Gå til innhold

WDC først til 2 TB?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glimrende at det begynner å skje noe på denne fronten igjen. Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe et par disker på 1 eller 1,5 TB, men nå tror jeg det blir 1 stk på 2TB i stedet for.

 

Samsung har allerede annonsert 3 1.5GB 3.5" disker: http://www.samsung.com/global/business/hdd...ype.do?group=72

Når jeg ser nærmere etter så er det vist bare 2. (Det er en feil i tabellen)

 

Hvor mange plater kan de egentlig ha i høyden?

Det meste jeg vet om i 3,5" formatet er 5 stk. I 5,25" formatet med full høyde (ca 10 cm) så har jeg sett hele 11 plater.

 

Finnes det noen maksgrense på hva som er mulig(for kontrollere etc. inni harddisken)?

Det begrenses av tilgjengelig høyde og hvor tynne de klarer å lage hver plate og hver lesearm. Også gir det økende fare for kræsj å ha mange plater. Noe de må veie opp mot pris, garantikostnader og ikke minst renommé.

Lenke til kommentar

nå veit jeg hva neste lagringsystemet i pc'n min blir, to stykk slike speilet. har en htpc med 2 harddisk plasser, har venta lenge på denne størrelsen. og prisen er ikke så halvgærli, husker jeg betalte 1200 for ene 250 gb WD disken min (rundt år 2004). håper bare kvaliteten er bedre enn på 400 gb som konka for bare noen måneder siden, WD det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...