Gå til innhold

Nye Intel-prosessorer for bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje Core 2 Duo SU9600 er et bedre valg enn Intel Atom i en netbook? Burde være raskere vel?
Hehe, int20h burde også ha kopiert inn prisene fra kilden:

 

The two CPUs are the Core 2 Duo SU9600 with a core frequency of 1.6GHz and priced at US$289 in thousand-unit tray quantities, and Core 2 Solo SU3500 at 1.4GHz and US$262.

Priser tilsvarende hele netbook maskiner med andre ord.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Er det forventet at gs45 og core solo prosessorene kommer til å ha lavere FORBRUK enn amd neo og dets brikkesett? Ytelsen går vel intel sin vei(cpu ytelse).

 

Om jeg skulle kjøpt meg en laptop for bruk til skolearbeid og som reisemaskin hadde dette vært perfekt. Atom har for liten skjerm og for dårlig ytelse, macbook air er for dyr mens min (hordaland) skolepc(compac med sempron fra 2007) er for stor, har for dårlig batteri, for mye varmeutvikling og vifteugang rett ved siden av ladeingang(som resulterer i myk gummi som resulterer i ødelagt ledning etter hvert(har ødelagt 2 stk med forsiktig bruk))

Lenke til kommentar
Forgjengerne til SU9600 og SU3500 har henholdsvis 5,5W og 10W TDP. Altså en del høyere enn Atoms 2-2,5W (netbook-versjonene av Atom).

 

Brikkesettet GS45 har 12W TDP.

 

Med andre ord er det ikke bare pris som gjør at disse ikke passer i minibærbar-segmentet.

Hadde kjøpt en minibærbar med SU9600 over en med Atom any day, hvis prisen var lik.

Lenke til kommentar

Nå kan AMD bare vinke farvell, nå går det nedenunder og hjem med de. Nå ligger de så langt bak, hvordan skal de klare å matche dette? Å huttemegtu som Intel rævkjører AMD nå...

 

Tenkte bare jeg skulle si det siden ingen hadde nevnt det i denne prosessor artikkelen og siden det er en standard kommentar her på forumet.

 

:new_woot:

Lenke til kommentar
Nå kan AMD bare vinke farvell, nå går det nedenunder og hjem med de. Nå ligger de så langt bak, hvordan skal de klare å matche dette? Å huttemegtu som Intel rævkjører AMD nå...

 

Tenkte bare jeg skulle si det siden ingen hadde nevnt det i denne prosessor artikkelen og siden det er en standard kommentar her på forumet.

 

:new_woot:

 

Det er jo faktisk AMD som startet denne trenden med det intel kaller culv. Amd neo kommer på markedet snart i en pavilion hp maskin. Det er intel som måtte ha et svar for det amd kaller prosessorer for ultra tynne laptoper. Tror amd også har planer om dobbeltkjerne utgaver av amd neo.

Lenke til kommentar
Nå kan AMD bare vinke farvell, nå går det nedenunder og hjem med de. Nå ligger de så langt bak, hvordan skal de klare å matche dette? Å huttemegtu som Intel rævkjører AMD nå...

 

Tenkte bare jeg skulle si det siden ingen hadde nevnt det i denne prosessor artikkelen og siden det er en standard kommentar her på forumet.

 

:new_woot:

Støttes :dribble:

 

Selv om jeg ønsker AMD litt sterkere, enn de gjør det foreløpig.

 

bjornh: Bærbar CPU er ett eget produktsegment.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...