Gå til innhold

Entusiastkort i lite format


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rampage II Gene kan skilte med 6 minnekanaler, og støtter 24 GB minne med en frekvens på opp til 2000 MHz ved overklokking.

Hvor står dette?

Sikker på at de ikke mener enten teoretisk 24 GB minne eller 2000 MHz ved overklokking?

 

Ut i fra det jeg finner ut om storebrorens Rampage II Extreme Memory QVL så støttes:

 

Maks 6*2 = 12 GB ved 1066 MHz

Maks 6*2 = 12 GB ved 1333 MHz

Maks 6*2 = 12 GB ved 1600 MHz

Maks 3*2 = 6 GB ved 1800 MHz

Maks 3*1 = 3 GB ved 1866 MHz

Maks 3*1 = 3 GB ved 2000 MHz

Lenke til kommentar

Nå må jeg virkelig si at jeg gleder meg. :dribble: Har alltid likt å bygge mini pc`r :love: Vet jeg er litt rar... Men det er en ting jeg virkelig lurer på. Og det er: Hva er effekt forbruket på dette kortet? For det største problemet jeg møter når jeg bygger "ekte" mATX pc`r er PSU. Har enda ikke funnet mATX PSU på over 300w. Setter pris på tips om noen vet om noen kraftigere mATX PSU. Hybrid løsning, med ATX PSU er ikke tøfft! :no:

 

:innocent:

Lenke til kommentar
Rampage II Gene kan skilte med 6 minnekanaler, og støtter 24 GB minne med en frekvens på opp til 2000 MHz ved overklokking.

Hvor står dette?

Sikker på at de ikke mener enten teoretisk 24 GB minne eller 2000 MHz ved overklokking?

 

Ut i fra det jeg finner ut om storebrorens Rampage II Extreme Memory QVL så støttes:

 

Maks 6*2 = 12 GB ved 1066 MHz

Maks 6*2 = 12 GB ved 1333 MHz

Maks 6*2 = 12 GB ved 1600 MHz

Maks 3*2 = 6 GB ved 1800 MHz

Maks 3*1 = 3 GB ved 1866 MHz

Maks 3*1 = 3 GB ved 2000 MHz

Det stemmer nok at du må velge enten kapasitet eller ytelse. Det er ikke greit med parallelle busser som skal gjennom to sokler vet du. Så bare for å plukke opp en helt annen tråd; ja jeg er fortsatt skeptisk til IMC og DDR. Det er ikke bare et uttrykk for irrasjonell AMD hets...

 

Forøvrig gjelder dette for alle typer lagringssystemer, også volatile:

Et lagringssystem er raskt, billig og har stor kapasitet. Velg 2.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Bra layout osv, men jeg synes Asus har tapt seg veldig de siste to årene. Trege med bios oppdateringer, fikser ikke feil som blir rapportert osv. Dessuten er softwaren ganske så halvhjertet og middelmådig.

 

Hardwarmessig er det ganske bra, og da er det synd småtteri skal ødlegge så mye.

 

Helt enig!

Lenke til kommentar
Nå må jeg virkelig si at jeg gleder meg. :dribble: Har alltid likt å bygge mini pc`r :love: Vet jeg er litt rar... Men det er en ting jeg virkelig lurer på. Og det er: Hva er effekt forbruket på dette kortet? For det største problemet jeg møter når jeg bygger "ekte" mATX pc`r er PSU. Har enda ikke funnet mATX PSU på over 300w. Setter pris på tips om noen vet om noen kraftigere mATX PSU. Hybrid løsning, med ATX PSU er ikke tøfft! :no:

 

:innocent:

 

Syns jeg så Microplex hadde 450W mATX strømforyning:

 

http://www.microplex.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=110755

Lenke til kommentar

Microplex sin 450w PSU er nok desverre en "shuttle" PSU :( (Ledninger ut på siden) Bruker pr dags dato dette mATX toveret:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=305897

 

Men har faktisk vurdert å modde en "shuttle" PSU inn i ett mATX skall. For "shuttle" PSU har jeg sett helt opp i 550w. Produsentene har nok glemt oss mATX fanatikere her.

 

Pc`n er pr dagr dato en genial kontor/lan pc. Men egner seg ikke til spill.

 

Har derfor lyst til å bruke ett X58 hk som dette. En ting jeg desverre synes er litt dumt på dette mATX hk er at det har 7 stk SATA kontakter og bare 1 eSATA. De fleste mATX kabinetter her jo svært begrenset plass inni. Hadde gjerne sett mATX hk med 4 SATA og 4 eSATA. (2 til HD og 2 til optiske drev)

 

Drømmen er en mATX med X58 hk, i7 prosessor, nVidia 9800 (Eller kraftigere) skjerm kort, 60Gb SSD system hd og 1Tb hd lagring. :dribble:

 

Det nærmeste mitt ønske jeg har funnet hittil er:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386364

 

Dette gir nVidia 9300 integrert. Men er ikke helt hva jeg vil ha. :ermm:

 

:innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...