Gå til innhold

Saksøkes for nedgraderingsgebyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper hun vinner for min del, gjerne et perverst stort beløp. MS er faktisk på grensen av hva jeg mener burde være lovlig angående utnyttelse av sin markedsposisjon. De burde ærlig talt skamme seg for alle gebyrene sine ...

Posisjonen deres ville ikke blitt noe endret. Det eneste som ville skjedd var at vanlige folk må dekke det når de betaler for lisensene sine...

 

 

Men hva er egentlig poenget med å skrive at noen saksøket MS i USA. Det er jo uansett totalt uinteressant(kanskje ikke så uinteressant hvis det kom en dom, men det har ikke skjed).

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar

Stemte det ... Les hele saken (på skikkelig) her:

http://www.theregister.co.uk/2009/02/16/mi...o_xp_downgrade/

 

"However, she didn’t want to keep Vista on the machine so she paid the computer vendor an additional $59.25 in order to downgrade the OS to XP Professional."

 

Snakker om søksmål, dette er jo helt vanlig praksis. De må gjøre en jobb og tar seg betalt for den. Håper hun ikke vinner frem noe sted og blir dømt til å betale samtlige saksomkostninger :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
"However, she didn’t want to keep Vista on the machine so she paid the computer vendor an additional $59.25 in order to downgrade the OS to XP Professional."

 

Snakker om søksmål, dette er jo helt vanlig praksis.

Det er jo litt snodig at forbruker må betale 60$ (500 kroner) mer for XP enn for Vista, hva er forskjellen på disse om du kjøper dem uten PC ?

 

Jeg trodde forøvrig at Vista til XP oppgraderinga var gratis, men at du måtte betale en femtilapp ekstra dersom du vil ha med XP cd'en.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Hun må betale for at de fysisk må ta maskinen ut og reinstallere den med XP.

Hun betaler for en tjeneste, ikke en lisens.

Så kan en jo spørre hvorfor hun i tillegg må betale for jobben de har gjort med allerede å installert Vista ... ?

Lenke til kommentar

Så om man stikker til toyota for å kjøpe en ny bil, og de ikke har mulighet til å skaffe en henne en splitter ny 2001 toyota, så kan hun saksøke toyota?

Jeg vet at dette er noe søkt, men om microsoft skal bruke tid og energi på å nedgradere folk sine system fordi de ikke liker dem, så synes jeg de skal ha rett til å ta seg betalt for det.

 

Om jeg ikke liker xenonlysene på den nye bilen jeg kjøper regner jeg jo med at jeg må betale for å få den spesiallevert med de gamle lampene, siden dette krever jobb fra deres side.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Gode gamle gale Amerika..... :tease:

Det er ikke så dum denne saken.

 

Bilanalogi:

 

Volvo lakkerer alle sine biler røde. Hvorfor skal du måtte betale for dette dersom du ønsker en blå bil ?

 

Om jeg ikke liker xenonlysene på den nye bilen jeg kjøper regner jeg jo med at jeg må betale for å få den spesiallevert med de gamle lampene, siden dette krever jobb fra deres side.

Hvorfor godtar du å betale for at de setter inn Xeonlys du allikevel ikke skal benytte ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Det er jo en tilleggstjeneste som skal gjøres her...er helt ening i at MS tjener fett på mange lisenser og sånne ting, men det koster faktisk litt å sende, behandle, ha arbeidskraft til å gjøre jobben...

 

På en måte så håper jeg hun ikke vinner samtidig som det hadde kanskje kunne vært en liten lærepenge for MS i tillegg....;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...