Gå til innhold

Store planer for Silverlight


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med Lars'ern lenger opp her.

MS + Software = Katastrofe som oftest, dog skal det sies at det eneste jeg har delvis sett som har kommet bra ut igjennom deres dører var Freelancer, men alt annet er som Amerikanske biler.

 

Ser flott ut til du begynner å bruke det og det får gått litt, da dukker det seriøse problemer opp som enten koster penger eller som blir en massiv irritasjon.

Lenke til kommentar
Ser flott ut til du begynner å bruke det og det får gått litt, da dukker det seriøse problemer opp som enten koster penger eller som blir en massiv irritasjon.

Eller du begynner å bruke et program som ser veldig grafisk pent og intuitivt ut, og så når det har gått en uke og du har satt deg inn i programmet oppdager du massive mangler med innstillinger og alternativer, og kompabilitet til andre programmer/systemer. Og når enda mer tid har gått begynner utseendet å irritere deg grenseløst og du tenker "for et noob system", og hopper over på en open source utgave som får jobben gjort lettere og rakere med flere alternativer, og som ikke ser så flashy ut.

Og selvfølgelig er oppdateringer av feil, buggs, og glitches noe microsoft aldri kan gjøre siden de har godt over halvparten av sine ansatte på tech-support og ber alle og enhver om å lukke alle vinduer og restarte maskinen.

[/rant]

Lenke til kommentar
Må si meg enig med Lars'ern lenger opp her.

MS + Software = Katastrofe som oftest, dog skal det sies at det eneste jeg har delvis sett som har kommet bra ut igjennom deres dører var Freelancer, men alt annet er som Amerikanske biler.

 

Ser flott ut til du begynner å bruke det og det får gått litt, da dukker det seriøse problemer opp som enten koster penger eller som blir en massiv irritasjon.

Jada linux nørd. Alt med ms er så fælt. Slemme er de også. Vi som bruker win gjør det kun fordi vi er tvunget til det gjennom fæl hjernevasking, kun for at andre skal proffitere på våre sjeler.

PS: Ta deg sammen. Hadde ms vært katastrofe så hadde verden gått til helvete. Men til tross for det så funker min win hjemme helt ok. Ikke virus kødd siden blaster... eller var det sasser... Ingen program som har ødelagt viktige filer eller livet mitt. Ingen program som gir meg daglig/månedlig/regelmessig helvete. Sist kødd var faktisk harddisken. Streaming fra nrk, og bredbåndsleverandøren min er 100 ganger mer piss enn MS. 95% av mine bluescreens de siste 8 årene har vært pga av hardwarefeil. Selv mine kompiser foretar aldri reinstall av os lenger untatt når de kjøper ny maskin.

Win3, win3.11, win95, win98, win98se, winMe... det var stress det. Men Linux var søren ikke noe bedre på den tiden heller.

 

Personlig syns jeg det ikke er et minutt for sent at noen faktisk gidder å prøve å kaste den bedritne html/css/js opplegget på dynga. Så jeg spør - hvor er "open source" miljøet hen? Nei de skal krangle om å lage html5 de(og de er ikke ferdig før tidligst 2015)... I mens så tar adobe og ms over applikasjonsutvikling på nett. Java henger etter og kommer til å gjøre det lenge. Så får vi se om noen klarer å kopiere ideen og lage noe open source variant da.

 

Men ingen syter om flash gjør de???? Men MS er dårlig - det er bare vedtatt.

Lenke til kommentar

Jeg bruker vista og XP for øyeblikket. Har aldri brukt noen linux distro, og bare brukt mac noen få ganger for mange år siden. Jeg har faktisk brukt microsofts programvare siden før jeg begynte på skolen ;)

Men konklusjonen jeg har kommet fram til over åra er at det meste fra microsoft lett blir utkonkurert av open source programmer. Pr i dag så er det vell kun selve OS'et fra microsoft pluss Office 2007 jeg bruker (pga kompabilitet med universitetet), alt annet av programmer fra nettleser, til underholdningssenter, brennerprogram, til og med kopieringsprogram (på xp maskinen) er fra andre levrandører. Kort sammenfattet (og ikke ment til å fornærme noen) har jeg kommet frem til at microsofts løsninger passer greit for "massene" som er noobs, og siden det er disse det er stor overvekt av så er det logisk at microsoft slipper unna med å lage veldig enkle, flashy, og lite effektive programmer med få alternativer/muligheter som irriterer vettet av de som godt vet hva de gjør.

Lenke til kommentar

Hoho.. her går det hett for seg :p

 

Vel, har programmert litt silverlight og det eneste jeg ikke liker er at det henger sammen med asp.net. Har ikke noe spesielt imot M$ eller deres produkter som f.eks. C# og XNA. Det er gode produkter, men det som irriterer meg er at det bare er brukbart i windows. Skal jeg først betale for et utviklings verktøy så skal jeg jammen meg kunne lage programmer til annet enn windows. Når det er sagt vil jeg gjerne si "Lenge leve Ruby on Rails!" :w00t:

Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke har brukt Silverlight enda (for jeg ikke har kommet over nettsteder som har benytta det), så er jeg ikke imot at Microsoft prøver seg på en såkalt Flash-dödare i utgangspunktet. Derimot trenger de å støtte Linux, Solaris, BSD og OS X også, og også 64-bits, eller så er det jo (åpenbart) bare tull.

