Gå til innhold

Corsair entrer SSD-markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er hastigheter som var tilgjengelige i 2007... Men jeg vil vite accesstime og IOPS! Hvorfor vil aldri noen si noe om dette? Det er jo det som gir ytelsen i praksis. Og er dette SLC eller MLC? (jeg regner med MLC)

 

Jeg regner med at ut fra fart og effektforbruk vil denne enheten få en ganske lav pris og bli rettet mot laptopper som et lav-energi alternativ som tåler en trøkk og gir en viss ytelsesøkning. Mange eldre laptop disk kontrollere klarer jo ikke stort mer enn disse hastighetene, så sånn sett så treffer denne greit som en oppgradering for å puste nytt liv i eldre maskiner.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jeg vil ha 1,8" SSD med PATA-tilkobbling med ok lese/skriveytelse og lav pris.

Fant en aktuell kandidat, en Mtron Mobi3000 på 32GB til rundt 1900kr+moms, men syns det fortsatt er litt dyrt

Kapasiteten trenger ikke være på mer enn 32GB, men helst 64GB. Noen som har noen gode forslag? Det er snakk om en liten LG T1 bærbar, med Intel ICH7, gma950 grafikk og en T2400cpu. Og en grusomt treg 4200rpm 1,8" harddisk som gjerne skulle vært byttet ut med noe raskere.

 

EDIT: glemte å si det jeg skulle... Hvorfor lansere en disk med såpass slapp hastighet? Klarer de ikke presse den for mer? Og hvorfor kommer alle SSD i 2,5" utgaver? Jeg vil ha flere 1,8"ere.

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Tja hva skal man si, de har sitti på gjerdet lenge no også lanserer de så dårlige spec? Ikke direkte imponerende. Bør bli dumpingpriser i allefall. Den prisen fra UK er jo bare latterlig. Det må jo bli hyllevarmer. Kan ikke skjønne at noen tør ta den inn engang om den prisen stemmer.

 

Var det ikke Corsair som sa at de ville ikke lage SSD før de hadde noe radikalt forskjellig fra konkurrentene? :p

 

Ja og det har de nå; radikalt dårlig :tease:

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

@newman221, den Mtron mobi som du refererer til der vil faktisk gi deg praktisk ytelse som er bedre enn en 10k RPM velociraptor! Selv om overføringshastigheten på den bare ligger rundt 100MB/s så er accesstime og random read IOPS så bra at du vil få ytelsesøkning over velociraptor, og random write er bra nok til at det ikke blir "hiccups", og i forhold til den 1,8" HDD du har nå så vil mtron mobi bli natt og dag i forskjell.

Lenke til kommentar
@newman221, den Mtron mobi som du refererer til der vil faktisk gi deg praktisk ytelse som er bedre enn en 10k RPM velociraptor! Selv om overføringshastigheten på den bare ligger rundt 100MB/s så er accesstime og random read IOPS så bra at du vil få ytelsesøkning over velociraptor, og random write er bra nok til at det ikke blir "hiccups", og i forhold til den 1,8" HDD du har nå så vil mtron mobi bli natt og dag i forskjell.

ja, jeg er ganske klar over dette. Men syns ikke den nå to år gamle pc'n er verdt 2500kr i oppgradering... Får bare håpe prisfallet fortsetter fremover, og at de fortsatt produserer PATA-disker når prisen når rundt tusenlappen. Selve pc'n er vel kanskje verdt 3000kr idag, da blir det litt drøyt å kjøpe en harddisk på 32gb til omtrent samme verdi.

Men har ikke lyst på ny pc heller, for den ser bra ut, har 1440x900 oppløsning, veier 1,7kg og jeg har to batterier, og hver av dem har en levetid på omtrent 4 timer. Så det er en super pc til surfing, word og litt filmtitting på tog og fly

Lenke til kommentar
Jeg vil ha 1,8" SSD med PATA-tilkobbling med ok lese/skriveytelse og lav pris.

Fant en aktuell kandidat, en Mtron Mobi3000 på 32GB til rundt 1900kr+moms, men syns det fortsatt er litt dyrt

Kapasiteten trenger ikke være på mer enn 32GB, men helst 64GB. Noen som har noen gode forslag? Det er snakk om en liten LG T1 bærbar, med Intel ICH7, gma950 grafikk og en T2400cpu. Og en grusomt treg 4200rpm 1,8" harddisk som gjerne skulle vært byttet ut med noe raskere.

 

EDIT: glemte å si det jeg skulle... Hvorfor lansere en disk med såpass slapp hastighet? Klarer de ikke presse den for mer? Og hvorfor kommer alle SSD i 2,5" utgaver? Jeg vil ha flere 1,8"ere.

 

På Dealextreme.com har de det du trenger for å lage en rimelig minidisk. CF eller SD til PAta converter, og et rask flash kort koster ikke mye. Fungerer utmerket.

Lenke til kommentar

Du får også 2x CF til 2,5" SATA konverter med kontroller som støtter raid-0 og 1. Og den oppfører seg som en hvilken som helst annen SATA enhet. Problemet med CF kort er at de ikke har en "intelligent" kontroller, så du får ikke wear leveling, og du får sugne random write tall. Så med 2 av de raskeste CF kortene i raid-0 vil du få noe som vil oppleves ala' OCZ CORE 1. generasjon. Muligens en smule høyere random write tall enn det, men ikke mye. Jeg vil tippe på ca 5-10 random write IOPS maks pr kort.

 

Det vil kunne funke bra for linux, og muligens windows 7 (gjenstår å se), men på Vista og XP vil det hakke og fryse.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...