Gå til innhold

Vanntett fra Fujifilm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå, endnu et badekamera! :)

 

Jeg synes det kunne være en rigtig fin idé, hvis I kunne lave en sammenlignende test af de nyeste "bademodeller" fra Olympus, Pentax, Panasonic og nu Fuji engang inden badesæsonen starter (ja, der er lidt tid endnu). Det er en lille niche, der ser ud til at have vundet interesse hos flere producenter for nyligt.

Lenke til kommentar

Problemet med 'bademodellene' er at det er nøyaktig hva de kan brukes til, bading. 3m er altfor grunt selv for skikkelig snorkling. 10m-modellene holder til moderat snorkling, men kan ikke brukes for SCUBA. Når Fujifilms modell ikke er støtsikret faller mye av poenget bort.

 

Vanntett til 3m og støtsikkert kan brukes som et røft allværskamera (kan være med på kajakk, rafting etc), men disse bademodellene kan brukes til små snaps mens man - ja - bader.

Lenke til kommentar

Jeg pleier som regel å tipse folk i det våte miljø om netopp van og støtsikre kamera men dette gidder jeg ikke og tipse om da de fleste jeg har kontakt med har behov noe som tåler mere en det som er referansje data her.

Ja disse folka driver med padling-elver-foss-hav-polo-med mer derpå må Kamera ene tåle temperatur variabler/vannsikert/støt sikert til en viss grad.

Mange i de miljøene filmer og tar bilder i ekstreme forhold derpå kvalitet.

Som dere ser her.

post-184293-1234869715_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...