Gå til innhold

Blu-ray-året 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LOTR kommer på BD men du må vente enda et år før extended kommer :thumbdown: er ikke helt sikker på det, siden jeg bare leste det på et forum... Men det virket som at LOTR skulle komme i 2010 men om extended kommer samtidig eller om de bare lanserer extended må vi nesten bare vente å se..

Lenke til kommentar

Vi får satse på at filmer i første omgang kommer likt på BD og DVD. Slik det er nå kommer det alt for lite på BD til at det blir suksess.

 

For min del ser jeg også frem til LOTR på BD, men må si at jeg virkelig hadde jublet om denne kom på BD i 2009. Det er lov å tro på nissen...

 

http://www.imdb.com/title/tt0374463/

 

 

Og ikke minst må BD komme til noen lunne fornuftige poriser her på berget i nisselandet norge, som del 1 her i england:

 

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/6033697...;searchsource=0

Lenke til kommentar

Kommentaren var mer rettet mot oss som har PS3 og ikke kan rettferdiggjøre kjøp av enda en Blu-Ray-spiller. :)

 

Jeg kjøpte en gang The Godfather-trilogien i en smell fra play.com. Selv etter moms og fortollingsavgift kom jeg billigere ut av det enn hva fks. cdon.com kunne stille med. Men ja, den 200-kroners-grensa er djevelens verk.

 

Var det ikke snakk om å øke denne til 1000?

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at prisen på spillerne vil holde tilbake utbredelsen en liten stund.

 

Selv om utvikling går litt hurtigere i dag, så tror jeg at gamle mønstre vil gjenta seg.

 

VHS-spillere var lenge dyre.

 

DVD-spillere var dyre en god stund de også, men når de først datt i pris så gikk det styggfort.

Lenke til kommentar

De fleste nye filmer av en viss størrelse begynner jo gjerne å komme ut på bluray mer eller mindre automatisk nå, derfor er det gamle titler som er mest spennde. Noen filmer jeg gjerne skulle sett på blueray er Saving Private Ryen, Braindead, Mars Attacks og Idle Hands (sistnevnte skal vel holde hardt)

 

AtW

Lenke til kommentar

Men hva er egentlig filmene folk lengter mest etter visuelt?

 

Er jo mange filmer som nesten er like bra på DVD som BR pga ræva kameraføring og redigering (Spesielt mainstream filmer)

 

Selv er vel den mest spektakulære filmen jeg har sett på BR "The Fountain" med Hugh Jackman og Rachel Weiss, og det jeg gleder meg mest til av gamle filmer er vel uten tvil LOTR som er et mesterstykke i videografi selv på DVD.

Lenke til kommentar
Men hva er egentlig filmene folk lengter mest etter visuelt?

 

Er jo mange filmer som nesten er like bra på DVD som BR pga ræva kameraføring og redigering (Spesielt mainstream filmer)

 

Selv er vel den mest spektakulære filmen jeg har sett på BR "The Fountain" med Hugh Jackman og Rachel Weiss, og det jeg gleder meg mest til av gamle filmer er vel uten tvil LOTR som er et mesterstykke i videografi selv på DVD.

 

Jeg ser ikke helt hvordan kameraføring og redigering har så mye med den tekniske kvaliteten på lyd og bilde å gjøre? SÅ godt som alle filmer heves jo av bedre teknsik kvalitet, for min del så lengter jeg etter gode filmer på Bluray, jeg orker ikke så se filmer jeg ikke likte spesielt godt på nytt bare fordi det er ute på bluray.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...