Gå til innhold

Lanserer rimelig X58-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, det reagerte jeg også på. Hvis pris er ukjent, men at det loves å være et billig-kort, i følge MSI selv, så kan denne nyheten taes med en klype salt? Ser for meg pris på ca 2k ++ og det er jo i grunn 400,- kr billigere enn konkurrentenes billigste kort. Ikke mega billig, akkurat.

 

Savner også m-atx kort med Core i7. Rett og slett lavpris produkter knyttet til ny plattform hadde vært å foretrekke.

Lenke til kommentar
Det rimeligste kortet på markedet, men priser er ikke kjent :huh:

Det reagerte jeg også på. Jeg tviler på at de har tatt høyde for den norske markedsføringsloven. Den sier at det er straffbart å lyve i markedsføring. En av virkemidlene en rettsak om slik kan medføre er at de tvinges til å overholde påstanden sin. Ikke at jeg regner med noen rettssak på dette akkurat. For all del kan det godt hende de klarer å overholde påstanden også.

 

Kjøleløsningen er også delt opp, slik at brikkesettet ikke skal varmes opp av spenningsregulatorene.

Snur man på formuleringen kan man også si at kjøleløsningen er delt opp slik at spenningsregulatorene ikke skal kjøles ned av brikkesettkjøleren.

Lenke til kommentar
På nettverkssiden finner vi Realteks 8111C, noe som kanskje ikke er det vi liker aller best, men for å spare penger er det absolutt et alternativ.
Heh, slikt befinner seg jo selv på highend-kort :ermm:

 

Kjøleløsningen er også delt opp, slik at brikkesettet ikke skal varmes opp av spenningsregulatorene.
Det er vel mer det at spenningsregulatorene ikke skal varmes opp av nord og sørbroen :p
Lenke til kommentar
Gibabyte UP3R (noe) hos komplett er vel atm den billigste?

Rett under 1700kr om jeg ikke husker feil?

 

Noen som har prøvd det?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428330

 

Det vil havne såvidt under (1$) dette Gigabyte UP3R kortet.

http://www.custompc.co.uk/news/605406/msi-...otherboard.html

 

Særlig rimeligere hovedkort tror jeg ikke vi får se føre P55 og core "i4" ? og core i5 på

socket LGA1156 dukker opp.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

P55 blir vel i5?

 

Har det vært snakk om noe i4?

 

Gibabyte UP3R (noe) hos komplett er vel atm den billigste?

Rett under 1700kr om jeg ikke husker feil?

 

Noen som har prøvd det?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428330

Det er jo på tilbud. Tror ikke det tells :hmm:

Ser dessuten til at man får mer for pengene hos MSI, om man tenker mindre på design og mer på plassering av ditt og datt.

Endret av knut
Lenke til kommentar

QUOTE

På nettverkssiden finner vi Realteks 8111C, noe som kanskje ikke er det vi liker aller best, men for å spare penger er det absolutt et alternativ.

 

 

 

Hvilken betydning har dette i det hele tatt?

Kan noen utdype dette, trodde det var ett fett

bare det var gigabit ethernet.

Endret av Gibblay
Lenke til kommentar
P55 blir vel i5?

 

Har det vært snakk om noe i4?

 

Gibabyte UP3R (noe) hos komplett er vel atm den billigste?

Rett under 1700kr om jeg ikke husker feil?

 

Noen som har prøvd det?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428330

Det er jo på tilbud. Tror ikke det tells :hmm:

Ser dessuten til at man får mer for pengene hos MSI, om man tenker mindre på design og mer på plassering av ditt og datt.

 

Merk at jeg skrev i4 i hermetegn med spørsmålstegn etter ;) ...

Lenke til kommentar
Hvilken betydning har dette i det hele tatt?

Kan noen utdype dette, trodde det var ett fett

bare det var gigabit ethernet.

Det har faktisk ganske mye å si. Noe som spiller inn er hvorvidt nettverkskontrolleren klarer å håndtere trafikken uten å være for avhengig av CPU, eller hvorvidt kontrolleren faktisk klarer 1 Gbps med bruk av rett lagring. Et annet aspekt er kvaliteten på drivere, samt plattformstøtte. På disse punktene er Realtek blant de aller dårligste i klassen, i motsetning til Intel og Broadcom, som er markedsledere.

 

På servere eier Intel og Broadcom markedet for nettverkskontrollere, og ikke uten grunn. Her må alle komponenter levere til enhver tid, og da blir selvfølgelig de beste komponentene valgt.

 

Kan nevne at MSI hadde et tilsvarende hovedkort basert på 975X chipsettet. Kortet lå i ca samme prisleie, et rimelig hovedkort med toppmodell chipset. Her ble det benyttet en nettverkskontroller fra Intel, et meget fornuftig valg etter min mening.

Lenke til kommentar
Takk for den stigfjell.

Da vet jeg hva jeg skal se etter :D

Ser nå at mitt Asus P5W DH har marvell kontroller.

Marvell er ikke stort bedre enn Realtek. Tradisjonelt har driverene deres vært "bloated", i hvert fall for Linux/UNIX. Driveren har vært ca 1-2 MB store, mens tilsvarende drivere for Intel eller Broadcom har tatt mye mindre plass. Når jeg skal kjøpe hovedkort, er det en del kriterier som skal oppfylles, er nemlig svært kresen. Nettverkskontrolleren er et av disse kravene som må være oppfylt, sammen med en hel del andre krav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...