Gå til innhold

Windows 7 i fem utgaver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Meningsløst opplegg.

 

Hvorfor?

Er det meningsløst å sørge for mest mulig inntjening på ett produkt?

Dvs, selge samme "stykke" software med ulik prissetting utifra hva du "enabler" av "features".

Tenk så smart dette kunne vært for bilbransen:

Kun lage en modell hvor man aktiverte f.eks. kun en cylinder, 10% av installert "ekstrautstyr"..osv.

Fast produksjonskostnad pr.enhet vs differensiert fortjeneste til ulike kundegrupper. :D

 

Men, det er selsvagt best at alt er gratis, leve på trygd/stønader og slikt.

Ihvertfall relatert til sw/hw. :p

("Alle" vet ditt standpunkt nå VirtualBox. Prøv å overrask noen med nye.. ehh.. *relevant* argumentasjon).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Meningsløst opplegg.

Hvor mange utgaver var det Linux kom i nå igjen? 100..200 ? :roll: geez..

 

edit: det er vel greitt at de som ikke trenger alle features ikke betaler for det heller. Og så kommer vel Business ed. uten kabal av en grunn også :=)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Meningsløst opplegg.

Hvor mange utgaver var det Linux kom i nå igjen? 100..200 ? :roll: geez..

 

edit: det er vel greitt at de som ikke trenger alle features ikke betaler for det heller. Og så kommer vel Business ed. uten kabal av en grunn også :=)

Vista Business kommer med alle spill, inkludert kabal ;)

 

Hvor mange utgaver av ubuntu finnes det? 1. Hva koster den? Ingenting.

Samme med fedora.

Mandriva har en gratis, og en der du betaler for support.

Mint er gratis...

 

Ja de er linux, nei de er ikke det samme.

W7, ja det er windows, ja de er den samme, bare at noen funksjoner ikke blir aktivert.

Lenke til kommentar

Men så har du de som er ute etter det "beste" og tror derfor den dyreste versjonen av Windows passer dem best, selv om de kun bruker office og IE. Funksjoner? Nei, det har de aldri hørt om fordi de har det beste og er fornøyd med det. Da snakker vi vel selgere som må tilby det som passer kunden best, men hvor mye vet de egentlig? Lett å bli lurt nå til dags, off...

Lenke til kommentar
Meningsløst opplegg.

Hvor mange utgaver var det Linux kom i nå igjen? 100..200 ? :roll: geez..

 

Jeg vet bare om en, men det finnes mange forskjellige versjoner. Jeg sitter foreksempel på versjon 2.6.27-9 av linux som faktisk bare er en kjerne.

 

Men over til det jeg tror du mente, hvor mange GNU/Linux distrubusjoner finnes det?

Ja, det finnes ganske mange, men dem fleste er bare en distro bygget på en annen med en helt annen programpakke. Blir det samme som og kalle windows xp for windows xp ultimate om du innstalerer vlc kan man si. Feks at Linux mint, som er det samme som ubuntu bare med alle mediacodec, java og slikt ferdig innstalert.

 

Jeg er egentlig imot denne oppdelingen i grupper. Dette gjør folk usikre på hva dem skal velge, forstår ikke helt hva dem burde velge, hva dem trenger, osv. Skulle dem hatt det kunne dem delt den inn i MAX tre grupper, der det var easy med bare en nettleser skriveprogram og media player, medium og ultimatium eller noe slikt tull.. Egentlig helt mot det. Men det er nå min sak.

Lenke til kommentar
Meningsløst opplegg.

 

Hvorfor?

Er det meningsløst å sørge for mest mulig inntjening på ett produkt?

Dvs, selge samme "stykke" software med ulik prissetting utifra hva du "enabler" av "features".

Tenk så smart dette kunne vært for bilbransen:

Kun lage en modell hvor man aktiverte f.eks. kun en cylinder, 10% av installert "ekstrautstyr"..osv.

Fast produksjonskostnad pr.enhet vs differensiert fortjeneste til ulike kundegrupper. :D

 

Men, det er selsvagt best at alt er gratis, leve på trygd/stønader og slikt.

Ihvertfall relatert til sw/hw. :p

Det du snakker om TL1000S kalles crippleware og det finnes selvsagt argumenter for og imot: http://en.wikipedia.org/wiki/Crippleware

 

Selv synes jeg det er en brukerfiendtlig tilnærming som reduserer tilliten til produsenten.

Lenke til kommentar

Synes Microsoft kunne klart seg med 2 desktop/workstation versoner noe alla det som er med XP, og så hatt egne server versoner.

 

- Windows 7 Home

Denne versonen som er for folk flest, og som installeres på en typisk hjemme PC og HTPC.

 

- Windows 7 Professional

Denne versonen kan også brukes av hjemmebrukere, men den koster litt mer og inneholder noen funksjoner som brukes av bedrifter. En verson som ble kalt for Workstation før XP kom.

 

- Windows 7 Server (vanlig server utgave)

- Windows 7 Advanced Server (server utgave for 'superdatamaskiner')

 

Vel dette mener da iallefall jeg, og disse burde kunne dekke alles behov. Installasjonsrutinen kan også gjøres bedre, slk at folk mer kan velge hva de vil ha installert eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...