Gå til innhold

Hva tåler egentlig mobilen din?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel.

Dog må det påpekes at Telefonene bør lages litt mer robuste så at de faktisk tåler å bli oppbevart i en innerlomme på jakken og at den fukten som oppstår ikke skader den.

 

Tåler ikke telefonene en slik bruk så kan de neppe kalles mobiltelefonen men bør kanskje benevnes for trådløs hustelefon.

Lenke til kommentar
Har du telefonen i en bukselomme og dunker borti hjørnet på en bortplate kan dette ofte være nok til å ødelegg skjermen på telefonen dersom du er riktig uheldig.

dette skjedde med meg engang, med en en ukes gammel tlf til ca 2500kr -.- heldigvis hadde jeg forsikring på den og fikk en ny :D etter 2 måneder (expert = treige på slike ting)

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar

Jeg har en Nokia E61 som jeg kjøpte brukt for et år siden, som da var rundt 1 år gammel. Denne har jeg mistet flere titals ganger i bakken uten at telefonoen har noen merkbare skader og systemet fungerer som det har gjort fra første dag. Dette er den desidert beste telefonen jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk faktisk fuktskade dekket på min gamle 3310 for mange, mange år siden. Kanskje det var en kjent svakhet med denne telefonen? Var fukt i området rundt kontaktene i "bunn" av telefonen husker jeg. Utførte reperasjon selv en gang også, på samme telefon; men da var det skjermen som hadde fått juling.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

Har selv aldrig heller hatt verken skade på telefonene mine, med mindre det var en jeg behandlet mindre pent på grunn av at den skulle byttes ut uansett ;)

 

Men ser ofte kunder, og ofte de samme kundene, som får slike skader gang på gang. Noen tror vist at mobilen skal kunne brukes som hammer,øl-jekk,bade-and osv.. Så som mobilforhandler håper jeg alle som har en mobiltelefon leser denne artikkelen .. :)

Lenke til kommentar

En liten feil som jeg la merke til:

Har du telefonen på badet mens du dusjer kan også fukt trenge inn i telefonen og på sikt forårsake fukskader.

Jeg har ennå ikke kommet over en telefon som har blitt skadet av å ligge i lommen. Nesten litt tart at dette frarådes. Informativ artikkel og mye jeg aldri har fått med meg.

Lenke til kommentar

mine telefoner er utsatt for alle skadene nevnt i artikkelen. har dog aldri vært i så mye vann at det dekker telefonen helt. har hatt to telefoner i alt. hadde først nokia 7250i og den lever enda. ble byttet ut pga av alder. har nå en SE k800i som eg har hatt i nesten 3 år. begge lever i beste velgående. forsåvidt så er de skadene som er nevnt i artikkelen såt som burde dekkes av garanti. spesielt fuktskader.

Lenke til kommentar
Sko er vel laget netopp for å tåle enn helt annen påkjenning. Telefonen derimot kan brukes i lommer, men blir den liggende i klem elelr bøy sier det seg selv at komponenter i telefonen kan ta skade av det..

 

Det er vel mer det støvrelaterte jeg stusser over. En mobil burde tåle å ligge i en løs lomme (noe den egentlig gjør også).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...