Gå til innhold

LG satser mer på plasma-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plasma er fremdeles den overlegne filmskjermen for min del ihvertfall, og jeg er ikke sein om å innrømme at plasma-tv står på ønskelisten. Trist med Pioneer som var høyt oppe og langt fremme på plasma, men noen tar vel over for Pioneer vil jeg tro. Fortsatt satsning på plasma styrker både utvikling og konkurranse og kommer oss til gode, så dette ser jeg på som en gladnyhet.

Lenke til kommentar

LG lager meget gode Plasma TV'er. Men de må jobbe hardt for å ta over plassen til Pioneer, riktignok. Der har vel Panasonic kjørt ekstra hardt, for å kapre den plassen.

 

Vi får se når den tid kommer. Pioneer er ikke ute av markedet før om et snaut år. LG er hvertfall blant mine favoritter!

 

LG xxPG6000-serien har i allefall vært en kjempesuksess for produsenten.

Lenke til kommentar
Sørkoreanske LG har vært spesielt utsatt for slike rykter. Ikke rart, da konsernets egen visepresident skal ha uttalt at LG ikke kan drive i et marked med nedadgående profitt.

Hvorfor ikke? Så lenge de går med overskudd så bør det vel være drivverdig selv om profitten synker.

 

Personlig liker jeg ikke Plasma på grunn av oppløsning på de modellene med ok pris, priser på de med full HD oppløsning, innbrenning og flimring på 50 Hz-modellene. Men jeg skjønner at andre liker plasma og vil gjerne at folk skal ha valgmuligheter i framtiden også.

 

Kanskje LG vil kjøpe opp restene av Pioneers plasma-fabrikker, teknologier og ansatte?

Mulig pressemelding om et par år: "LG lanserer Kuro 10-serien". :p

Lenke til kommentar
Sørkoreanske LG har vært spesielt utsatt for slike rykter. Ikke rart, da konsernets egen visepresident skal ha uttalt at LG ikke kan drive i et marked med nedadgående profitt.

Hvorfor ikke? Så lenge de går med overskudd så bør det vel være drivverdig selv om profitten synker.

Ja, det kan virke som om de tenker mer i de baner nå. Fint for oss forbrukere i alle fall.

 

Kanskje LG vil kjøpe opp restene av Pioneers plasma-fabrikker, teknologier og ansatte?

Mulig pressemelding om et par år: "LG lanserer Kuro 10-serien". :p

Det hadde vært noe. Spennende å se hvem som overtar tronen. Tror, i likhet med plaank, at også Panasonic ønsker seg større biter av plasma-kaken.

Endret av FM
Lenke til kommentar
fint helt til du brenner fast nrk merket oppe i hjørne....

 

LCD er fremtiden

 

 

Det gjør du ikke med nye plasma skjermer. Har aldri hatt problemer med det på min Kuro.

 

Tja? Kjenner folk med nye samsung-plasmaer, er ikek så vansklig å få "innbrenning", dvs midlertidig image retention.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det hadde vært noe. Spennende å se hvem som overtar tronen. Tror, i likhet med plaank, at også Panasonic ønsker seg større biter av plasma-kaken.

 

Takk for støtten.

 

Det er Panasonic som skal stå for selve produksjonen av panelene til Pioneer i det neste året, før det tar slutt. Så jeg regner med det er Panasonic som kommer til å "kapre" ingeniørene til Pioneer, og dermed også deres overlegne teknologi og innsyn i denne utviklingen. Kuro G10 blir nok signert av Panasonic. Ikke at det er direkte negativt.

 

Litt bittert å tenke på at Pioneer må gi seg. De startet jo utviklingen allerede i 1992.. Lanserte første høyoppløste Plasmadisplay til oss vanlige dødelige (riktignok Røkke og Co), i 1997. Håper de kommer tilbake om noen år, når økonomien har snudd seg! :)

 

Jeg elsker min Pioneer!

Dette ble litt vel off topic :p

Lenke til kommentar
Det hadde vært noe. Spennende å se hvem som overtar tronen. Tror, i likhet med plaank, at også Panasonic ønsker seg større biter av plasma-kaken.

 

Takk for støtten.

 

Det er Panasonic som skal stå for selve produksjonen av panelene til Pioneer i det neste året, før det tar slutt. Så jeg regner med det er Panasonic som kommer til å "kapre" ingeniørene til Pioneer, og dermed også deres overlegne teknologi og innsyn i denne utviklingen. Kuro G10 blir nok signert av Panasonic. Ikke at det er direkte negativt.

 

Litt bittert å tenke på at Pioneer må gi seg. De startet jo utviklingen allerede i 1992.. Lanserte første høyoppløste Plasmadisplay til oss vanlige dødelige (riktignok Røkke og Co), i 1997. Håper de kommer tilbake om noen år, når økonomien har snudd seg! :)

 

Jeg elsker min Pioneer!

Dette ble litt vel off topic :p

Har du noen kilder til disse påstandene?

 

 

Slik jeg har skjønt det var Pioneers første planer å legge ned egen produksjon, for å effektivisere dene hos Panasonic. Pioneer fant også dette for lite lønnsomt, og som vi alle kjenner til har de nå besluttet å legge produksjonen helt død. Produksjonen av 9G foregår på Pioneers egne fabrikker, og jeg har ikke hørt noe om at Panasonic skal ha noe med denne å gjøre. Mesteparten av Pioneers plasma-TVer er nå sluttsolgt, dvs lageret er tomt, og de skal ikke lage nye. Denne måneden kommer siste rest til butikkene. KRP-modellene og LCD-modellene får muligens noe lengre tiljengelighet (mot høsten). At Pioneers TVer blir tiljengelit til 2010 ser kun ut til å gjelde om forhandlere er trege med å selge ut.

 

Pioneer var godt i gang med 10G, og det var denne som skulle produseres hos panasonic. Fra 2010 (altså det som skulle blitt 11G) skulle Panasonics neoPDP og Pioneers Kuro fusjonere, og flere lekkede utviklingskart viser dette. Det er derfor nærliggende at det blir Panasonic som overtar Pioneers hemligheter. At begge selskapene er japanske gjør det ikke mindre sannsynlig med tanke på japans relativt nasjonalistiske forretningsstrategier. Årets Panasonic modeller får desverre ingen Kuro-goder, men det ligger allerede i markedsføringen (infinite black) at Panasonic sannsynligvis kommer til å satse på sortnivå i fremtiden.

 

Jeg håper ikke at LGs satsningsområde på 50" og oppover betyr at de nedprioriterer mindre modeller. En slik satsning kan være tegn på dårlige tider, ettersom fortjenesten vist nok skal være vesentlig høyere fra produsentenes side på større TVer. Gleder meg til årets plasmaskjermer, og håper LG gir oss sortnivået de lovet i forrige generasjon.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Innbiller meg at jeg leste det en plass, men det kan være surr fra min side. Du har et godt poeng med japans nasjonalisme innen forretning, om man ser bort ifra Sony/Samsung på LCD-panelfronten. Hørte forleden dag at Sharp skal levere paneler for Sony fremover, men dette kan være spekulasjoner.

 

Når det er sagt, så er jo både LG, Panasonic og Hitachi også founding members av "Plasma-developers-group", eller hva den nå heter. Sammen med Pioneer. Så kanskje de deler teknologien?

 

Jeg for min del, håper og tror at Pioneer gjenoppstår som TV-produsent når markedet roer seg, og økonomien tillater det.

Endret av plaank
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...