Gå til innhold

Nettverkslagring for hjemmet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Systemet kjører selvfølgelig på Linux og er like tilgjenglig i et Linux-nettverk som under de to andre som er nevnt i artikkelen.

 

60 sekunder søking på internett i stedet for å kun kopiere hva som står i "kide"'n [sic] hadde sikkert ikke skadet.

 

Mistekelig at dere til stadighet "glemmer" å sjekke slike ting...

Lenke til kommentar
Systemet kjører selvfølgelig på Linux og er like tilgjenglig i et Linux-nettverk som under de to andre som er nevnt i artikkelen.

 

60 sekunder søking på internett i stedet for å kun kopiere hva som står i "kide"'n [sic] hadde sikkert ikke skadet.

 

Mistekelig at dere til stadighet "glemmer" å sjekke slike ting...

 

mistenkelig? Med cirka 1% markedsandel på linux på privatmarkedet er det vel ikke så rart at det ikke blir tatt med.. er sikkert mindre folkelige it-sider som kan oppdatere deg på hva som støtter linux eller ikke :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg 1TB versjonen når jeg var innom CES og vestkysten av USA for et par uker siden.

 

Mine erfaringer så langt:

- Den er veldig enkel å sette opp, står default til DHCP med UPNP enablet og uten passord på noe.

- Har veldig begrensede muligheter i konfigureringen, men nok til at den fungerer slik den er ment å fungere.

- Har muligheten for å opprette forskjellige brukere med tilgang til forskjellige mapper, men ingen mulighet til å sette lese/skrive rettigheter.

- Følger med en lisens på Iomegas backup-program som igjen har veldig lite alternativer men fungerer helt ok.

- Har Gbit nettverk men det virker som at overføringshastigheten internt i enheten er begrenset til ca 100Mbit da jeg aldri klarer å oppnå særlig over 12Mbyte/s ved kopiering av filer til enheten fra en pc med Gbit nettverk. (kopiering av små bildefiler 0,5 - 2 Mbyte drar hastigheten ned til 7-8 Mbyte/s).

- Har en liten vifte som støyer litt. Ikke mye støy men høyere frekvens enn min stasjonære, og nok til at jeg hører den om det er stille i leiligheten og jeg er på kjøkkenet. (Jeg er litt kresen på støy...) Ifølge Iomega ansatte jeg snakket med på CES så skulle viften variere turtallet avhengig av varmeutviklingen, så da er det jeg hører nå sikkert laveste nivå.....

- Enheten føles ikke spesielt varm ved mediaavspilling og annet småbruk.

- Kan koble til en ekstra USB-disk.

 

Oppsummering:

Veldig enkel nettverkslagring og mediaserver som fungerer helt ok. Anbefalles til dem som kun trenger noe helt enkelt som fungere med en gang du plugger på nettverk og strøm.

Anbefalles ikke til å plassere i oppholdsrom eller på kontorpulten om man har litt "følsomme ører", men passer fint på en bod, i kjelleren eller i et skap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...