Gå til innhold

Test: MSI GX720


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har desverre vert borti like dårlige tastatur selv.

Min Acer Aspire 9500 har også veldig sammenklemte taster på høyre halvdel av tastaturet. Shift-knappen er smal, som på denne MSI-en, og piltastene er syltynne. Dette på en PC på 17" Widescreen :(

 

Utrolig frustrerende at PC-produsentene ofrer så mye for å få plass til en numpad, som for min del nesten aldri blir brukt. :no:

 

Edit: skivefeil :roll:

Endret av V3gg3n
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har sagt det i flere poster tidligere og sågar også startet en generell frustrasjonstråd for en tid siden;

 

Hvorfor i hæ...te er det ikke et standard design på laptop tastaturer ?

 

Jeg nekter plent å taste på et laptop tastatur inntil en tastaturstandardisering er gjennomført.

 

Edit:

 

Det finnes ikke "gode" eller "dårlige" laptop tastaturer nettopp fordi det ikke finnes noen standard. Bruker blir vant til det han/hun har og karaktrisere dette som "bra" og alt annet vil oppfattes som "dårlig".

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Æ og Ø på samme tast, to ganger rett etter hverandre! Det er umulig å bomme nå! Så tragisk dette er.. Punktum og bindestrek får en halv tast mens høyre SHIFT er trippel halvert. En tilde-knapp med nærmest velocity-bestemt funksjon etter symbolene.

 

Om ikke dette var nok, hadde maskinen gådd i standby om man bommer på Escape.

 

 

Ellers bra da..

Lenke til kommentar

Tastatur blir man vant til.

Etter to uker på engelsk tastatur bommer eg stadig på taster når eg skrur over til norsk (kven fann på at parentesene burde forskyves eitt hakk??). Når det er sagt, så er det norske tastaturet idiotisk dårlig lagt opp for proggere. Dersom du programmerer ofte er det verdt å gå igjennom to uker med slit og ubehag...

 

Heldigvis kan man lage eigne koblinger for tastatur. :)

Endret av Quijote
Lenke til kommentar

*drømme seg tilbake til 80 tallets pansrede IBM maskiner*

 

 

De fleste bedrifts laptopene til lenovo er jo av go gammel IBM panser kvalitet. :p

 

Btw, at fn og ctrl er byttet om er faktisk bare vane sak. Jeg bruker både HP og Lenovo på jobben, og det tok ikke mer enn et par timer før det satt i fingrene.

 

Nå kan jeg veksle mellom normal og unormal plassering uten det minste problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...