Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At dere ikke bikka over 6000 i 3DMark2001SE virker litt pussig. Ti4200 er ikke SÅ tregt. Jeg får 13000 med Ti4200 uten å overklokke i det hele tatt. Ugler i mosen.

 

Et spm.: Hvorfor kjører dere ikke default innstillinger i 3DMark?

 

 

Er du helt bomull mellom øra eller??

 

Det er jo ikke 3DMark2001SE de har kjørt da, det er 3DMark2003..

 

Tviler sterkt på at du får 13000 poeng i 3DMark2003 med GF4Ti4200 kortet ditt

Lenke til kommentar
Er du helt bomull mellom øra eller??  

 

Det er jo ikke 3DMark2001SE de har kjørt da, det er 3DMark2003..  

 

Tviler sterkt på at du får 13000 poeng i 3DMark2003 med GF4Ti4200 kortet ditt

 

*sukk*

 

OK da quoter vi litt fra artikkelen, siden du tydeligvis ikke gadd å lese ordentlig.

 

Vi kjørte også test på grafikk-ytelsen ved hjelp av 3D Mark 2001 SE. Skjermkortet er såpass utdatert at 3D Mark 2003 ville være en enorm skuffelse. ;-)

 

"Bilde av grafen som viser score på 5882 og 4187 i 3DMark2001SE"

Prosessorytelsen i PC Mark 2002 økte med nesten 50%, mens økt minneytelse var noe mer beskjedent med sine 33%. 3DMark 2001SE la seg midt mellom med drøye 40% ytelsesøkning. Hadde man bare hatt et annet skjermkort...

 

Link til screenshot av resultatet:

http://www.overklokking.no/mobo/abit/bh7/p...s2001se_std.jpg

 

Du får ikke så høy score med et 4200-kort i 3DMark03 heller. Tipper det systemet der ville fått ca.1500.

 

Foreslår at du sjekker litt neste gang, før du begynner å komme med usaklige slengbemerkninger.

Lenke til kommentar
bare lurer på om det ikke trekker ned at det ikke var mulighet for å vannkjøle chipsettet da?

eller er det mulig å ta en rå-sjanse på å bruke AS sittt termiske lim å lime en AC vannblokk. blir jo en del vektforskjell på den å en Tt vifte jeg limte på det gammle HK da... :roll:

 

Jeg kan i grunnen ikke trekke kortet for manglende hull rundt chipsettet - det er tross alt i følge Intels spesifikasjoner. :evil: Jeg holder på med å forske litt på mulige løsninger for P4-kort som ikke har hull rundt chipsettet, så vi får se om jeg kommer fram til en sikker og god nok løsning. I grunnen rart at ingen produsenter av vannkjølings-utstyr så langt har kommet med en løsning?

Lenke til kommentar
ja det helt bak mål av intel av å ha slike spec, blir vel kanskje AMD inni vapoen alikevel da... men du vill ikke ha satset på å lime vannblokka til chipsettet? :roll:  

blir det ikke en liten flaskehals med kun 4x AGP da?

 

Nei, jeg tror ikke jeg ville satset på å lime blokka til chipsettet - i alle fall ikke som eneste festeløsning. Som sagt - jeg forsøker å finne en god nok løsning på dette problemet, og om det funker skal jeg nok si fra. :)

 

Men jeg kan ikke si jeg er overrasket over Intel - de har ikke akkurat noen positiv innstilling til overklokking. Helt latterlig, spør dere meg. Argumentene mot overklokking er forståelige, men ikke så gode at overklokking ikke skal være mulig. La oss bare håpe på at de tar til fornuft.

Lenke til kommentar

ok, jeg lurer bare på et par ting:

 

1. hvordan oppløsning hadde dere på 3dmark01? (jeg får godt over 11k, men det er med default setings)

 

2. jeg får 5766 og 5480 poeng i pcmark2002 (cpu/memory), hvordan greide dere å få så lite eller jeg å få så mye? jeg har ikke overklokka noen av komponentene i maskinen min (men det kommer snart)

 

jeg har:

P4 2,4GHz 533MHz buss

512Mb pc2700 twinmos ram

msi 845Pe max hk

Lenke til kommentar

ikke for å mase ellr no, men på microplex.no mener de at man kan bruke tremisk lim for å feste en swiftec MCV50T (den m peltier) med termisk lim på skjermkort som ikke passer til til dens festehull. den må jo veie mye mer enn en spinkel AC blokk.

men på når den festes på GPU virker jo kreftene rett ned og tilnermet likt over hele flaten. så det blir kanskje noe helt annet :roll:

Lenke til kommentar
ok, jeg lurer bare på et par ting:

 

1. hvordan oppløsning hadde dere på 3dmark01? (jeg får godt over 11k, men det er med default setings)

 

Åssen skjermkort har du da?

 

1024*768, 32 BIT color

AA: none

Frame buffer: Double

Texture format: Compressed

Z-buffer depth: 24 BIT

D3D Pure Hardware T&L

 

Skjermkortet kjører på 310/559 på GPU/RAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...