Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har brukt timesvis med tid på å sette meg inn i hva PU går ut på, annet enn at det bygger selvtillit hos gutter (noe som selvsagt er bra), men at det skal være direkte rettet mot hvordan å sjekke opp jenter, ja det plager meg.. Hvorfor? jo, fordi jeg får følelsen av at det hele blir fake, skuespill og en falsk snarvei..

 

 

Jeg vil at et kompliment skal komme fra hjertet til gutten, ikke at han har fått tips om det fra andre igjen.. Og den dagen jeg møter han jeg blir forelsket i, ja så skal det være han jeg faller for, og ikke andre sine erfaringer og tips og væremåte..

Endret av Melisma
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tro på at teknikkene kan fungere. Kjenner en tryllekunstner, og teknikkene han bruker til å lure oss trill rundt går ut på mye av det samme. Det moralske aspektet ved det vet jeg ikke om jeg gidder å ta standpunkt til, men hvis jeg har skjønt det riktig er det fullt mulig å få jenter til sengs på denne måten uten å være direkte uærlig, og da er vel alt i orden?

Lenke til kommentar

Den største motviljen kommer helt sikkert først og fremst av den gamle, romantiske forestillingen om at det som foregår oppe i hodene på folk under parringsdansen er så dypt og ekte at man ikke kan forstå seg på det, og at dette nå har fått seg et skudd for baugen når det viser seg at det går an å forstå ganske mye av det.

 

Melisma: Det jeg mente er at det må være lov å gå på byen for å få seg noe og bare det, så lenge man er åpen om det og ikke lanserer muligheter for lange forhold.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg er under den troen at "kjærlighet" kun er et pynte-ord på det at man vil ha en make som passer best for å ta seg av avkommet sitt. Slik som alle andre dyr her i verden fungerer. Jeg vil ikke at min skal måtte herme etter hva alle andre mener er bra for å kunne "kapre" meg, for da føles det ut som at vi ikke er individer lenger, men kun "en av gjengen".. og det liker jeg ikke særlig godt.

 

Jeg vil ha deg, ekte og ærlig, din væremåte, dine erfaringer og hvem du er pr. dags dato. Er du ikke bra nok for meg, ja så er ikke jeg noe å samle på for da godtar jeg jo ikke deg! Og vil du ha meg da?? Forhåpentligvis NEI!

 

Altså, den ekte deg vil jo komme igjennom før eller siden.. eller?

Endret av Melisma
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg vil at et kompliment skal komme fra hjertet til gutten, ikke at han har fått tips om det fra andre igjen.. Og den dagen jeg møter han jeg blir forelsket i, ja så skal det være han jeg faller for, og ikke andre sine erfaringer og tips og væremåte..

 

Jeg gjorde meg opp en del tanker om dette for en stund siden. Det er i hvert fall sikkert at det er store gråsoner her, og det er vanskelig å sette noen merkelapp på hva som er hva. Atfærd er noe vi har tilegnet oss av andre, og hvis en fyr har fått tips om at det er lurt å gi komplimenter, betyr vel ikke det at komplimentet ikke kan være ektefølt? Jeg mener, det er lett å fnyse av folk som leser i en bok hvordan de skal sjekke, men hvis du ikke klarer å gjøre den kunnskapen til en del av deg selv i den grad at du faktisk er deg selv når du bruker den, da vil du heller ikke lykkes. Og da er det en ærlig sak.

Noen moralsk dom over et enkelt sjekkeforsøk er umulig å felle, men jeg i det store og det hele kan man vel si at når feminister de siste tiårene har plukket fra hverandre og analysert menns makt-teknikker, må vel vi ha lov til å gjøre det samme andre veien? At sex-makt er mer tabu enn samfunnsmakt er sant, men det har sitt utspring i de samme skjevhetene.

 

Dessuten er det en hel haug med ungkarer som har legitim nytte av sjekkebøker, folk som ikke på noen måte ønsker å bli noen pulekonger, men får det lille ekstra de trenger til faktisk å få seg noe, eller kanskje sågar en partner, med den økte forståelsen. Jeg tror ikke det finnes ekte attraksjon og falsk attraksjon, det er nøyaktig de samme mekanismene enten det er en "ordentlig" forelskelse eller et skamløst sjekkeforsøk. Det er bare det at i sistnevnte tilfelle vet den ene parten litt bedre hva han driver med. Det kan være ille, men det kan også være helt greit.

Lenke til kommentar

Ja, du sier noe.. men jeg føler at jenter blir lurt her. Og det sammen mener jeg om gutter som møter på jenter med "en skjult agenda" jeg vil at man skal være den man er..

 

jaja, på tide å lande tilbake til virkeligheten Melisma.. Man er tydeligvis ikke bra nok om man er den man er.

 

Edit: men jeg nekter å gi opp.. Enn hvor mange gutter jeg har møtt som ikke synes jeg er bra nok så tenker jeg "NEXT!"

Endret av Melisma
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har brukt timesvis med tid på å sette meg inn i hva PU går ut på, annet enn at det bygger selvtillit hos gutter (noe som selvsagt er bra), men at det skal være direkte rettet mot hvordan å sjekke opp jenter, ja det plager meg.. Hvorfor? jo, fordi jeg får følelsen av at det hele blir fake, skuespill og en falsk snarvei..

 

Jeg vil at et kompliment skal komme fra hjertet til gutten, ikke at han har fått tips om det fra andre igjen.. Og den dagen jeg møter han jeg blir forelsket i, ja så skal det være han jeg faller for, og ikke andre sine erfaringer og tips og væremåte..

