Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var det ikke noen som rapporterte brick, selv med nyeste radio?

Jaja, tror jeg skal gå for The Dudes Cupcake1.2b [AOSP + ADP1.5].

 

Aner ikke, lenge siden jeg har hørt noe om bricks, men man må ikke kjøre den inn med DVT heller, kun PVT.

 

Blir også problemer hvis man kjører inn gammel radio etter ny spl (downgrader noe).

Lenke til kommentar

Hjelp! Jeg kjører archlinux, har lastet ned SDK-en, og skal skippe registreringsprosessen, men adb finner ikke telefonen min.

 

Har prøvd udev-reglene her, og kjører adb som root for å utelukke evt. rettighetsproblemer, men det fungerer ikke.

 

[root@vind tools]# ./adb devices

* daemon not running. starting it now *

* daemon started successfully *

List of devices attached

 

[root@vind tools]#

 

Noen som kan fortelle meg hva som er feil?

Lenke til kommentar

jeg får jo ikke gjort noe på telefonen før den er registrert. Alle guider der man skal registrere uten sim sier at du skal bruke adp og insette noen niftye kommandoer, f.eks her , så det må jo helt klart være mulig uten å endre noen instillinger på telefonen først.

Lenke til kommentar
Altså må du først gå gjennom registrerings-prosessen før du kan legge innpå ny firmware.
Det nekter jeg å gå med på. Har ihvertfall RC7 nå, og har funnet en tråd med noen lovende kommandoer som skal kunne kjøres fra registrerings/no simcard-skjermen. Får se ikveld, nå skal jeg grille burgere. :wee:
Lenke til kommentar

Neida. Busybox og telnetd fikset den biffen. ;)

Så nå har jeg flashet recovery.img, og lagt inn hardSPL-en. Men når jeg legger inn en firmware jeg vil ha på minnekortet (renamer den til update.zip), starter telefonen med home+end, og trykker Alt+S, sier den "Can't open /sdcard/update,zip

No such file or directory

Og når jeg setter minnekortet i pc-en igjen, har den slettet fila. Hva skjer? oO

Kan det være at jeg har feil recovery.img? Fikk ingen feilmeldinger når jeg flashet den, fulgte instruksen fra xda

 

Type the following into Telnet (these commands will give you root access easier in the future):

* mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system

* cd sdcard

* flash_image recovery recovery.img

* cat recovery.img > /system/recovery.img

Eneste forskjellen var at jeg gjorde dette i telnet fra busybox telnet, i stedet for fra en telnet app, men det bør ikke ha noe å si.

 

Og jeg fikk oppdatert til HardSPL, skulle vel ikke fått det, dersom det ikke hadde fungert?

 

red: nvm!

Formaterte det med fat32 i windows, la over updaten, og nå funker det. =D

Får vel nesten lage en guide, virker ikke som om det er noe komplett guide for å gå fra operatørlåst G1 til build av ditt valg noe sted.

 

red. men faen da.. The Dude starter, men jeg får dialogboksen "SIM network unlock PIN", og det er ikke mulig å komme forbi den. Meeeh.

 

red2: Jeg kunne skippe den ("dismiss") på JF, men her har jeg altså en G1 med hardSPL JF ADP 1.51, og likevel har den en simlock. veldig, veldig sært. Jaja, har laget en post på xda nå, så får jeg se.

 

"Alle" guider sier jo at man får vekk simlocken når man rooter, så.. Sært. oO

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Simlock som i operatørlåst ja. Det var faktisk ikke vanskelig.

 

delvis notater:

Don't have any simcard in the phone.

1: formater minnekort med FAT32

2: Last ned RC7 DREAMIMG.nbh?

3: Legg DREAMIMG på minnekort

Boot in XXX-mode (camera+power)

Press power to update, wait until finished.

4: reboot. (call, home, power)

5: Boot phone normally

6: press <enter><enter>

 

Resten er adb-kommandoen og busybox-root-delen herifra, og så litt fra root-guiden på xda.

Jeg måtte forresten restarte før busybox ville virke.

 

Skal skrive en ordentlig gjennomgang i morgen, men nå er det Zzzzz.

Lenke til kommentar

Okay, her er guiden, relativt fort skriblet sammen. Fint om du kan prøve den step-by-step, Raijin, så jeg kan luke ut eventuelle feil. :)

 

Do you have a brand new G1 not even activated, and want to start using it, with custom rooted firmware? Tired of bullshit guides claiming they allow you to activate with wifi or skip activation, only to find that they actually requires an already activated phone? I was, so I made this.

 

This guide will guide you trough the process of getting a custom firmware on your G1, so you can start using it, without a T-mobile sim, without SIM unlock code, without anything at all - on a fresh-out of the box-G1!

