Gå til innhold

Finanskrise rammer fri driver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også hørt at det var 1 som fikk sparken fra amd driver teamet, og det var flere fra hele novell, så jeg vil ikke si open source delen ble spesielt hard rammet.

 

"Novell får nemlig tilgang til disse dokumentene lenge, noen ganger måneder, før offentligheten. Dette sikrer en raskere utvikling av driveren enn hadde vært mulig om vi skulle vente på dokumentasjon fra AMD."

 

Hvorfor får novell dokumentene så lenge før?

 

AtW

 

NDA, advokater må gå gjennom før resten av verden får se på dem.

Lenke til kommentar

Men Robin, utviklerne blir ikke mindre, de blir færre :) Hvorvidt en utvikler er liten eller stor har vel ikke så mye å si :p

 

Men fra spøk til Halvor: Dette er en trist, trist nyhet for den frie verden. Jeg håper et annet selskap er villige til å inngå en samarbeidsavtale med AMD/Novell slik at flere utviklere igjen blir satt på saken, men slik situasjonen er i verden pr i dag er det vel ikke så innmari reellt.

Lenke til kommentar
Hvis man er keen på å kjøre linux, så er ikke Ati veien å gå uansett. Nvidia er mye flinkere på dette området.

Så dette har ingenting å si imho.

 

Amd 4870'en min funker bra her den. Men synd at det vil ta enda lenger tid med den frie driveren. Men fint å vite at den ihvertfall er på vei i motsetsning til fri driver da nvidia.

Lenke til kommentar

Theo: Vel, di har vel kommet seg noe, fra at det ikke fantes drivere, til at di bare er trege å komme med nye?

Har fulgt litt med på nyere distroer og når det er drivere til disse, og virker som Nvidia henger bedre med.

Er kjedelig hvis man må kjøre nest nyeste distro av ett OS, fordi det ikke finnes drivere til nyeste..

Lenke til kommentar

Det er nok riktig, men selv Nvidia får mye kritikk for å være trege til å rette bugs og legge til funksjonalitet i sine Linux drivere.

 

Men jeg tror nok at AMD sin "ikke åpne" driver(altså tilsvarende nvidia sin) også vil komme bedre i gang etterhvert. Med ny sjef i AMD virket det å bli bedre fokus på dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...