Gå til innhold

Dette er Ovi Store


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grunnen til at folk kjøper iphone er på grunn av apps.
Vil vel si det er en ganske nedlatende påstand.

 

Jeg regner med at folk flest kjøper iPhone av bedre grunner enn programsjappa. Feks touch-skjermen og MP3-spilleren. Utenom programmene til Last.fm og Pandora (fungerer ikke i Norge) finnes det jo knapt et nyttig program til iPhone.

 

"Se på meg! Jeg kjøpte en telefon til flere tusen kroner sånn at jeg kan late som jeg kan

, riste på puppebilder og
på telefonen!" :!:
Lenke til kommentar

Symbian_Pro:

 

Jaha? Som de faktisk kan drømme om. Sikker på at du ikke tar vann over hodet nå? Og hvordan kan du vite dette? Kilde®? AppStore inneholder for øyeblikket ca. 20.000 programmer og spill.

 

Jeg tar også dine ord med en klype salt med tanke på nicket ditt. Så med det i bakhodet, så vil det muligens være umulig å ha en saklig diskusjon.

Lenke til kommentar

"Q1 2008: 9,282 third-party Symbian applications now commercially available, a 24% increase on 31 March 2007 (7478 applications)"

 

"Q2 2008: 9,834 third-party Symbian applications are now commercially available, a 25% increase on 30 June 2007 (7,888 applications). Source: Symbian research, see Notes to Editors"

 

Kilde 1: http://www.symbian.com/japan/news/pr/2008/pr20089950.html

Kilde 2: http://www.symbian.com/japan/news/pr/2008/pr200810096.html

 

Om utviklingen har vært den samme, så burde det være tilnærmet 11000 applikasjoner tilgjengelig nå.

 

Kommer vel til å øke betraktelig etter lansering av applikasjonsbutikken.

Lenke til kommentar
AppStore inneholder for øyeblikket ca. 20.000 programmer og spill.
Hvorav 99,5 % er tull.

 

Som jeg sa tidligere, det finnes knapt et nyttig program til iPhone. En av de mest populære programmene Apple AppStore har vært et akvarium mens Opera Mini var på topp ti de første månendene på Android Market. Med en program-butikk på Nokia-telefoner kan S60-brukere ved noen få trykk installere en avansert telefonsvarer eller filutforsker.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Sigmund:

 

At 99,5 % bare er tull er bare tull. At tulleprogrammer blir lastet ned i store kvanta er ikke så rart når de enten er gratis eller koster 6 kroner. Går man heller inn og ser på hvilke programmer som er populære i sine respektive kategorier ser man straks at det finnes brukbar programvare:

 

Business: PDF-leser, diktafon, passordadministrasjon, VNC, timeføring osv

Utdanning: Stjernekart, ordbøker, avanserte kalkulatorer osv

Underholdning: Fjernkontroller, musikkinstrumenter, instrument-tunere, trommemaskiner, sequencere osv

Finans: Konverteringsprogrammer, budsjettprogrammer, regneark, aksjeprogramvare osv

Fotografi: Beregningsverktøy for fotografer, bildebehandling på telefonen osv

 

Som man sikkert vil se på Nokias nettbutikk etterhvert, vil spill til 6 kroner totalt danke ut filutforskere o.l. slik at det vil se ut som folk bare laster ned tull og fjas, og da kan man si akkurat det samme om Nokias applikasjonsbutikk :)

Lenke til kommentar

Iphone diskusjoner kan tas i andre tråder, og spesielt diskusjon om va som er best av Iphone og andre telefoner.

Smaken er som baken, å i dette tilfellet hårete å jævli:p

Men det som er ALTFOR dårlig av Nokia er at deres nye touch mobil 5800 fortsatt ligger ute som kommende mobil. Dermed kan den ikke velges når det spørres om hvordan mobil man har....:wallbash:

Lenke til kommentar
Iphone diskusjoner kan tas i andre tråder, og spesielt diskusjon om va som er best av Iphone og andre telefoner.

Høh? Dette er jo den mest fornuftige iphone-diskusjonen på lenge. Den er jo ikke off topic, det er da høyst relevant med en diskusjon om Ovi Store vs alternativene, deriblant App Store, i en tråd om...*trommevirvel*... Ovi Store.

Lenke til kommentar

Det blir spennende å se denne Ovi Store. Jeg har ingen store forhåpninger fra dag 1, men etter måneder og år og oppdateringer vil jeg tro det blir virkelig bra :)

 

De har jo hatt et slikt program i mange år allerede, men med dårlig utvalg og ikke minst dårlig grensesnitt og synlighet. Får håpe Nokia har lært både ett og annet av App Store.

Lenke til kommentar
Symbian_Pro:

 

Jaha? Som de faktisk kan drømme om. Sikker på at du ikke tar vann over hodet nå? Og hvordan kan du vite dette? Kilde®? AppStore inneholder for øyeblikket ca. 20.000 programmer og spill.

 

Jeg tar også dine ord med en klype salt med tanke på nicket ditt. Så med det i bakhodet, så vil det muligens være umulig å ha en saklig diskusjon.

For å være helt ærlig tror jeg ikke noen av oss ville klart å holde en saklig diskusjon. Vi vet alle godt at du er veldig glad i din iPhone.

 

Når det er sagt trenger jeg vel neppe bevise for deg at det finnes flere programmer for Nokiatelefoner enn det gjør for iPhone? Husk at Nokiatelefoner takler både Java, flash og S60 programmer hvis telefonen støtter det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...