Gå til innhold

Ny Openoffice.org testes ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Eg bryr meg meir om eg får til å bruke det til det eg vil bruke det til. For augneblikket skriv eg ein fysikklabjournal og det går ufatteleg langsam

 

Trur ikkje nokre av funksjonane i 3.1 vil gjere det enklare for meg å lage labjournalar og det er litt synd for det er mest sannsynleg fleire elevar der ute som vil gjere naturfagrapporten sin i OO.o men fordi han er så knørkate å bruke så går dei heller over til Office der det kanskje går litt greiare og ein kan lett få hjelp av både læraren og andre.

 

Men AA verkar positivt. Då slepp kanskje grafane å sjå ut som dei var frå 1976.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Open Office ser så aller verst ut jeg. Vel, det er jo ikke akkurat noe man sitter å beundrer, og anti-aliasing er jo så klart positivt, men jeg bruker heller OO enn Microsoft Office, for å si det sånn... Ikke at det er noe galt i MO, men det koster jo en formue, om man ikke får det billigere gjennom skole/jobb... Men det blir jo uansett bra med en update :)

Lenke til kommentar

Open Office er en super løsning spør du meg.

Skrotet Office pakken til MS etter en del CD ROM trøbbel hvor jeg slet med å få den til å funke ordentlig og MS begynte å bable om at jeg måtte aktivere Office pakken på nytt grunnet HARDWARE FORANDRINGER!

 

RYK OG REIS! var mitt svar og uninstall med etterfølgende install av Open Office.

Har aldri sett tilbake siden, det funker mer enn godt nok til meg.

Lenke til kommentar

Siden utseende har blitt så fokusert på her i tråden så får jeg vel kommentere det jeg også før jeg kommenterer artikkelen.

 

Utseende. Jeg håper det blir mulig å bruke skin i OpenOffice etter hvert. Da kan folk velge det utseende de ønsker selv. Personlig liker jeg best utseendet til MSOffice 2003. 2007-versjonen fordrar jeg ikke. Men nå er det ikke utseendet som avgjør hvilken pakke jeg velger. Jeg har mange grunner for å bruke OpenOffice fremfor MSOffice.

 

Artikkelen. Jeg synes lista virket mest som unødvendig dilldall. Ingen av forbedringene er noe jeg har savnet fra tidligere versjoner. Men jeg oppgraderer likevel. Til forskjell fra MS-produktene er det gratis å oppgradere fra tidligere versjoner så hvorfor ikke? ;)

Lenke til kommentar

Ikke noe for meg, holder meg langt unna OpenOffice, og betaler gjerne de ekstra pengene en Office 2007 Home Edition koster. Det er verdt vær eneste krone.

 

Jeg bruker PowerPoint endel til jobb, og Presenter som er i OpenOffice ligger milevis bak PowerPoint med muligheter for animasjoner.

 

Har forresten aldri opplevd at jeg har måttet re-aktivere en Office-installasjon.

Lenke til kommentar

Jeg håper også på skin muligheter til OpenOffice. Office 07 fungerer utrolig godt for min del. Jeg er ikke vant med Open Office, er mer vant med MS Office. Den fungerer til det jeg trenger den til og jeg er "vant med den" samt at jeg må kunne de fleste "triks og snarveier" da ganske mange av kundene våre bruker office 07. Da hjelper det ikke at jeg er skikkelig god på open office. Det og jeg liker å jobbe med ting som ser pent ut... Så skin hadde vært fantastisk.

Lenke til kommentar

Utseendet har MYE å si, ikke fordi det er penere å se på, men fordi det er enklere å bruke. Word 2007 med ribbons er langt enklere å bruke (når du har satt deg inn i det), fordi du har de opsjonene du bruker til vanlig, tilgjengelig gjennom ett klikk.

 

Pris har forresten liten betydning for min del, jeg kan skaffe meg programvaren billig uansett. Nå håper jeg bare på at oppfølgeren til Office 2008 for mac får ribbons i tillegg, men det trur jeg ikke skjer :(

Lenke til kommentar

Personlig er det Power Point vs Impress som gjør at jeg fortsatt sverger til Microsoft. Lager en del presentasjoner på skolen, og det er utrolig enkelt å lage en rask oversiktlig presentasjon som tilogmed ser flott ut på 3-4 minutter i powerpoint, men impress sliter jeg veldig med. Presentasjonsmoduse til Powerpoint er også herlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Øh, når begynte utseende å ha en betydning for et skrivebehandlingsprogram? Det skal brukes til å skrive i dammit. Se på Paint, et trofast program selv for mange universitetsstudenter(!).

Bruker OO daglig til bl.a omtaleskriving for The DOS Spirit og det fungerer *utmerket*.

Trenger du noe fancy kan du stikke å installere Fistah. Grow up fancypants kids!

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...