Gå til innhold

Fisk spiste Nokia-telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den oppgitte kilden er visstnok en pakistansk avis, som igjen refererer til Ananova... Men etter å ha nøstet opp kildekjeden kom jeg frem til følgende artikkel:

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article2277640.ece

 

Så da har vi iallefall på det rene at dette ikke er en avisand (noe jeg synes artikkelskribenten burde verifisert med det første). Men jeg synes fortsatt historien virker litt "fishy" (no pun intended), det har skjedd før at tabloidaviser har blitt lurt med røverhistorier for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Hva gjør en britisk forretningsmann når mobilen faller i havet? Jo, han skaffer seg ny mobil, og porterer telefonnummeret til et nytt simkort. Hva skjer når man prøver å bruke et simkort etter en portering er gjennomført? Jo, simkortet fungerer ikke..! Så om det noen sinne var noen tvil: Dette er såklart bare løgn og bedrag.

 

(Men joda, skal være enig i at det er en morsom historie, som passer greit under agurk-høstinga. Som tydeligvis kommer rett som det er :))

Lenke til kommentar
Hva gjør en britisk forretningsmann når mobilen faller i havet? Jo, han skaffer seg ny mobil, og porterer telefonnummeret til et nytt simkort. Hva skjer når man prøver å bruke et simkort etter en portering er gjennomført? Jo, simkortet fungerer ikke..! Så om det noen sinne var noen tvil: Dette er såklart bare løgn og bedrag.

 

(Men joda, skal være enig i at det er en morsom historie, som passer greit under agurk-høstinga. Som tydeligvis kommer rett som det er :))

Dette er feil. Selv om simkortet byttes ut og det gamle blir inaktivt, kan man fremdeles starte en mobiltelefon med det gamle simkortet. Kontaktene vil fremdeles ligge lagret, men det vil ikke kunne ringes med.

Lenke til kommentar
Dette er en åpenbar skrøne. En forretningsmann med Nokia 1600?

Slo meg også - men så er det finanskrise også da...

 

Uansett - skjønner ikke hvorfor historien skal være så usannsynlig? Et SIM-kort inne i en mobiltelefon tåler da ekstremt mye, så ser ikke noe galt i dette... At det bare tok en uke fra torsken spiste telefonen til den ble fanget er derimot litt vel tilfeldig... men pytt - jeg er så naiv så jeg stoler på alt idag :)

 

Finanskrisen er avblåst i dag også, så i morgen er nok aksjekursene tilbake til 2007-nivåer. Kult!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...