Gå til innhold

350 000 kroner til overs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes de var svært lekre i grunn :)

 

Jeg vil anta at det er horn-prinsippet som er brukt her, slik at hele høyttaleren er med på å gi liv til elementet.

 

Jeg er ikke helt med? Hvordan er diskanthorn slik at hele høytaleren gir liv til elementet i større grad enn et vanlig element? Dessuten ser det ikke ut som det er horn på denne høyttaleren såvidt jeg kan se.

 

Ellers er vel dette et produkt av typen "garantert bortkastede penger".

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg synes de var svært lekre i grunn :)

 

Jeg vil anta at det er horn-prinsippet som er brukt her, slik at hele høyttaleren er med på å gi liv til elementet.

 

Jeg er ikke helt med? Hvordan er diskanthorn slik at hele høytaleren gir liv til elementet i større grad enn et vanlig element? Dessuten ser det ikke ut som det er horn på denne høyttaleren såvidt jeg kan se.

 

Ellers er vel dette et produkt av typen "garantert bortkastede penger".

 

AtW

 

Tipper han tenkte på noe ala B&W Nautilus.

Lenke til kommentar
Jeg synes de var svært lekre i grunn :)

 

Jeg vil anta at det er horn-prinsippet som er brukt her, slik at hele høyttaleren er med på å gi liv til elementet.

 

Jeg er ikke helt med? Hvordan er diskanthorn slik at hele høytaleren gir liv til elementet i større grad enn et vanlig element? Dessuten ser det ikke ut som det er horn på denne høyttaleren såvidt jeg kan se.

 

Ellers er vel dette et produkt av typen "garantert bortkastede penger".

 

AtW

 

Tipper han tenkte på noe ala B&W Nautilus.

 

Nautilus har vel heller ikke diskanthorn?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hver enkelt av høyttalerne er håndlaget, og består av 63 sammenpressede lag av den eksotiske tresorten apitong, som hver er 18 mm tykke.

Apitong (Dipterocarpus grandiflorus) er vist kritisk utrydningstruet regnskogtømmer. Kilde

 

Merkelig at de har valgt dette materialet siden det i følge FBI er mange land som har innført importstopp og andre restriksjoner mot slike treslag. De fleste potensielle audiofile kjøpere er neppe så orientert om treslag at de vet hvor truet det er. Av de få som vet er det muligens en del som ikke har skrupler mot å kjøpe sånt heller.

Lenke til kommentar
Er det noen som har hørt spesielt på høyttalere som er laget for det japanske markedet (annser ikke f.eks. yamaha som dette)? Japsene skal etter sigende ha hjerte for en helt annen klangbalanse enn det som er mer vanlig europa.

 

Nå er det jo mange med merkelig smak i europa også, men man skulle jo tro flat respons var idealet der som her? På en annen side ser jo denne høyttaleren ut til å bare ha ett element...

 

Ellers en interessant observasjon Simen1, enda en grunn mindre til å kaste bort pengene sine.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har tek.no noe informasjon om hvordan denne låter eller er det kun sidefyll som velges ut i fra spesielt design og høy pris?

 

Når det gjelder websiden til produsenten så virker det på meg som om produsenter av "high end" hifi ikke er de som bruker mest ressurser på å by seg frem på nett. Mange 90-talls-sider der ute.

 

High-end hifi er kanskje noe som først og fremst er forbeholdt gamle gubber med mye gryn, og de er kanskje flinkere til å lese papirtidsskrifter enn nettsider.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...