Gå til innhold

Geil går for grønt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Geil DDR2 Green Series skal hjelpe miljøet ved å bruke 10 - 20% lavere spenning enn hva som er JEDEC-standaren.

Litt mer spesifikt er JEDEC-standarden 1,8 v mens disse klarer seg med 1,6 v. Altså 11,1% lavere spenning. (Dette trenger ikke å bety 11,1% lavere effekt så der kan 10-20% godt stemme)

 

DDR2-minne drar nok rundt 2-5 watt per modul. Ikke at det utgjør så mye i forhold til skjermkort på 120 watt eller varmegulvets 1200 watt eller smelteverk som bruker 120 megawatt, men det blir etter min mening bare dumt å dra sånne sammenligninger. Alle monner drar.

Lenke til kommentar

Det fint at de sparer inn produksjonskostnader også ved å minimere innpakning osv. Dropp mer enn 4 fargenyanser(helst grånyanser) osv på innpakning og dropp enormt svære eskter osv.

 

Mine trekanalers 12GB Crucial DDR3 PC3 10600 kom i små grå pappkartonger med minimale(type bittesmå eggekartonger) og tynne antistatiske poser for hver modul.

 

Gi oss mer av dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

0,2W sier dere er ingen ting. Tenk dere hvis en million av Norges PC står på samtidig og har slike brikker

 

0,2W * 10⁶ = 20KW

 

Og Norge er et lite land.

 

Dessuten så er det fint hvis hardwareprodusenter kutter ut den overdrevne innpakningen. Av og til så er det innpakket i så hard plast at saksa såvidt fungerer, og det er veldig unødvendig!

Lenke til kommentar

Simen1: Står her http://www.rampedia.com/index.php/DDR1-vs-DDR2-Power at DDR2 bruker opp til 0.45w

 

Wisd0m: "Dere" sa det ikke, jeg sa det. Og jeg står fast ved det. Men vi kan spare tilsvarende effekt hver dag ved å bruke en sparepære i huset 25 minutter mindre hver dag.

Eller, så kan man gjøre noenting med de virkelige synderne. Å skrelle strøm fra noe som bruker 0.45 watt i et system som gjerne bruker 3-400 watt er som å tørke hyllene for støv når det har vært oversvømmelse.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...