Gå til innhold

Endringer for Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke grunnen til å ikke ha flere chipper i løs vekt.

Det er vel ikke på plastbrikken med kjøler og kondensatorer fortjenesten ligger.

 

Hvorfor selges ikke 295 brikkene i løs vekt? mye styr med evt intern sli brikken osv?

-------------------

Dette gjør vel at noen produsenter nå går bort fra referanse designen og begynner å lage egne løsninger. Kan bli spennende dette.

 

Det er noe vi håper på, her kan det konkurreres til vår fordel.

Endret av War
Lenke til kommentar
Dette kan bety at kvaliteten på produktene kan gå ned. Igjen vil dette føre til at folk blir misfornøyd med nvidia.

Det er jo isåfall feil. Da bør man bli missfornøyd med kortprodusentene.

 

Det gir stor frihet til produsentene, men regner med at nVidia kommer til å sette minimumskrav om hva som skal brukes.

Lenke til kommentar
Ser ikke grunnen til å ikke ha flere chipper i løs vekt.

Det er vel ikke på plastbrikken med kjøler og kondensatorer fortjenesten ligger.

 

Hvorfor selges ikke 295 brikkene i løs vekt? mye styr med evt intern sli brikken osv?

Er ikke den isalg da? Med "løsvekt"-salg av GTX260..?

 

Ville vel forresten tro at grunnen til at de ikke er helt løsslupne er vel at det vil vel komme ut heller tvilsomme løsninger etterhvert, som igjen er med på å senke merkenavnet nVidia. Hvertfall my two cents..

 

Edit: Ser fort at den ikke var helt lik nei.. 55nm, og noen essensielle forandringer blant annet på ROPS... :blush:

 

Edit: Ikke minnebåndbredde nei :p Høyeste sannsynlige Texelrate er vel en bedre betegnelse.. men her mister jeg også sporet ^^

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Jeg håper ikke løssalg av GPU fører til dårligere kvalitet på kortene. Det som bla. alltid gjør at jeg vender tilbake til Nvidia er byggkvaliteten i det man annser som referansedesign på entusiastproduktene. 9800GX2 var helt herlig i så måte. Lenger ned i sjiktet synes jeg det er litt ymse med kvalitet på løsninger.

 

Kan de ikke heller løsrive under entusiastsjiktet?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er jo isåfall feil. Da bør man bli missfornøyd med kortprodusentene.

 

Det gir stor frihet til produsentene, men regner med at nVidia kommer til å sette minimumskrav om hva som skal brukes.

 

Da blir det nok full fres på forumet rundt de beste kortene, for ikke å snakke om 3dmark diskusjoner. Dette er jo julaften ).

Lenke til kommentar

Det jeg derimot ser er at Nvidia ikke ønsker å sette ned prisene sine, enten så kan de ikke gå mer ned i pris eller så trenger de ikke det.

 

Tror personlig at Nvidia har bommet litt når det gjelder design i forhold til hva markedet ønsker og at kortene muligens blir noe dyre i forhold til konkurrenten.

 

Blir vel bedre om en generasjon eller to.

Lenke til kommentar
Det jeg derimot ser er at Nvidia ikke ønsker å sette ned prisene sine, enten så kan de ikke gå mer ned i pris eller så trenger de ikke det.

 

Tror personlig at Nvidia har bommet litt når det gjelder design i forhold til hva markedet ønsker og at kortene muligens blir noe dyre i forhold til konkurrenten.

 

Blir vel bedre om en generasjon eller to.

Tipper vel at nVidia ikke er interessert i å starte en priskrig i dagens finanskrise marked, noe som virker fornuftig... og det er vel lite som tyder på at AMD har lyst eller mulighet til dette heller. Jeg vil dog tro at den store ulven for nVidia ikke heter AMD, men Intel. Det er antageligvis Intel som stjeler kvantumene, entusiastkort er og blir en nisje som jeg ikke tror verken AMD eller nVidia kan leve på. Og jeg vil vel tro at det er en nisje som er veldig utsatt, skjermkort er tross alt ikke det folk løper og kjøper når lommeboken begynner å bli slunken....

Lenke til kommentar
Derfor på tide at vi får se noen ION produkter så de kan stjele litt fra Intel.

Intel har iallefall skrudd på fud-maskinen for fult...

 

Intel has just released a document titled Nvidia Ion Competitive Position Guide, and, of course, it didn't really want to help Nvidia sell its Ion chipset. This is a typical “if you sell Ion based products there might be some consequences” kind of document. Intel was, of course, attacking Nvidia's Ion with everything it had.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...98&Itemid=1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...