Gå til innhold

Opera lover raskere nettleser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

må sitte på en litt treg pc før man legger merke til forskjeller mellom netleserne. opera hadde vært den diggeste netlesern om den hadde fått støtte for ordentlige add-ons. tenker at de fleste gir blanke f. om javaskript motoren klarer å gjøre en jobb 200ms kjappere. men noe må de jo gjøre for å gjøre seg mer popelære.

Lenke til kommentar
Det skal vel litt til at opera blir tregere på javascript enn det er i dag. Så vidt meg bekjent så har vel opera slitt med dette en stund?

Dette er det største vrøvlet jeg har hørt på lenge. Faller folk virkelig for slikt tull? Opera har alltid vært den RASKESTE. Se f.eks. på dette fra da 9.5 kom ut:

 

http://nontroppo.org/timer/kestrel_tests/

 

Opera har alltid banket andre nettlesere. For å ta igjen Opera måtte andre nettlesere begynne å tenke nytt og bruke nye metoder. Da klarte de det. Nå benytter Opera seg av samme metoder med den nye JS-motoren, og da vil de gruse de andre igjen.

 

Det er bare løgn og bedrag at Opera har "slitt med" noe slikt.

Lenke til kommentar

Jeg trodde verden var gått videre, men så er ikke skjedd. Har Opera som favoritt nettleser, men den fungerer rett og slett ikke på alle nettsider og støtter ikke hva jeg vil kalle normale bedriftsløsninger uten at det må ”hackes”. Eksempler : På jobbens intranett som trolig er laget for IE så fungerer den 100% ved å ”lure” seg inn via et hack i about:config, Spoof UserAgent ID. Samme løsning gjør at sidene til amazon fungerer også – det gjør nemlig ikke det rett fra boksen (prøv ”look inside” en bok og bla noen sider så skjønner en problemet, også AMAZON da gitt som liksom skal være så åpne!!!). Det skal sies at Firefox har et verre problem med intranettet til jobben ,men den takler i alle fall Amazon….. Citrix – ja det er mange bedrifter som bruker dette som hjemmekontorløsning – vel det støttes ikke ut av boksen for Opera – det gjør det dog i Firefox. Det skal visstnok være et hack som skal få Citrix til å fungere her også gjennom først å installere firefox….slå den. Men som så mange andre, jeg gidder rett og slett ikke bruke tid på det – derfor brukes IE som gjennom brukermassen sin påtvinger en slags lukket standard som bare M$ har kontroll med. Jeg vet at Opera kjemper hardt for å få folk til å lage løsninger basert på vedtatte standarder, og masse cred til dem for det, men de lykkes jo ikke, i alle fall ikke ennå..Og ja, jeg vet - dette innlegget har ikke en direkte knytning til at Opera nå blir noe raskere....men vi lever i en fri del av verden og kanskje folkene i Opera leser dette og får med seg at det er folk der ute som vil at leseren de leverer også skal fungere ut av boksen med f.eks Citrix...........

Lenke til kommentar

Fart er så godt som alfa og omega for meg. Opera er uten tvil den browseren som surfer rundt raskest i ein blanding av shortcuts, lasting og rendering av forskjellige elementer. Problemet mitt med Firefox er at den ser sikkert bra ut på papiret, men får den addons (ihvertfall nok til å ligne på Opera :p) så går den så treigt at eg blir spinn gæern.

 

Det at dei gjer såpass for å forbedre ein liten detalj er kjempestort, det betyr for meg at fokuset deira fremdeles er riktig etter mi meining. Det dere må huske på er at dei bruker alt dei mekker over heile linja, dvs at motorene som dei bruker til javascript brukes også i Opera Mini, Linux osv. Afaik! :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

FF har fått såpass mange tillegg jeg er helt avhengige av, at det er vanskelig å velge Opera i utviklingsøyemed. Som et program for de "vanlige nettbrukere" bør Opera være valg nummer 1, lynkjapt er det også - og det er ingen grunn til å tro at versjon 10 ikke skal bli endå raskere. Sudo go opera!

Lenke til kommentar
digi har noe man kan kalle artikler, hw, akam etc, er stort sett bare et digert bilde og noen småord som repeterer ingressen. Stusslig.
Ja, det er stusselig...før var det den andre veien rundt, men det blir vel slik når mange av skribentene ikke har noen hardware-utdannelse eller hva en skal kalle det.
Lenke til kommentar

På digi så kan man anonymt påføre enorm krass kritikk av forfatter. Det er også flere med ganske god kunnskap også som kommer med kritikken - og kanskje derfor så skjerper journalistene seg? Men altså, det er opp og ned. Stort sett tabloid avis med rølpete kommentarfelt. Er vel kun itavisen som er verre...

 

Det er ikke så kult å bli hengt ut som udugelig.

 

Men nå er ikke hw.no nødvendigvis plassen for dem som har peil på området. De fleste her er vel enten u-utdannede support folk, itbutikkansatte, og fremfor alt hobby-hw-entusiaster. Lite folk med 3/5 år innen koding.

 

Det er jo ingen her som diskuterer stack vs register kompilatorer, eller andre tilnærminger for å øke js ytelse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...