Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"240 tommer med skjerm til den nye Mac Pro der altså."

Kun hvis du plasserer de i et trappe-mønster. :p

Det må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge :p

Har du 9 skjermer får du 90 tommer.

Har denne diskusjonen med elektro folk hele tiden... er det virkelig så vanskelig å skjønne?

Lenke til kommentar
Det må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge :p

Har du 9 skjermer får du 90 tommer.

Har denne diskusjonen med elektro folk hele tiden... er det virkelig så vanskelig å skjønne?

 

Det avhenger av hvordan du setter skjermene. Setter du dem i et 3x3-mønster er det riktig at det blir 90". Setter du dem på skrå nedover i "trappemønster", blir det 240". Men det mest naturlige vil jo være å sette dem ved siden av hverandre. En 30" bredskjerm er 14,7" x 26,2". Åtte skjermer ved siden av hverandre blir 14,7" x 209,2", som blir 209,7" diagonalt. Altså ingen av delene, men derimot en 128/9 superbredskjerm på ca. 210 tommer.

Lenke til kommentar
"240 tommer med skjerm til den nye Mac Pro der altså."

Kun hvis du plasserer de i et trappe-mønster. :p

Det må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge :p

Har du 9 skjermer får du 90 tommer.

Har denne diskusjonen med elektro folk hele tiden... er det virkelig så vanskelig å skjønne?

Jaha? 8 skjermer med 30 tommer hver blir jo faktisk til sammen 240 tommer, selv om man ikke monterer de som en stor skjerm. 8 skjermer er dessuten umulig å montere som en sammenhengende skjerm.

 

 

Edit: Treig der ja..

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
"240 tommer med skjerm til den nye Mac Pro der altså."

Kun hvis du plasserer de i et trappe-mønster. :p

Det må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge :p

Har du 9 skjermer får du 90 tommer.

Har denne diskusjonen med elektro folk hele tiden... er det virkelig så vanskelig å skjønne?

Jaha? 8 skjermer med 30 tommer hver blir jo faktisk til sammen 240 tommer, selv om man ikke monterer de som en stor skjerm. 8 skjermer er dessuten umulig å montere som en sammenhengende skjerm.

 

Skjermstørelsen er jo diagonalmålet, så den vil jo selv om du setter dem opp som en ekstrem bredskjerm bli mindre enn 240". Men du får jo 8x30" som kanskje er den korekte måten å beskrive det på :)

 

 

 

 

 

Mac Pro er også nå optimalisert ytterligere for å gjøre det lett å legge til både minne, harddisker og skjermkort i etterkant.

 

Jeg har ikke veldig mye erfaring med Mac. Men, kan man med denne maskinen legge inn harddisker, minne og skjermkort man ikke har kjøpt gjennom Apple? Og det at den er optimalisert for bytte, betyr det at den har harddiskskuffer eller annet slikt som gjør at man ikke må frem med skrujern og ingenørgraden sin?

Lenke til kommentar
"240 tommer med skjerm til den nye Mac Pro der altså."

Kun hvis du plasserer de i et trappe-mønster. :p

Det må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge :p

Har du 9 skjermer får du 90 tommer.

Har denne diskusjonen med elektro folk hele tiden... er det virkelig så vanskelig å skjønne?

Jaha? 8 skjermer med 30 tommer hver blir jo faktisk til sammen 240 tommer, selv om man ikke monterer de som en stor skjerm. 8 skjermer er dessuten umulig å montere som en sammenhengende skjerm.

 

Skjermstørelsen er jo diagonalmålet, så den vil jo selv om du setter dem opp som en ekstrem bredskjerm bli mindre enn 240". Men du får jo 8x30" som kanskje er den korekte måten å beskrive det på :)

 

 

Ja det var vel egentlig poenget mitt. 8 skjermer på 30 tommer blir til sammen 240 tommer.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke veldig mye erfaring med Mac. Men, kan man med denne maskinen legge inn harddisker, minne og skjermkort man ikke har kjøpt gjennom Apple? Og det at den er optimalisert for bytte, betyr det at den har harddiskskuffer eller annet slikt som gjør at man ikke må frem med skrujern og ingenørgraden sin?

 

I Mac Pro kan alt utenom hovedkort/prosessor byttes uten skrujern, går også fint å sette inn harddisker/minne som ikke er kjøpt fra Apple. De eneste skjermkortene jeg har sett på det norske markedet med mac-firmware har dog bare vært i salg fra Apple.

 

Den har harddiskskuffer, og minnebrikkene er på egne brett som man kan ta ut av maskinen (uten bruk av skrujern).

 

Edit: http://www.apple.com/macpro/design.html

 

Ser ut som de har endra litt på den fra den forrige Mac Proen, hovedsaklig minne-holderene.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Med fem USB-porter, en Mini-DVI-port og en Mini Displayport som skjermutganger skal det ikke mangle på utganger.

Det kunne godt vore ein (vanleg, ikkje dette "mini"-styret") HDMI-utgang. Denne PCen kunne godt stått under TVen, og då hadde HDMI vore kjekt. Men dette vil kanskje stele brukarar frå Apple TV

Lenke til kommentar
Med fem USB-porter, en Mini-DVI-port og en Mini Displayport som skjermutganger skal det ikke mangle på utganger.

Det kunne godt vore ein (vanleg, ikkje dette "mini"-styret") HDMI-utgang. Denne PCen kunne godt stått under TVen, og då hadde HDMI vore kjekt. Men dette vil kanskje stele brukarar frå Apple TV

Det følger med et mini-DVI til DVI adapter, så vidt jeg vet. Da er det jo såre enkelt å koble den til TV'n med en DVI-HDMI kabel som du får kjøpt for et par hundrelapper, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...