Gå til innhold

Nokia vil lage PC-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må si jeg er litt skeptisk, særlig når de skal lage sitt eget OS til PC'ene. Men blir spennende å se :) .
Nokia har allerede "sitt eget OS" som kan være passende til fullverdige "datamaskiner", eller ihvertfall grunnlaget. Nemlig Maemo platformen, som er basert på Linux og fri programvare. I hele stack'en har Nokia skrevet omtrent 200'000 kodelinjer selv, resten av de titalls millionene står andre for og Nokia har ikke en gang betalt 10 øre for det.

 

De har selvfølgelig mulighet til å bruke Symbian også, men en ting er sikkert; å lage et eget OS fra bunnen av kommer neppe til å skje ;).

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
det trengs nok mye jobb med [symbian] før det blir like brukervennlig som windows.
Jeg tviler på at han ser for seg at Nokia skal lage 15"-ere så Windows er vel ikke noe å trakte etter i denne sammenhengen.

 

Se heller dette i sammenheng med med ryktene om en Android-netbook. Som NorthWave påpeker er også Maemo lang mer aktuelt.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Enig med deg, Blåbær. Selvom noen vil argumentere med at Mac OS er mer brukervennlig, så tror jeg at gjennomsnittlig sluttbruker vil ha noe med så liten "læringskurve" som mulig. Det er egentlig rart at ingen tilbyr Suse Linux, med tanke på det...

 

Personlig gleder jeg meg både grønn og blå når jeg ser videoer av Win7 UIet :love:

 

Har S40 på telefonen min, og må si at det fungerer meget effektivt uten en for stor lærekurve i begynnelsen. Går du litt inn i systemet, som for eksempel i innstillingene, kan det være en tung jobb å finne fram til det du faktisk vil ha (for de som ikke kjenner systemet).

 

Nokia må komme seg bort fra å legge denne typen systemer i enhetene sine om de vil lage PC.

Lenke til kommentar
Personlig gleder jeg meg både grønn og blå når jeg ser videoer av Win7 UIet :love:

 

Har S40 på telefonen min, og må si at det fungerer meget effektivt uten en for stor lærekurve i begynnelsen. Går du litt inn i systemet, som for eksempel i innstillingene, kan det være en tung jobb å finne fram til det du faktisk vil ha (for de som ikke kjenner systemet).

 

Nokia må komme seg bort fra å legge denne typen systemer i enhetene sine om de vil lage PC.

Haha, kontrollpanelet i Windows 7 beta er litt av en labyrint.
Lenke til kommentar
det trengs nok mye jobb med [symbian] før det blir like brukervennlig som windows.
Jeg tviler på at han ser for seg at Nokia skal lage 15"-ere så Windows er vel ikke noe å trakte etter i denne sammenhengen.

 

Se heller dette i sammenheng med med ryktene om en Android-netbook. Som NorthWave påpeker er også Maemo lang mer aktuelt.

jeg minnes å ha sett maemo kjøre som skrivebord på en laptop en gang.

 

og det har vært kjørt på beagleboard som skrivebords-maskin i en eller annen sammenheng...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...