Gå til innhold

Putter X58 i en SFF


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke meningen å kjøre CF/SLI i en Shuttle heller da. Men 500W holder nå til HD4830/HD4850 i CF om PSU-en har god kvalitet, eller et enkelt HD4870.

 

Jeg liker dog denne utviklingen med små hovedkort med X58. Gjør at man ikke trenger et stort kabinett for å ha en kraftpakke.

Lenke til kommentar
500W blir vel pittelitt lite hvis man vil ha CF/SLi og 4 S-ata enheter. Spess hvis det blir High-end CF/SLi .. 8400GS går nokk greit ;)

 

 

man må være forsiktige når man snakker om shuttle psuer da de er helt rå. har sett folk som kjører godt klokket quad og 4870 X2. vil annta at at vi ganske kjapt ser folk som pakker gtx 295 i denne.

 

 

men eller så fornekter de seg ikke med små og mange vifter, er plass for store vifter både oppe og bak.

 

 

http://www.sudhian.com/index.php?/forums/v...ead/97958/P180/

Lenke til kommentar

Har selv shuttle og er egentlig fornøyd med den.. eneste problemet jeg har hatt er at det er får trangt når det kommer til skjermkort, men dette er no ingen problem i dette tilfelle. så jeg kommer nok helt sikkert til å kjøpe denne vist/når jeg skal oppgradere.

 

Ser frem til at Anders Jensen skal nevne sinde 110 grunner til å hate shuttle.

Lenke til kommentar
Ser frem til at Anders Jensen skal nevne sinde 110 grunner til å hate shuttle.

 

ja det hadde vært artig og lest de. ser for man en kar som sitter og leser bannskap over en shuttlebox :p

Et bilde sier mer enn 110 grunner? Skal imidlertid nevnes at jeg har vært borti omtrent 30 stykker til. De er noe herk; bråker, dør på seg og kan vanskelig huske BIOS innstillinger.

post-77158-1234809938_thumb.jpg

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Har kun vært borti min egen og en kompis av meg som har samme model som jeg har. har ikke hat noen problemer med bråk eller bios.

 

Men nekter ikke på at shuttle bråker "MER" enn en hva et sikkerlig midi tower kan gjøre.

 

Et bilde sier mer enn 110 grunner?

over hode ikke, spesielt ikke når bilde ikke "sier" noe om problemet(ene).

 

Vist problemet var at du ikke fikk fylt opp hylla med shuttel siden de var for små?!

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Poenget er at jeg har vært så uheldig å arve driftingen av en hel haug av de der boksene. Når du har mange bokser av middels kvalitet så får du mange problemer. Grunnen til at de står med mellomrom er for å få tilstrekkelig kjøling. Systemet dro nemlig oppunder 10kW på det meste, men da var det 20 bokser mer enn hva du ser her. Da bildet ble tatt var bare noen få i daglig drift pga utfasing av systemet og derfor står det en del skrot bak hylla.

 

Det kan også nevnes at dette er ganske gamle P4 baserte systemer. Shuttle har sikkert forbedret seg mye siden disse ble konstruert, men noen ganger får man liksom nok av noe etter å hatt i overkant med eksponering.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Ser frem til at Anders Jensen skal nevne sinde 110 grunner til å hate shuttle.

 

ja det hadde vært artig og lest de. ser for man en kar som sitter og leser bannskap over en shuttlebox :p

Et bilde sier mer enn 110 grunner? Skal imidlertid nevnes at jeg har vært borti omtrent 30 stykker til. De er noe herk; bråker, dør på seg og kan vanskelig huske BIOS innstillinger.

Hva slags arbeidsoppgaver maskinene har kan kanskje gi oss svar på hvorfor du har det sånn?

Lenke til kommentar

Hmm, en mulig erstatter for min nåværende AM2-shuttle kanskje? Blir spennende å se hva denne kommer til å ligge på i pris.

 

Ellers legger jeg desverre merke til at shuttle har flyttet pci-e sporene tilbake på venstresiden av kabinettet, noe som vil si at det ytterste sporet mest sannsynlig ikke har plass til en dualslot-kjøler på skjermkortet, som igjen begrenser crossfire/sli-mulighetene til kort med singleslot-kjøler (men vil være plass til ett dualslotskjermkort)

 

Lurer også litt på hvor mange harddisker det er plass til inni der. mest sannsynlig 2, selv om hk'et har 4 sata-porter.

 

Edit: EXPANSION BAY (2) 3.5' bay

(1) 5.25' bay

Endret av Wazu
Lenke til kommentar

Nei, kjøleren "vender" mot kabinettveggen. Som da vil si at setter du kortet i det innerste sporet vil du ha plass til dualkort (men det vil da ta opp plassen til det andre pci-e sporet også, slik at du ikke vil kunne bruke det). Men to dualkort er det uansett ikke plass til, da det innerste kortet vil blokkere det ytterste, og det ytterste vil stikke utenfor kabinettveggen. Men har jo alltids plass til to singlekort da.

 

Men det mest hensiktsmessige (med tanke på å kunne utnytte begge pci-e plassene vil være å modde kabinettet slik jeg gjorde med min forrige shuttle (denne har lik layout internt som denne nye modellen), da vil man få plass til et dualkort i det ytterste sporet og et singlekort i det innerste:

 

post-50725-1234959945_thumb.jpgpost-50725-1234959959_thumb.jpg

post-50725-1234959970_thumb.jpg

Lenke til kommentar

selfølgelig :innocent: uansett plass til dualkort hvis man setter det på RETT STED :p

 

 

bare tull med 2 pci-e x16, selv om man vel kan buke ekspansjonskort x1 eller x4 hadde det etter min mening vært mere atraktivt med et pci spor. spesiellt når det i dag kommer dualkort. alltså x2 gpu

 

så er enig med at den modden din er fin ja, med tanke på hvor praktisk det er med et ledig spor. har sett den modd med et gtx 280 og det så en smule mere brutalt ut :)

Lenke til kommentar

Tviler ikke. Det der er jo bare et 6800nu-kort med en nv5 silencer på. Men gjorde jobben (selv om jeg fremdeles ikke kunne bruke det innerste sportet til noe annet enn low-profile kort, pga metallstrukturen inne i kabinettet begrenset høyden der. men får satse på at det ikke er tilfellet i dette kabinettet.)

 

Men, kan det stemme at man kan kjøre crossfire med to forskjellige gpu'er? I såfall vil jo det heftigste dualkortet man kan oppdrive ytterst, og det heftigste singlekortet man kan oppdrive innerst bli det beste man kan få inni en slik boks (ytelsesmessig hvertfall, er nok lite praktisk med tanke på strømforbruk/støy/varme/lommebok osv :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...