 

Egentlig syns jeg alt som ikke er en W3-standard ikke har noe som helst å gjøre på internett.

Lenke til kommentar
Personlig syns jeg det ikke er et minutt for sent at noen faktisk gidder å prøve å kaste den bedritne html/css/js opplegget på dynga.

Vil du ha hele Internett over på Silverlight og Flash?

 

Faktum er den at html/css er komplisert. Hjemmesideverktøy er i mine øyner unødvendig komplisert.

Jeg skulle helst sett at hvem som helst kunne lage sin hjemmeside, på en enkel og god måte. Samt kunne oppdatere den selv. Litt som dagens ferdiglagde blogger, facebook whatever. Bare at de er faktisk meget begrensende om du er litt veldig kreativ i hodet. Min mor burde kunne koke sammen en hjemmeside uten å svelge kameler eller bruke 1000timer på å lære seg helt basale ting.

 

Et av mine irritasjonsmoment når man lager webapplikasjoner - er GUI. Html/css/js blir fort grisete og forferdelig å jobbe med. For å ikke snakke om vedlikehold av kode. X antall browsere man må teste mot tar sitt. På toppen av dette så har man begrensninger på hva man kan gjøre med GUI laget i avansert AJAX.

 

Adobe Flex, MS Silverlight, JavaFX ser jeg på som et forsøk på å ta tak i problemene som utviklere har med dagens opplegg, behov som kunder og brukere har - og forsøke å løse dem.

 

Så ja... jeg tror at internet vil bli et eneste stort flash/silverlight sted. Java runtime har hatt JavaFX implementert ganske lenge, alle har flash, fryktelig mange begynner å få silverlight. The stage is set.

 

Greit at ting ikke er tip top enda... men bare vent. Det er lenge til 2015.

Lenke til kommentar
De kan jo begynne med x64 støtte...

 

LIKMARK SHOOTS AND SCORES! Noe mer spikeren på hodet kan man ikke treffe!

 

Jo visst er man tvunget over på MS, ta for eksempel Photoshop, personlig så hater jeg det grenseløst, MEN for den jobben jeg må gjøre til tider med teksturer til forskjellige 3D Motorer så trenger jeg PLUGINS og disse funker KUN med Photoshop og ett mindretall til Paintshop.

 

Og siden Photoshop sliter med å funke slik som det skal under Linux... Så må man ha Windows og alt rasket det fører med seg, som da ofte inkluderer rotet jeg hadde igår for eksempel med at jeg ble nektet skrivetilgang til ene harddisken min, nettverkskabelen var plugget ut noe som ruteren og jeg var sterkt uenig med Windows i...

Lista er lang, og MS sliter med å få til noe som helst.

Så har vi Xbox prosjektet, startet ganske bra men de glemte en lekse fra moderne PC bygging som til og med ASUS hadde fått med seg og det er vekt og varme.

De setter de gloheite brikkene MIDT på PCB'en og setter på en heftig kjøleløsning uten skikkelig oppstiving og forventer det går bra...

 

Nei du, Microsoft klipper ALT for mange svinger, men det er visst vanlig blant Amerikanerne.

Lenke til kommentar
Men ingen syter om flash gjør de???? Men MS er dårlig - det er bare vedtatt.

Det er nok heller du som har på "alle er slemme mot stakkars Microsoft"-brillene dine.

 

Folk har klaget på Flash i årevis fordi det er en ressurssløsende* og proprietær løsning med dårlig kryssplattformstøtte, og som oftest bare brukes til reklame og diverse fjas. Det er sjelden at jeg føler at flash beriker en hjemmeside, snarere tvert i mot. Rene flash-baserte sider er ofte treige og knotete å navigere. Innholdet er også ofte tamt fordi utviklerne har brukt altfor mye tid på fancy animasjoner istedenfor interessant innhold. Ikke uten grunn at mange benytter Flashblock eller tilsvarende løsninger i browserne sine.

 

Et helt interweb basert på silverlight/flash/javaFX - nei takk.

 

* Svært ofte når folk klager over at en browser bruker for mye ram/cpu så er det i realiteten Flash som er synderen.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

bla bla bla bla.. Er helt utrolig hvordan vi klarer å få en tråd om Silverlight over på hvor kjip MS er.. Fakta er at Windows er det mest brukte operativsystemet og Office er de facto standard kontorstøtte system.. Og Silverlight er glimrende for oss utviklere som jobber med Microsoft teknologi, og da spesielt kontorstøtte og dokumentbehandling.

 

Finn dere et linux forum, så kan dere grine så mye dere vil.

Lenke til kommentar
Fakta er at Windows er det mest brukte operativsystemet og Office er de facto standard kontorstøtte system.. Og Silverlight er glimrende for oss utviklere som jobber med Microsoft teknologi, og da spesielt kontorstøtte og dokumentbehandling.

 

Å pokker jeg gleder meg til den dagen Microsoft sitter med mindre en 50% markeds andel. Spill vil være kompitable på flere OS, de fleste programmer har versioner for alle OS, flere åpne standarer. Jeg gleder meg til den dagen hvor standerene er programmer og ikke OS. Og jeg gleder meg mest til dere ikke kan sitter på den pokkers stenen deres med arrogansen og peke.

 

Men Silverlight skal ha 1 ting: Den gjør noe for at Adobe skal få ræva i gir. Ellers er den dritt.

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...