Gå til innhold

IE6-kampanjen ruller videre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tipper det er mange bedrifter som har gode grunner til å beholde IE6 :) Faner anser jeg som dårlig grunn til å bytte leser, jeg kan neppe si til IT ansvarlig her at jeg ønsker ny nettleser fordi jeg mangler faner. Tipper de er mer opptatt av at man har web baserte programmer som er utvikler for IE6...

Det finnest ingen gode grunner for å beholde IE6. Tipper det er mange glade webutviklere i dag.

 

EDIT: Får håpe de/dere oppgraderer denne meldingen til å også omfatte IE7-brukere.

EDIT2: Artig at Lynx vart lista opp som alternativ!

Endret av nercix
Lenke til kommentar
Tipper det er mange bedrifter som har gode grunner til å beholde IE6 :) Faner anser jeg som dårlig grunn til å bytte leser, jeg kan neppe si til IT ansvarlig her at jeg ønsker ny nettleser fordi jeg mangler faner. Tipper de er mer opptatt av at man har web baserte programmer som er utvikler for IE6...

Det finnest ingen gode grunner for å beholde IE6. Tipper det er mange glade webutviklere i dag.

 

EDIT: Får håpe de/dere oppgraderer denne meldingen til å også omfatte IE7-brukere.

IE7? Lurer på hva du har tatt for noe nå. Greit at IE7 suger, men den er langt fra gammel.

Lenke til kommentar
IE6 er en ekstremt god nettleser og må si meg uenig.

 

Av hensyn til oss andre bør du da holde deg vekk fra nettet om du fremdeles bruker IE6. Spredning av virus, spam og annen "faenskap" utnytter i langt større grad svakheter i IE6 enn noe annet. Man kan heller ikke regne IE6 som en god nettleser, den er både funksjonalitetsmessig og teknisk svært dårlig. Ikke minst at den i større og større grad har problemer med å støtte ny funksjonalitet.

 

Microsoft ønsker heller ikke å vedlikeholde IE6 lengre, så i løpet av kort tid vil den faktisk være ennå mer usikker. Grunnen til at de fremdeles gjør det er hensyn til bedriftskunder som enn så lenge må bruke IE6.

 

Dette initiativet var faktisk på høy tid. Det er ellers ingen som støtter eldre Firefox, Opera, Safari eller Netscape lengre. Men i og med at disse faktisk har klart å utvikle nettleseren på en bedre måte, fungerer faktisk sider med disse på en bra måte. Men personlig hadde jeg ved enhver PC som jeg hadde hatt ansvar for "tvangsoppgradert" enhver nettleser som ikke var nyeste og sikreste utgave.

 

Akkurat som jeg aldri lar være å patche/oppgradere servere og nettapplikasjoner når feil/problemer oppstår. Konsekvensene av ikke å påse at man har høyeste mulige sikkerhet er for stor. På andre områder er det faktisk bøter/straff for ikke å vedlikeholde sikkerhet.

 

Hvis du trykke på X kan du surfe videre? Eller stenger dere de ute helt?

 

De stenger nok ingen ute, bare ikke tilpasser sidene til IE6. Samme problem kan man klart oppleve om man kjører med gamle versjoner av andre nettlesere.

 

@Kindings: Ser problemet med mange organisasjoner sine "dårlig laga" interne webapplikasjoner. Men jeg synes de også kan trenge noen spark bak. Et eller annet må de garantert gjøre i løpet av relativt kort tid uansett.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Tipper det er mange bedrifter som har gode grunner til å beholde IE6 :) Faner anser jeg som dårlig grunn til å bytte leser, jeg kan neppe si til IT ansvarlig her at jeg ønsker ny nettleser fordi jeg mangler faner. Tipper de er mer opptatt av at man har web baserte programmer som er utvikler for IE6...

Det finnest ingen gode grunner for å beholde IE6. Tipper det er mange glade webutviklere i dag.

 

EDIT: Får håpe de/dere oppgraderer denne meldingen til å også omfatte IE7-brukere.

IE7? Lurer på hva du har tatt for noe nå. Greit at IE7 suger, men den er langt fra gammel.

Argumentene frå webutviklere sin side er de samme. Om store nettsteder også hadde frarådet bruk av IE7, så ville det sendt ett kraftig signal til Microsoft om at de burde skjerpe seg.

Lenke til kommentar
Tipper det er mange bedrifter som har gode grunner til å beholde IE6 :)

 

gode vet jeg ikke, men grunner har dem nok. for eksempel interne systemer som fungere gjennom IE6 (activex og forskjellig annet er vel klassisk der), og som muligens krever noen solide oppgraderinger for å støtte IE7. alternativt at dem ikke kan installere IE7 grunnet fortsatt bruk av gammel windows på skrivebordene (ett problem i seg selv, men men).

 

bedrifter trenger systemer som fungerer (etter deres mening), uavhengig av alder osv...

Lenke til kommentar

Er nok mange store bedrifter som fremdeles benytter IE6 ja, inkludert StatoilHydro. Men nå har slike bedrifter også svært god sikkerhet (nesten litt FOR god), så at man bruker IE6 skaper ikke akkurat noen store sikkerhetstrussler.

 

Men nå er ikke tek.no nettverket en nett tjeneste for bruk i slike firma, så dette er helt klart et positivt tiltak. :)

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...