Faktumet er at mange menn aldri får seg noe fordi de aldri forstår hvordan jenter og kvinner faktisk er. Fortjener ikke disse også å få seg noe?

Lenke til kommentar

Men jeg skjønner ikke hvorfor menn tror at kvinner er fra en annen planet?? Vi er da ikke så forskjellig fra hverandre? For meg så er det ikke snakk om å fortjene å få seg noe lenger, det er snakk om at den andre mener at du er bra nok, og hvis ikke, nei så bare snu og gå! Lei av at man skal passe inn for at andre skal mene at man er bra nok!

 

ahh, den evige jakta på oppskriften av hvordan å fange en annen, går meg på nervene løs...

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Men jeg skjønner ikke hvorfor menn tror at kvinner er fra en annen planet?? Vi er da ikke så forskjellig fra hverandre?

 

Jo, det er vi. Lav sosial intelligens vil i tillegg føre til at man ikke forstår disse forskjellene, og bam, man sitter der som jomfru med en masse jentevenner. Hurray.

Lenke til kommentar

Jeg nekter å gi opp håpet på at prinsen min kommer ridende på en hvit hest en vakker dag. og at jeg tryner og mister skoa mi, og plutselig en dag ringer postmannen på 2 ganger for å sjekke om skoa han fant utti gangen passer på foten min :p

 

 

Frohman: kunne jeg fått vilja mi, ja da skulle ingen gått rundt med den sosiale maska på.. Men man skulle vært seg selv fullt ut alle sammen. Uten at media skulle ha noen innvirkning. Og uten at jenter og gutter på catwalken som er så "heldig" og ha kroppen vi ønsker oss, skulle være dominerende. Pluss oppførselen.. du vet, triksene, altså "oppskriften"

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

vel, de gutta som aldri har hatt draget på damer har fått høre 'vær deg sjæl' pisset altfor lenge. dette funker bare for de som i utgangspunktet har en tiltrekkende personlighet.

 

si meg, hvorfor er det feil at en person som ikke kan like mye om damer og sjekking bruker de samme teknikkene som alle andre attraktive, selvlærte personer bruker? den eneste forskjellen på en som driver med PUA og en som ikke driver med det men allikevel får resultater er at den ene er bevisst på hvordan sosiale interaksjoner fungerer, mens den andre ikke er det.

 

og bare fordi han må lære hvordan så er liksom hele greia fake?! noen er født med naturlig sjarm, og noen må lære seg det. å være en dameløs fjott er trist. det er ingenting galt med folk som studerer PUA. PUAs går ikke rundt og ødelegger kvinneliv slik mange tror. PUA handler om å kommunisere bedre med damer og mennesker generelt og samtidig gi jenter det de egentlig innerst inne har lyst på, men blir fortalt av samfunnet at er skittent, umoralsk etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vel, de gutta som aldri har hatt draget på damer har fått høre 'vær deg sjæl' pisset altfor lenge. dette funker bare for de som i utgangspunktet har en tiltrekkende personlighet.

 

Åja, du mener de guttene som er heldig nok til å ha levd et liv som ikke har påført dem sosiale "tilbaketrekninger" ? Misforstå meg rett.. En gutt/jente som ikke har hatt de nedturene i livet som en annen har hatt, eller annerledes erfaringer.. "?"

 

si meg, hvorfor er det feil at en person som ikke kan like mye om damer og sjekking bruker de samme teknikkene som alle andre attraktive, selvlærte personer bruker? den eneste forskjellen på en som driver med PUA og en som ikke driver med det men allikevel får resultater er at den ene er bevisst på hvordan sosiale interaksjoner fungerer, mens den andre ikke er det.

 

 

Fordi jeg fullt og fast mener at man ikke skal måtte leke hermegås for å "være bra nok".. du er deg, du er de erfaringen du har opplevd, du er alle nedturer/oppturer.. Du er ikke Ola Nordmann som har levd et gjennomsnittlig liv. Møter du meg på byen og jeg ikke finner deg interessant, ja så er ikke jeg bra nok for deg. Men møter jeg deg som fronter som Ola Nordmann, ja da er det jo ikke DEG jeg faller for.. Er det jeg føler ihvertfall. "du har ikke levd et perfekt liv nok for meg, og derfor er ikke du et resultat som er bra nok for meg" type ting..

 

og bare fordi han må lære hvordan så er liksom hele greia fake?! noen er født med naturlig sjarm, og noen må lære seg det. å være en dameløs fjott er trist. det er ingenting galt med folk som studerer PUA. PUAs går ikke rundt og ødelegger kvinneliv slik mange tror. PUA handler om å kommunisere bedre med damer og mennesker generelt og samtidig gi jenter det de egentlig innerst inne har lyst på, men blir fortalt av samfunnet at er skittent, umoralsk etc.

 

 

Vil ikke at noen skal måtte "lære" noe som helst. Vi er alle likeverdige, ingen er bedre enn andre i bunn og grunn om du skjønner. Nei, det er vel ikke noe galt med PUA unntatt at jeg føler at man ikke er seg selv, men at man må fronte som noen andre for å bli godtatt.. Akkurat det der plager meg.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

PUA handler om å være maskin i hodet. Slik en trener soldater til å ikke tenke, men til å reagere "instinktivt" og på ordre, slik trener en opp en PUA. Problemet er at en PUA skjelden eller aldri kommer forbi det stadiet. Som det i forsvaret er et mindretall som kan bli offiser, er det et mindretall av PUA'er som vil klare å danne et "idealistisk a4" liv. Det vil si, et samliv der en må takle motgang i lange perioder om gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...