Gå til innhold

Bruk Gmail for bildedeling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... det så jo fint ud. Så jeg downloadede det, for at give det et forsøg.

 

Men: Kan det virkelig være rigtigt, at man kun kan overføre fotos til sine album ET AD GANGEN? Det virker da helt absurd?

 

"Add photos to album" åbner et dialog-vindue, hvor man kan vælge filer. Men jeg kan kun vælge ÉN fil ad gangen - og drag&drop virker heller ikke. Har jeg overset noget? Er det kun mig, der har flere hundrede fotos i de albums jeg gerne vil dele?

Lenke til kommentar
Hmm... det så jo fint ud. Så jeg downloadede det, for at give det et forsøg.

 

Men: Kan det virkelig være rigtigt, at man kun kan overføre fotos til sine album ET AD GANGEN? Det virker da helt absurd?

 

"Add photos to album" åbner et dialog-vindue, hvor man kan vælge filer. Men jeg kan kun vælge ÉN fil ad gangen - og drag&drop virker heller ikke. Har jeg overset noget? Er det kun mig, der har flere hundrede fotos i de albums jeg gerne vil dele?

 

Eg lasta ned programmet no i stad, og eg kan merke så mange bilete eg vil etter å ha trykt på "Add Photos". Trykk ctrl+a for å merke alle bileta i mappa, eller hold inne ctrl og vel dei enkeltbileta du vil ha med i albumet. Du kan ikkje legge inn bilete frå ulike mapper samtidig, då må du i så fall gjere operasjonen fleire gonger.

Lenke til kommentar

Hmm. Nå, øv.

 

Jeg fandt ud af mit tidligere problem: Et album må kun indeholde 50 fotos. Hvis man forsøger at uploade f.eks. 70 fotos, får man en fejlmeddelelse. Men hvis man forsøger (som jeg gjorde) at uploade 410 fotos - ja, så bliver man bare ignoreret. Det var derfor jeg ikke kunne [ctrl+a -> add photos]

 

Nu fandt jeg så ud af noget andet. Jeg lavede 9 albums med mine 410 fotos, og ville sende dem til min bror. Det tog laaaang tid at oprette albums. Og jeg kan så se nu, at billederne er grotesk komprimerede.

 

Jeg har så efterfølgende fundet et punkt i gmail "settings", hvor man skal specificere "stored image size" fra "small" (default) via "medium" og "large" til "huge". MÅSKE kan man undgå komprimering ved at sætte denne til "huge" - men jeg skulle i så fald oprette alle ni albums forfra, og det ville givetvis tage endnu længere denne gang.

 

Jeg tror nok, at der er nemmere billeddelings-service derude?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Gmail en stund men liker det ikke og kan ikke legge inn mer enn grensen.

MyDiSafe er mye bedre og enklere å bruke. Dessuten tror jeg det er mye sikrere med norske serverparker under total overvåking og backuper. Dessuten får jeg gratis fremkalt bilder på papir når jeg ønsker det :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...