Gå til innhold

Flash er dominerende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ståle: det hjelper ikke på interaktive sider gjør det?

?

Det er et par år siden jeg har hørt ordene "interaktive sider", så jeg er kanskje ikke helt med på hva du mener, men HTML/JS/<video> kan sammen gjøre det aller meste flash greier, og det på en mye penere måte.

 

Tja, flashspill? ;)

Lenke til kommentar
Ståle: det hjelper ikke på interaktive sider gjør det?

du tenker på glorifiserte reklame sider med vanskelig å finne info og bakgrunnsmusikk?

 

er omtrent det eneste jeg har sett flash bli brukt til utenom å putte media elementer inn i en blog eller lignende. og ja, jeg hater slike sider.

 

gi meg tekst jeg kan søke med nettleserens innebygde funksjoner, og som en slipper å vente på at skal late inn omtrent som ett C64 spill på kassett...

Lenke til kommentar

Reelle alternativer er DHTML (Javascript og HTML+CSS) og Java. Betingelsene for førstnevnte er en kapabel nettleser. De finnes det flere av, og til flere operativsystemer enn det som er tilfellet med Adobe Flash.

 

Java har også bred plattformstøtte og det finnes nå også "open source"-implementeringer av det.

 

Flash er sikkert fint for de som liker å dille rundt med spill i browseren. Men, en webdesigner som maltrakterer siden med Adobe Flash eksluderer ikke bare enormt mange brukere (og plattformer, spesielt mobil) - maskinvarekravene skyter til himmels, browserintegrasjonen er uforutsigbar og det gir liten eller ingen gevinst når det gjelder brukervennlighet.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Vet ikke om det nødvendigvis finnes så mye bedre alternativ, men er det bare meg som synes at Flash suger???

Spiser CPU cycles som fy.

Er vel værre i Firefox enn IE.

 

Nå er ikke jeg av de som er mest opptatt av energisparing/miljø, da jeg mener dette er et oppkonstruert problem, men Flash må da i snitt minst doble strømforbruket på mange PCer?

Og med ditto viftestøy.

 

Det aller værste er kanskje Hibernate-modus i Windows.

Noen gang forsøkt å vekke en PC ut av denne modusen, mens man har flere "Tab'er" i browseren som inneholder Flash?

Har opplevd alt fra 1 min til 2 timer før maskinen er "oppe igjen".

 

Og ja, jeg bruker Flash-block o.l., men det hjelper så lite siden nesten hver eneste Web-utvikler på død og liv skal designe sidene med Flash, og jeg har behov for å se innholdet :(

 

Nap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...