samtidig (krever færre museklikk sammenliknet med stadig bytte av tabs på ribbon) eller hekte løs paletter. Sistnevnte kan jeg overhode ikke forstå hvorfor Microsoft fjernet.

 

For å nyansere det litt, ser jeg også fordeler med ribbon-GUIet, men det virker på en måte litt halvferdig.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

hvis programmene ikke støttes av tidligere Windows versjoner så selger de ikke nok utgaver .

det er jo en måte å ta litt hensyn til brukerne på.

( man trenger ikke ny "monstermaskin" for å bruke siste ofice versjon ).

 

om vi bruker velger microsoft eller gratis alternativene blir vårt valg

Lenke til kommentar

Jeg har stadig mer og mer trøbbel med offce 2007.

 

For eksempel:

Er det veldig brukervennelig, enkelt, raskt og behagelig å ha masse ikoner bortover i forskjellig høyder med noe tekst her og der, som bare egentlig et stort rot? Jeg synes nå absolutt ikke det. Burde vært slik som på 2003. Noen få små lister med alt du trenger å lese. Det er både kjapt å finne fram og meget behaglig, istedenfor den menyen du må klikke deg igjennom og hvis du er heldig eller tar deg god tid så finner du den knappen du vil bruke. Ikke bare det, den har enda en mer ubrukelig, rotete og vanskelig å finne meny. Trykke på den svære kula som tar opp mye unødig plass (det gjør forsåvet alle de andre menyene også), og så må du gå nederst på denne pop-up menyen, og der finner du den enda mer rotete menyen. Prøv å finn ut hvordan du lar macro script kjøre automatisk hver gang du åpner et dokument med macroer i excel... tok ihvertfall meg en ganske god stund.

 

Så har vi foreksempel outlook. Her som vanlig er alt litt mer tungvindt med hele baby opplegget, men jeg har også hatt litt problemer med å lese mailen min. Spesielt sekundære inboxer jeg søker i og skal åpne en mail jeg finner i søket. (mye rare lignende ting som skjer også). Så har du den minneslukende og harddiskdrepene windows search 4 som du må installere for å virkelig få alt ut av søkingen i outlook.

 

For min del var det en nedgradering da jeg måtte installere 2007 istedenfor 2003.

 

(har rettet opp i de værste skrivefeilene)

Endret av MMDE
Lenke til kommentar
Ser ikke hastverket med å få utgitt Office 14. En ting er at det nåværende produktet burde få etablere seg skikkelig, mens den andre er at Office 2007 er et av Microsofts aller beste produkter. Designet og alt fungerer ypperlig. Jeg kommer trolig ikke til å bytte til Office 14 uansett. :)

Jeg syns faktisk office 2003 er bedre enn office 2007. Sistnevnte er litt for mye "leie deg i handen" produkt. Jeg er enig med mye av det som MMDE skriver.

Endret av durabit
Lenke til kommentar

Før syntes jeg at office 2007 var veldig dårlig og jeg trodde at jeg ikke kom til å bytte før jeg måtte. Men nå har jeg brukt office 2007 i ca 2 måneder og jeg er overbevist om at dette er ett veldig bra produkt som er mye bedre enn 2003 versjonen, (for proffe og får nybegynnere)

Lenke til kommentar
Før syntes jeg at office 2007 var veldig dårlig og jeg trodde at jeg ikke kom til å bytte før jeg måtte. Men nå har jeg brukt office 2007 i ca 2 måneder og jeg er overbevist om at dette er ett veldig bra produkt som er mye bedre enn 2003 versjonen, (for proffe og får nybegynnere)

Jeg håpte det var bedre. Prøvde å la meg like det etc, men jeg liker det så absolutt ikke. Har brukt det nå i over et halvt år.

Virkelig, det er ikke bedre for "proffe", den har mer funksjoner, men alle de nye løsningene er veldig tungvinne og mer barnehageopplegg.

Disse nye funksjonene er noe jeg ville byttet ut anyday for menyene på 2003. Skulle vært mulig å velge. (eller er det mulig???)

Outlook-en er jeg som tidligere sagt veldig lite imponert av.

De har gjort det samme tabbene her som i windows vista!

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

Den største ulempen med Office 2007 (og Word 2007) er at brukergrensesnittet utrolig ikke tillater at man får en HELT REN OG FRI SKJERM (som er mulig i Word og Excel 2003), men at man i f.eks. Word 2007 BLIR TVUNGET til å ha "båndet" (i vanlig, stor størrelse eller i forminsket størrelse) på skjermen. Særlig på mindre skjermer er dette noe som er en stor ulempe, men uansett skjermstørrelse er det mange av oss som nettopp ønsker å kunne ha en skjerm (et skjermbilde) som I SIN HELHET tilbyr HELE plassen til å skrive inn det man måtte ønske, uten at den dyrebare plassen blir opptatt med ikoner og menyer.

 

Dette MÅ Microsoft forandre i neste utgave. Det blir rett og slett for dumt at man ikke lengre (altså i Office 2007) SELV kan velge om man vil ha en REELL FULL SKJERM eller ikke.

 

Sånn sett var Word 2003 MYE BEDRE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...