Gå til innhold

Xfce 4.6 klar for nedlasting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til testing. Bruker arch, så tar ikke så lang tid nei :)

 

Eneste jeg kanskje savner er støtte for ftp/smb osv. i thunar. På den andre siden er det fint at den er så liten som mulig. Kunne kanskje vært en plugin da?

 

Bruker den også en del i gnome og openbox, mye raskere enn nautilus. Men også mindre funksjon da.

Lenke til kommentar

Å dra støtte for filsystemer inn i en filbehandler er i mine øyne bare tull, da dette bør gjøres på et lavere nivå, feks gjennom fuse. Da vil filsystemene være tilgjengelig for alle applikasjoner og ikke bare de som har eksplisitt støtte, og være uavhengig av skrivebordsmiljø.

Men det ser ikke ut som utviklerene av skrivebordsmiljøene ser den på denne måten desverre. Til og med Thunar går i den retningen at den skal implementere alt selv, eller bruke gnome virtual fs.

XFCE ekke mye lettere eller mer modulært enn GNOME for tiden, og tyngre skal det bli! :(

Lenke til kommentar
Yay, skal gå over til xfce nå, GNOME er litt mye for en maskin med 1,3 GHz og 0,25GB RAM.

 

google compcache, har en sånn en selv, og det hjelper noe ekstremt. Xfce4 + arora f.eks går som gull.

 

Og for de som klager over netverksstøtte i thunar, komme ikke til å skje, det er ikke filmanageren sin jobb, bruk fuse.

Lenke til kommentar
Og for de som klager over netverksstøtte i thunar, komme ikke til å skje, det er ikke filmanageren sin jobb, bruk fuse.

Tull, og derfor blir aldri Xfce et alternativ til GNOME eller KDE.

 

Det er ingenting i veien med å integrere populære fuse motorer, så du kan mounte automatisk (det er btw det nye gnome gjør, gnome-vfs bruker fuse, og auto mount/dismounter). Å legge til netverksstøtte for diverse protokoller custom i hvert program er idiotisk.

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere, hvordan de løser det bryr meg ikke, bare det blir gjort ;)

Helt enig. Men at xfce vokser er ingen god utvikling,skulle helst se at det krympet, spesielt på ressurs-fronten.

 

Jeg vil ha en lett xfce med gtk (1) uten det stygge gtk (1) -designet :thumbup:

 

Gtk3 = "gtk1-ytelse/ressursbruk" + "gkt2 design og skin"? Kommer aldri til å skje.

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere, hvordan de løser det bryr meg ikke, bare det blir gjort ;)

Helt enig. Men at xfce vokser er ingen god utvikling,skulle helst se at det krympet, spesielt på ressurs-fronten.

 

Jeg vil ha en lett xfce med gtk (1) uten det stygge gtk (1) -designet :thumbup:

 

Gtk3 = "gtk1-ytelse/ressursbruk" + "gkt2 design og skin"? Kommer aldri til å skje.

 

Se etter Qt window managers, Qt er svært raskt og smått på resursjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...