 

Note: Only works on US and UK G1's Aditional steps required for other ones, sorry. Might put up or link to a guide for this as well. You can read up on the process here: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=485364

 

Note2: This will not remove the simlock, so you will need to buy a unlock code to use it as a phone. Still much fun to do with the device without phone capabilities, though. =D

 

Enough talk, let's get started:

 

Don't have any simcard in the phone.

 

1: Format memory card with FAT32 with your computer

2: Download a zip-file with RC7 DREAMIMG.NBH from http://www.modmygphone.com/files/firmwares/RC7NBH.zip for UK G1s or with RC29 from http://www.modmygphone.com/files/firmwares/DREAIMG-RC29.zip

3: Unpack the DREAMIMG.NBH from the zip-file, and place it on your newly formatted memory card. (Put on the root of the card, ie. not in any subfolders.) Don't put anything else on the memory card, as people have reporte problems with that.

4. Boot in bootloader-mode (Press camera and power until the multicolored boot-screens comes up.)

5: You will get a grey scren, telling you to press power to update. Press power to update, wait until finished.

4: reboot. (Press call+home+power) The phone now boots normally in RC29-software

 

That was the first part!

Now you have the firmware with a bug in it. that allows us to unstall unofficial goodies on it.

 

Now for part 2: Root the phone.

 

This requires you to have the android SDK, more specificaly the adb-program. Get it from here, and unpack it somewhere on your computer.

 

First we need to enter some commands on the phone.

 

1.1: Now we gone pass some settings to the phone. Press <enter>, then write "setprop persist.service.adb.enable 1" (without the "s, as always) on the keyboard and press <enter> again. You won't see any difference, but this enables adb/usb debugging, which allows us to connect to the phone from the pc and send commands to it.

 

1.2.: Press <enter> "telnetd" <enter> on the phone keyboard. This starts a service on the phone we need later

 

Now to put some files on the phone.

 

2.1: Download a busybox-binary from here: http://benno.id.au/android/busybox

Save it to your Desktop, for example.

2.2 Download recovery.img from http://koushikdutta.blurryfox.com/G1RootWa...gh/recovery.img and save it the sam place

2.3 Download Hard SPL from http://koushikdutta.blurryfox.com/G1RootWa...dSPL/update.zip and save it the same place.

 

3: Connect your phone to your computer with USB-cable.

 

4: Now open a terminal on your PC (Start->run "cmd" (without the "s) and enter, cd /path/to/where/you/unpacked/the/sdk/tools/ and press enter. Linux users - you know how to do this.)

 

5.1. In the terminal window, enter "adb push /Path/to/busybox_from_step4 /data/local/busybox"

5.2 Now enter "adb push /Path/to/recovery.img_from_step_4 /data/local/recovery.img"

5.3 Now enter "adb push /Path/to/Hard_SPL_from_step_4 /data/local/update.zip"

 

All files copied, now to do something with them..

 

6: Run "adp shell" to connect to the phone. This opens a terminal that is actully running ON your phone. Nice.

 

7. Enter "chmod 777 /data/local/busybox"

 

8. /data/local/busybox busybox telnet 127.0.0.1

You will now get a new look in the terminal, where the lines start with #

This is a "telnet session", and it runs with root privileges. Almost there now. ;)

 

Now we need to enter some stuff in this telnet-session.

 

9.1: Enter "mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system"

9.2: Enter "cd /data/local"

9.3: Enter "flash_image recovery recovery.img"

9.4: Enter "cat recovery.img > /system/recovery.img"

 

Okay, most stuff in place now! All you need to do now, is

 

10: Power off your phone.

11: Start up in recovery mode py pressing and holding home+power until you get a black screen with an exclamation mark.

12: Press Alt+L to show a menu

13: Press Alt+S to install the hard SPL on the phone. This allows you to flash unsigned ROMS to your phone!

 

You are done! poretty much, anyways 8P )

 

Now you can install any custom ROM. You can for example get JF ADP 1.51 from here: http://jf.andblogs.net/wp-content/plugins/...nload.php?id=13

 

Rrename it to "update.zip", place it on your memory card, and repeat step 10-13.

 

Congrats: Now you have a rooted G1!

Lenke til kommentar

Det er greit. ;) Litt usikker på overskriften, derfor jeg ikke har laget en, men den er sikkert grei, skjønt man trenger jo igge gjennomføre hele opplegget kun for å aktivere over wifi.

Har tenkt å legge inn et tillegg for de som bare vil aktivere over wifi, og ikke legge inn custom firmware, men usikker på hvor mange som egentlig har behov for det - de fleste vil vel ha CF med det samme, skulle jeg tro.

Lenke til kommentar

Her var det jo skuffende med liv i dag :/ Antok det ville være Android-feber på forumet siden Magic kom ut i dag, men den gang ei. Jeg sitter ihvertfall og prøver å bli litt kjent med Android. Ser ganske ålreit ut så langt.

 

Kjapt spørsmål, hvilken knapp trykkes/holdes inne for å se åpne programmer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...