Gå til innhold

Refleksjon: Snart braker det løs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde egentlig regnet med at Pentax venter til høsten med å lansere etterfølgere til K200D og K20D. Men et par pentax-objektiver tror jeg vi kan vente: 55/1,4 og 60-250/4-5,6 har nylig kommet i salg, mens en ny DA* 30/1,8 tror jeg vil bli vist frem. Den kommer neppe i salg før til sommeren.

 

Jeg forventer en Canon EOS 500D med videofunksjon som er minst liuke god som den på Nikon D90.

 

Nikon-brukere får sikkert et lite arsenal med nye objektiver med fokusmotor.

Lenke til kommentar
Noen som tror canon kan komme med nytt L objektiv?
Håper jo det.

Leste en side, husker ikke helt linken, men det var vel mer spekulasjon om enkelte modeller som trengte oppgradering.

Mitt ønske er 17-40 F4, 24-70 F2.8, sistnevnte helst med IS. To objektiver jeg har veldig lyst på, så jeg krysser fingrene mine for de to :)

Lenke til kommentar

Hei Tiltman. Akkurat som deg håper jeg å se noe lite, lett og praktisk fra Micro FourThirds. På kompaktfronten kunne jeg godt tenke meg et alternativ til Canon G10, Panasonic LX-3 / Leica D-Lux 4 med flere. Akkurat Partykamera er jeg ikke sikker på at MFT duger best til, Fujifilm burde nok klare dette vel så bra hvis de skjerper seg og lager noe tilsvarende F31 eller bedre…

Men FourThirds i lommeformat kunne vært noe, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar

Spekulasjonstråder er gøy. Jeg kom over følgende gullkorn i en slik tråd.

 

"My next DSLR should have selectable DMC and AU modes. "Decisive Moment Capture" holds off releasing the shutter until that decisive moment happens, and "Auto-Unique" prevents me from creating any boring duplications of existing images." Bruce Walker

 

At ikke noen har tenkt på dette før ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...