Gå til innhold

Akam-brukeres bilder misbrukt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette er svært kritikkverdig. Nå er det bare utstilling i en butikk, så omfanget er jo ikke så stort, men det illustrerer jo hvilke friheter ansatte tydeligvis kan ta seg. Så får vi håpe det blir erstatning på alle tre slik at de kan kjøpe seg enda mer glass og fortsette å ta flotte bilder. ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes dette er svært kritikkverdig. Nå er det bare utstilling i en butikk, så omfanget er jo ikke så stort, men det illustrerer jo hvilke friheter ansatte tydeligvis kan ta seg. Så får vi håpe det blir erstatning på alle tre slik at de kan kjøpe seg enda mer glass og fortsette å ta flotte bilder. ;)

 

Det er ikke utstilling, det er reklame for epson printeren som de har skilt om rett over.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Jeg synes dette er svært kritikkverdig. Nå er det bare utstilling i en butikk, så omfanget er jo ikke så stort, men det illustrerer jo hvilke friheter ansatte tydeligvis kan ta seg. Så får vi håpe det blir erstatning på alle tre slik at de kan kjøpe seg enda mer glass og fortsette å ta flotte bilder. ;)

 

Det er ikke utstilling, det er reklame for epson printeren som de har skilt om rett over.

Jeg tenke mer på betydningen "at bildene settes til utstilling" uten lov. For de er vitterlig blitt rammet inn og stilt ut som eksempelbilder i forbindelse med markedsføring.
Lenke til kommentar
"Standard honorar per bilde 1530"

 

Tror nok denne er mere realistisk :) Så vi snakker om et firesifret beløp hvis vi dobler og ganger med tre.

Men alikevel ikke så værst hvis de får det dobbelte.

Standardsatsen er for bilder brukt inne i en avis. Jeg mener at bruk av et bilde på denne måten som er gjort her kan sidestilles med en avisforside. Bilder på en avis' forside brukes til å selge avisen, og denne måten som bildene våre er brukt her, kan sammenlignes med det. Bildet brukes jo for å selge en vare. Og derfor er den største satsen valgt.

 

Tom

Lenke til kommentar
Såå... kommer noen av opphavsmennene til å gjøre noe med det? :)

Jeg vet ikke om direktøren i Lefdal kommer tilbake med mer informasjon i løpet av dagen eller i morgen. Gjør han det, så tar vi det derfra og da regner jeg med at det blir løst på en rimelig måte. Hvis ikke, så må vi sende et pengekrav til Lefdal.

 

Tom

Lenke til kommentar
Bra at icefox oppdaget det, men det er egentlig flaks? De fleste stjeler bilder pga de antar at ingen vil legge merke til det.
Og med det kan man begynne å lure på hvor mange andre plasser bilder fra Akams brukere har havnet..

 

Skremmende tanke, men sjansen må vi ta hvis vi vil gi råd&mening til hverandre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...