Gå til innhold

RV740 er testet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare si jeg gleder meg.. Fant en test her på hardware.no fra 2004 der et nVidia 6800GT kostet 3700 kr... Og nå kommer et kort som yter bedre enn 8800GT til under tusenlappen.

 

Må bare si takk til ATi som har gjort grafikkort så mye billigere :) (Noen som husker at nVidia ville ha 6500kr for de første GTX280 kortene før ATi kom med 4xxx-serien?)

Lenke til kommentar
Må bare si jeg gleder meg.. Fant en test her på hardware.no fra 2004 der et nVidia 6800GT kostet 3700 kr... Og nå kommer et kort som yter bedre enn 8800GT til under tusenlappen.

 

Må bare si takk til ATi som har gjort grafikkort så mye billigere :) (Noen som husker at nVidia ville ha 6500kr for de første GTX280 kortene før ATi kom med 4xxx-serien?)

 

Det koster å være kar vettu :)

Lenke til kommentar
Hmm, hvordan ville det være med to slike i crossfire, tro? :hmm:

 

hvorfor kjøpe 2 stk middelklasse kort i stedet for 1 stk high end kort ? koster ca det samme, men 1 kort gir altid best ytelse, særlig i spill som ikke støtter CF Eller sli. eneste grunnen jeg ser til å kjøre sli eller CF er hvis man kjører 2 stk high end kort. da har man ikke noe annet valg siden det ikke finnes bedre single kort.

Lenke til kommentar

Her burde man vel være litt forsiktig med å si hva buttikvarianten vil ha og ikke ha.

Spesielt hvis det stemmer slik som det skrives at dette er en tidlig versjon. Kan godt være det er klokket langt høyere/lavere enn det butikkversjonen vil ha. Og det kan godt være PCIe-strømtilkoblingen er lagt til fordi man da har større muligheter når man tester det ut.

 

Men er jo gledelig at dette antagelig vilbidra til å bringe ytelse til en enda billigere penger, spesielt for de som har skjermer med mindre oppløsning enn 19xx*1xxx

Lenke til kommentar
hvorfor kjøpe 2 stk middelklasse kort i stedet for 1 stk high end kort ? koster ca det samme, men 1 kort gir altid best ytelse, særlig i spill som ikke støtter CF Eller sli. eneste grunnen jeg ser til å kjøre sli eller CF er hvis man kjører 2 stk high end kort. da har man ikke noe annet valg siden det ikke finnes bedre single kort.

Si at 4750 lander på rundt tusen lappen så vil du få en ytelse som er på linje eller over GTX285 for ~2000kr med to 4750 kort.

 

Jeg vil si dette er ganske rått og det burde bli et veldig populært kort.

Lenke til kommentar

Med tanke på at det kortet har (i den testede konfiggen) 90% av regnekapasiteten til 4850 men like mange ROP (16) burrde det bety at det kan klokkes kraftig ned før det yter likt med 4830.

Ved de frekvensene burde det være mulig å både sløyfe pci-e kontakten å finne en fungerende passiv kjøler (med tanke på at 4850 peaker på omtrent 110 watt). Det skulle gi både muligheter for en HTPC med spillemuligheter, eller lydløse CF oppsett med god ytelse i alt under 1920 x 1200.

Lenke til kommentar

har et 4670 og det drar faktisk over 8K i 3dmark 2006. så det er vel allerede et spillkort for htpc. fine med det er også powerplay hvor det klokkes fra 800mhz til 165mhz. og watt går fra ca 65 til under 20. 4670 er det det beste skjermkortet jeg har vært borti når man tar alle faktorer i betrakting, så dette nye kortet har en del og leve opp til. :)

 

Synd at PCB-størrelsen på prototypen/referansekortet ser ut til å være lite SFF-vennlig.

 

må annta at dette blir og krympe. PCBn har jo samma størrelse som et 4870 ser det ut til

Lenke til kommentar

"Samtidig er kortet også utstyrt med en ekstra 6-pins strømtilførsel, de 75 Watt-ene som PCIe-porten tilbyr er tydeligvis ikke nok."

 

Om kortet trakk bare max 50W ville jeg satt pris på muligheten for (det er ingen som tvinger deg til å bruke den) ekstra srømtilførsel så jeg kunne velge å fordele lasten f.eks. ved bruk av Crossfire.

Lenke til kommentar
"Samtidig er kortet også utstyrt med en ekstra 6-pins strømtilførsel, de 75 Watt-ene som PCIe-porten tilbyr er tydeligvis ikke nok."

 

Om kortet trakk bare max 50W ville jeg satt pris på muligheten for (det er ingen som tvinger deg til å bruke den) ekstra srømtilførsel så jeg kunne velge å fordele lasten f.eks. ved bruk av Crossfire.

Dette er kun en engineering sample, det hender ofte, iallefall for Nvidia sin del at de endrer på PCB før kortet kommer ut. Får se når retail kort begynner å dukke opp.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...