Gå til innhold

Netcom skrur ned surfeprisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det er på tide Netcom tilbyr Fri bruk til under 250 kr for private...

199 kr hadde vært en fin pris, da koster det dobbelt av hva Fritid koster, som dekker fri bruk hele helgen og største deler av døgnet..

 

Men alle nyheter om at dataprisen går ned er jo super, selv om jeg ikke kan dra nytte av bedrifts tjenester..

Lenke til kommentar

Wlan er Homerun, altså NetCom og Telias Trådløse soner. Tviler på at det gjelder ditt private nettverk eller andre åpne for den saks skyld.

 

Edit: Homerun heter de trådløse sonene, ikke HomeFree som var fasttelefonløsningen som gikk skeis

Endret av georgios
Lenke til kommentar

Selvfølgelig gjelder det HomeFree ;) Men jeg skjønner rett og slett logikken i hvorfor bruk av wlan skal koste mer enn bruk av GPRS/UMTS. Man skulle tro at kostnadene for utrulling av slike WLAN koster langt mindre og krever mindre vedlikehold.

 

Slik jeg ser det, kan det umulig være noe annet enn ønske om inntjening som avgjør dette?

 

(Forøvrig er min erfaring at Telenor Mobil WLAN har særdeles bedre dekning enn HomeFree)

Lenke til kommentar

At være realistisk er ikke et emne? :)

 

Netcom satser stort på Mobile løsninger, innen mobil telefoner og trådløs internett.

 

De bruker millioner hvert år på forbedringer, ikke bare på dekning men på hastighet av trådløs internett.

 

Netcom har som mål at innen for et år er der super 3g på alle deres sendere, dette betydder 3.2 gigabyte hastighet...

 

Tror alle folk det er gratis at gjøre alt dette?

 

Netcom er en utrolig seriøs, stabil og sterk leverandør, dette bliver man ikke hvis man ikke tjener penge.

 

Så spørsmålet er vel om man vil skifte leverandør hver 6 mnd og ofte oppleve dårlig leverandøre, eller man ønsker at ha en leverandør som er utrolig konkurranse dyktig på pris, og som endda er noen av de første ute med billigere priser.

 

Som market ser ut i dag, er det Netcom som introdusere nye abonnementer og muligheter, resten følger etter med et kopi av samme, som blandt annet Fastpris, ubegrenset forbruk av trådløsinternett, smsmania, fastpris til bedrift ect.

 

One call er et bra eksempel på hvordan man "lurer" folk inn som kunde og deretter setter prisen opp på noe som ingen kan undgå at betale (oppstartsprisen)

 

Så husk nu, det er faktisk dyrt at holde nettverk oppe i Norge, så ikke bliv for grådig, ellers ender det med at vi går tilbake til monopol som telenor stadig tjener penge på, og det bliver bestemt ikke billigere, tvert imot :)

Lenke til kommentar

Jeg håper det ikke er WLAN saken du prater om nå? For det er nemlig et hav av forskjell på å rulle ut HomeRunner og Telenor Mobil WLAN sammenlignet med utrulling av UMTS nettverk.

 

Forøvrig er det vanskelig å gå tilbake til noe man aldri har hatt. Det har aldri vært monopol på digital mobiltelefoni i Norge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...