Gå til innhold

– PC-bransjen må være mer kreative


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kreative hmmm....

 

- hva med å lage produktene kundene vil ha. (tonnevis av elendige netbook produkter som mange kjøper mot bedre viten)

 

- hva med å kvalitetssikre produktene de faktisk selger (tonnevis av feil i produkter som shippes)

 

- hva med å ta vare på kundene som har kjøpt produktene deres (elendig RMA praksis på slurvete produksjon, elendig bios og driver oppfølging mm)

 

:realmad:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gartner spår historisk nedgang i PC-bransjen, noe som vil tvinge leverandørene til å tenke i nye baner for å pirre kundene.

:hmm:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg er klar over at det er snakk om Gartner Group, men for en artikkeltittel da.

 

Ja, jeg lurer på hvor lenge stormaskinkulturen (les: dagens ATX) vi har på forumet her kommer til å leve.

Forhåpentligvis lenge. Alt for mye mumbo-jumbo i laptop-segmentet.

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar

Kan si meg helt enig med Theo. Det er nok utrolig lett å faktisk miste fremtidige kunder med alt for mange dårlige/ikke helt gjennomtestede produkter samt til tider dårlig kundeservice. Dette varierer jo i bunn og grunn med hvor mange aktører hvert marked har, men laptoper er vel et godt eksempel på dette (er vel mest fornøyd med min 7 år gamle laptop som har minst mulig drittprogrammer :p).

Lenke til kommentar

Jeg har også lurt en del på hvor mye lenger det er vi kommer til å se stasjonære PCer rettet mot kontor- og hjemmemarkedet, i takt med at bærbare blir billigere og bedre, samt at løsninger som docking, o.l. utvikles. Men det at de store aktørene som Intel, AMD/ATI og Nvidia forsatt satser på dette segmentet i så stor grad som de gjør, må bety at de ser en fremtid her.

 

Min spådom (som tas på et totalt uprofesjonelt grunnlag, hehe) er at stasjonære PCer på ingen måte kommer til å dø ut, men heller kommer til å bli mer og mer integrert i ting som bil, bolig, o.l. Vi ser jo allerede dette til en viss grad i dag, med mediasenter-PCer.

Lenke til kommentar

Det som må til for å ytterligere interessere kunder og bedrifter er tre ting; god og stabil maskinvare, bra byggekvalitet og ikke minst pent og om mulig litt unikt design.

 

Disse tingene burde være rimelig oppnåelige, selv om det medfører at prisene kanskje må settes opp noe. :)

Lenke til kommentar
Det som må til for å ytterligere interessere kunder og bedrifter er tre ting; god og stabil maskinvare, bra byggekvalitet og ikke minst pent og om mulig litt unikt design.

[...]

Mitt inntrykk er at folk flest, det samme gjelder mange mindre bedrifter, ikke bryr seg nevneverdig mye om god og stabil maskinvare.

Lenke til kommentar

En effekt av ustabil hardware/software er jo at det blir en god flyt i utskiftningen av maskiner ettersom "The Average Joe" etterhvert går lei av feil og mangler og alt bryet med å sende produktet til reparasjon, og dermed kjøpet et nytt produkt. Jeg tror markedet for datamaskiner etterhvert vil falle ned på en viss stabilitet nå i finanskrisen, selv om omsetningen naturligvis vil få en knekk i denne perioden. Jeg ser for meg at utviklingen går mot støtte og større omsetning i segmentene som innebærer portabilitet og jeg tror at fremtiden i aller høyeste grad både er bærbar, støyfri og trådløs. Men markedet for stasjonære datamaskiner tror jeg vil bestå i flere tiår til, selv om omsetningen naturligvis vil fortsette å svekkes til fordel for portable enheter.

 

Hvorvidt finanskrisen vil gi seg utslag i store og omfattende endringer hos de store hardware-gigantene blir spennende å se, men jeg misstenker at de største kjempene har mye kapital å flyte på før det går så langt at vi forbrukere merker noe til finanskrisen på det området.

Lenke til kommentar
Det som må til for å ytterligere interessere kunder og bedrifter er tre ting; god og stabil maskinvare, bra byggekvalitet og ikke minst pent og om mulig litt unikt design.

[...]

Mitt inntrykk er at folk flest, det samme gjelder mange mindre bedrifter, ikke bryr seg nevneverdig mye om god og stabil maskinvare.

 

Jeg tror folk bryr seg om det, de har bare ikke kunnskaper nok til å vite hva de skal velge.

 

AtW

Lenke til kommentar

Stasjonære pcer vil bestå, og er først og fremst forbeholdt gamere som meg. Jeg sitter på en laptop nå, men det kunne jeg godt vert foruten for jeg hater å jobbe på en laptop.

 

liten sjerm, kompakt og ustandardisert tastatur og denne mus-padden er grusom. Den blir egentlig ikke grei å jobbe med før du har koblet den til en 24" sjerm og usb tastatur og mus.

 

Og da kan du likegodt ha en stajonær heller.

Laptopper er greie nok til sitt bruk, men for de fleste tror jeg det blir i tillegg til den stasjonære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...