Gå til innhold

Her er solcelle-mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser for meg at det er en aktiv fjell kar som kjøper denne telefonen, midten av 40 åra. Så drar han opp på fjellet alene på tur til hytta si midt på vinteren. Da det er skikkelig snøstorm og ikke noe sol. Så roter han seg bort. Så tar han opp telefonen, men ikke noe strøm siden solen er borte. Å han blir liggende der han er og ikke kommer tilbake.

 

Edit: Ser at den også kommer med lader. Hadde vært gøy med bare sol celle panell lader da :p

Endret av Berserk II
Lenke til kommentar
Ser for meg at det er en aktiv fjell kar som kjøper denne telefonen, midten av 40 åra. Så drar han opp på fjellet alene på tur til hytta si midt på vinteren. Da det er skikkelig snøstorm og ikke noe sol.

Like morsomt som en solcelledrevet lommelykt, ikke akkurat det beste valget midt på natta.

 

Men en lader med sveiv kunne jo vært noe, slik at man alltid kunne skaffe seg nødstrøm uansett hvor man var ...

Lenke til kommentar

Ser for meg at man nettop har kjøpt mobilen, ligger på stranda på ferie, tenker at livet bare er helt herlig fordi man ikke trenger å lade mobilen, legger mobilen ved siden av seg for at den skal lade, sovner i sola med en kald pils i hånda, livet er fortsatt helt herlig, våkner med en litt lunken pils i hånda, tenker fortsatt på hvor herlig livet er fordi du ikke trenger å lade telefonen, og tenker du skal ta en miljøvennelig samtalet. Men oi, hvor har mobilen tatt veien?

 

Litt rart scenario, men fantasien setter ingen grenser når noen lager ting som ingen har prøvd og ikke vet noe om enda :D

Lenke til kommentar

Den leveres også med lader om ikke mange her fikk det med seg, at det er solcelle panel er jo bare en miljøvennlig bonus og tenke om man kan bruke den mye til musikk på stranda eller ha pushmail uten at den sluker batteri, det må jo bare være en stor bonus. fint for folk som kanskje er mye ute i naturen og sover i telt osv som ikke har tilgang på strøm til laderen sin i tillegg. Fint løsning på fisketurer :)

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at man i det hele tatt får ladet telefonen fult opp, selv om den hadde ligget i solsteiken en hel dag. Det er jo ingen som spør seg hvor mye strøm et slikt miniatyrsolcellepanel genererer. Forøvrig har man jo i mangfoldige år kunnet kjøpe små bærbare solcellepanel med diverse telefon/mp3-kontakter som man kan bruke til å lade enhver telefon/mp3-spiller med. Ikke like integrert og fancy, men likefullt portabelt og greit.

 

sku_4799_1.jpg

Lenke til kommentar
Ser for meg at det er en aktiv fjell kar som kjøper denne telefonen, midten av 40 åra. Så drar han opp på fjellet alene på tur til hytta si midt på vinteren. Da det er skikkelig snøstorm og ikke noe sol. Så roter han seg bort. Så tar han opp telefonen, men ikke noe strøm siden solen er borte. Å han blir liggende der han er og ikke kommer tilbake.

 

Edit: Ser at den også kommer med lader. Hadde vært gøy med bare sol celle panell lader da :p

 

Skikkelige solceller virker vel så lenge det er dag?:S

Lenke til kommentar
hehehe.... vestlandsversjon! :laugh:

Vannkraft.

Og en vindturbin også!

 

En ting som jeg kunne tenkt meg i mobiltelefoner, er en telefon som genererer strøm av bevegelsene den blir utsatt for, akkurat som lommelyktene som kan ristes for å lyse. Det må være noe potensiale i dette med tanke på at "alle" går rundt med telefonen i lommen hele dagen, men jeg tror ikke det blir nok til å holde liv i telefonen i det uendelige, men kan gi et bidrag som gjør at det blir lenger mellom hver ladning. Og er du ute i bushen så kan du alltids riste telefonen i fem minutter og ringe nødnummer.

 

 

-----

For meg virker det som Samsung (som alle andre) er ute etter oppmerksomhet og lanserer et "miljøvennlig" produkt. Hvor mye CO2 som er spart er bare tull uansett.

Lenke til kommentar

Støtter efikkan her!

Tenkte på det samme. Endel klokker drives av bevegelsene de blir utsatt for. Slike klokker kan gå i flere tiår om en ikke legger klokken ifra seg i noen dager på rad. I en mobil er det mer volum, en kunne montert inn mange slike "generatorer".

 

Sikkert ikke nok til at vi slipper å ladde, men det kunne vel hjelpe til så det ikke ble nødvendig å ladde så ofte?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...