Gå til innhold

Ny tablet fra Dell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prisen avhenger vel av konfigurasjonen du velger :)

Den linken din funker nok ikke uten at du har en Dell Premier-konto... :roll:

 

 

Det er feil på linken, ja. Direkte link til tablet'en: For små- og mellomstore bedrifter (den er nok ikke beregnet på privatmarkedet, men det burde da ikke hindre oss i å kjøpe? :p )

 

Ellers er den både fingertrykksensitiv, og har en aktiv (EM) penn, og ikke passiv, slik som de fleste tablet'er (i alle fall for privatmarkedet) ser ut til å ha hatt siste årene. Dette medfører at den har flere nivåer av trykkregistrering, noe passive penner mangler, og har vært et stort savn når man skal f.eks. tegne i Photoshop. Bare synd skjermen er så liten, 12,1 tommer er ikke mye. Har en gammel Acer C312 med 14,1-tommer skjerm, og vet ikke hvordan jeg skal klare meg med mindre...

Endret av Mirandur
Lenke til kommentar

Hmm, denne hadde passet bra til mobile lys "rigg" med lysstyringsprogrammer som f.eks. LightJockey. Å styre lys i realtime via touch er vanlig (gjerne ikke med multi-touch skjerm), men jeg har på følelsen av at denne løsningen vil bli mye billigere enn de dedikerte lyspultene fra Martin osv. (t.o.m. som leverandør synes jeg prisene deres er stive her til lands).

Lenke til kommentar

Sikker på at multi-touch betyr at man kan bruke flere fingre samtidig her? Somregel er det bare et missvisende triks fra laptopprodusentene som betyr at du kan bruke både penn og finger, men ikke flere trykkpunkter samtidig. Fant ingen informasjon som bekreftet dette på dell sin side.

Lenke til kommentar

Fra [utforming]-tab'en på Dell's side:

 

Flerberøring vil si at berøringsskjermen reagerer på berøring med flere fingre samtidig. Med Latitude XT2 får du denne typen flerberøringsfunksjonalitet. Ved hjelp av bevegelser med flere fingre kan du gi kommandoer for ulike handlinger.

 

@CosmoK: Har brukt slike løsninger, og liker det! Har kjørt en del gratisprogrammer på Tablet'en min, sammen med en Behringer digitalmikser som styrer programmet vha. midi, samt en OpenDMX dongle, og det fungerer fint. Men har veldig lyst til å prøve det med denne maskinen, i alle fall hvis jeg får tak i lysstyringsprogrammer som støtter multitouch... :)

 

Win7 på denne maskinen? :grin2:

 

[edit]-Én ting jeg forresten ikke la merke til før nå: Maskinen har ikke noe optisk drev... Derimot mulig å bestille som tillegg, men ser da ut som om man må ofre Media Bay. Prisen på drevet er derimot vannvittig: over 1100 kroner for billigste alternativ!

Endret av Mirandur
Lenke til kommentar

Ser at cpuen en fra Intel SU serien, hva er fordeler og ulemper med denne? Event hvordan kan den sammenlignes med f.eks det lenovo bruker på sine laptoper, nemlig Intel SL serien. ( gitt at man må se bort ifra Hz forskjellene)

 

Noen meninger

Endret av sun360
Lenke til kommentar

Nå er jeg ingen stor fan av Dell, men denne er priset såpass godt i forhold til Lenovo sitt alternativ at jeg ihvertfall må ta den med i beregningen når jeg skal bestille ny maskin om ikke så alt for lenge.

Og i likhet med Sun360 synes jeg det hadde vært fint om noen kunne utdype hva som er forskjell på prosessorene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...