Gå til innhold

Lanserer skjerm for proffene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7
hmm det er jo en dårligere specs enn mine 24 tommers dell skjermer som jeg kjøpte for 7000 spenn for over 2 år siden.

Da regner jeg med Dell skjermen din også har hardware kalirering og kan vise Adobe fargespekteret like imponerende som denne ? Men det betyr naturligvis lite, da begge skjermene har responstid på 5ms.. det er hva som teller innen fotografien :roll:

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Jeg var litt oppgitt over kontrasten på denne skjermen jeg. Min 24" LG til 2500 har 10000:1, og jeg må si den har en nydelig klarhet i fargene.

 

Jeg forventet nesten en 24" med 2560x1600 til den prisen.

 

Forresten ZeVs, 5ms responstid kan være greit hvis du lager effekter på video.

 

Har forresten den hardware aksellereringsdelen mye å si for fargespekter og klarhet?

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Her må noen gjerne korrigere meg, men alle de imponerende specs´ene som blir klistert på elkjøp-skjermer har lite og ingenting med hvor bra en skjerm er til å gjengi bildet som det faktisk er..

Dynamisk kontrast på 10.000:1 og 2ms responstid er sikkert flott for gamere, men for de som jobber med foto er det fullstendig irrelevant..

Lenke til kommentar
hmm det er jo en dårligere specs enn mine 24 tommers dell skjermer som jeg kjøpte for 7000 spenn for over 2 år siden.

 

Jada, for Dell`en din er sikkert en 12bit Adobe-RGB skjerm :roll:

Tror vi heller sier den er en 8bit SRGB skjerm.

 

Selv har jeg en ColorEdge CG222WK som jeg bare bruker til foto.

Lenke til kommentar
Forresten ZeVs, 5ms responstid kan være greit hvis du lager effekter på video.

Eizo er ikke bra nok som referanse monitorer til video pr idag, bla. responstiden er for dårlig. Faktisk er det få LCD/Plasma paneler som er gode nok til referansebruk til feks fargekorrigering og vfx. NRK har fremdeles ett monster av en HD CRT monitor i sin suite for fargekorrigering på marienlyst.

 

Dette er heller ingen skjerm for entusiastene, dette er for proffene og da er ikke 13000 mye penger i en slik sammenheng. Om man syns det er mye får man trøste seg med at LCD som er noenlunde bra nok til kritisk fargebruk for video koster fra rundt 175000kr og oppover langt forbi 300000kr og det var eksl. mva.

http://www.barco.com/Broadcasting/en/produ...4442&lid=EN

Lenke til kommentar

chma:

 

Jeg tror Eizo regner med at de nye Coloredge-skjermene skal erstatte en del gamle referansemonitorer som står rundt om kring, jeg lurer litt på hvordan de er til videobruk. Og til dere andre: det er selvfølgelig det denne skjermen er til for, jeg tviler på det er så mange av dere som har SDI-innganger på skjermene deres, for å si det slik. Er for øvrig enig i at LCD burde bli forbigått i stillhet som monitorer. Det er en helt forferdelig bildeteknologi.

 

Hva synes du forresten om plasma? I teorien så har vel panelene mulighet til å i alle fall takle ~10 bit analogt inn, og vise dette helt fint. Skal begynne å fargekorrigere på en Panasonic nå snart, er spent på den. Har sittet på Sony CRT-monitorer og Apple-LCD tidligere.

 

Jeg var litt oppgitt over kontrasten på denne skjermen jeg. Min 24" LG til 2500 har 10000:1, og jeg må si den har en nydelig klarhet i fargene.

 

Nei, din LG har så absolutt ikke 10000:1 i kontrast, og fargene kan jeg med en gang si deg at ikke finnes i nærheten av korrekte.

 

Du har ikke lov til å være oppgitt over noe som helst om du sitter på en LG basert på TN og synes alt er fjongt og fint.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...