Gå til innhold

Ny toppmodell fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker trenden med at TVer får nettverkstilgang og kan gjøre stadig mer ting som tidligere har vært forbehold PCer. Men dette er ennå i den spede begynnelse. Om noen år er sikkert mange TVer minst like kraftige og fleksible som f.eks populære minibærbare PCer og om ytterligere noen år blir nok gamle "dumme" TVer som har all "innmaten" på utsiden (HTPC) sett på som utdatert teknologi.

 

Det gjelder altså å følge med og oppgradere når innholdet i TVene blir bra nok for deg, og før den gamle TVen blir verdiløs på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Jeg liker trenden med at TVer får nettverkstilgang og kan gjøre stadig mer ting som tidligere har vært forbehold PCer. Men dette er ennå i den spede begynnelse. Om noen år er sikkert mange TVer minst like kraftige og fleksible som f.eks populære minibærbare PCer og om ytterligere noen år blir nok gamle "dumme" TVer som har all "innmaten" på utsiden (HTPC) sett på som utdatert teknologi.

 

Det gjelder altså å følge med og oppgradere når innholdet i TVene blir bra nok for deg, og før den gamle TVen blir verdiløs på bruktmarkedet.

 

Som alltid tipper eg en PC gjør obben bedre, det finnes knapt noe en PC gjør som den ikke gør best. Så for entusiasten tror jeg det tar mange år fr HTPCen blir utkonkurrert, om noen gang av LCD-TVer.. Men for den gjengse mann kan det absolutt ha noe for seg. Ellers liker jeg at det er 240 Hz, la oss håpe man begynner å gå for 120/240 istedet for 100/200

 

AtW

Lenke til kommentar
Dere kunde kanskje nevne at dette er USA-modeller. I Europa vil modellene antagelig hete X5000 og Z5000 og de vil ha 200Hz billedoppdatering.

 

Å tilby oppdatering på når norske butikker får inn modellene som kun selges i USA blir bare tull.

 

Hvorfor? Det er jo gjennomført idiotisk å levere kun 200 Hz her til lands, skjønner ikke hvorfor sony gjør dette.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dere kunde kanskje nevne at dette er USA-modeller. I Europa vil modellene antagelig hete X5000 og Z5000 og de vil ha 200Hz billedoppdatering.

 

Å tilby oppdatering på når norske butikker får inn modellene som kun selges i USA blir bare tull.

 

Hvorfor? Det er jo gjennomført idiotisk å levere kun 200 Hz her til lands, skjønner ikke hvorfor sony gjør dette.

 

PAL = 50Hz

NTSC = 60HZ

 

4*50Hz = 200HZ

4*60Hz = 240HZ

Lenke til kommentar

Det er langt fram før ein TV vil kunne ta over jobben til ein PC som mediesenter. Du får i dag apparater med nettverkstilkopling og USB for tilkopling av ekstern harddisk, men dei fleste mangler brukargrensesnitt og funksjonalitet.

 

I tillegg har du på ein PC med internett utallige alternativer på avspelarprogram.

Lenke til kommentar
Dere kunde kanskje nevne at dette er USA-modeller. I Europa vil modellene antagelig hete X5000 og Z5000 og de vil ha 200Hz billedoppdatering.

 

Å tilby oppdatering på når norske butikker får inn modellene som kun selges i USA blir bare tull.

 

Hvorfor? Det er jo gjennomført idiotisk å levere kun 200 Hz her til lands, skjønner ikke hvorfor sony gjør dette.

 

PAL = 50Hz

NTSC = 60HZ

 

4*50Hz = 200HZ

4*60Hz = 240HZ

 

Det er likefullt et gjennomført idiotisk valg. Veldig mye av kildematerialet på PAL er 24 fps. Serier, filmer osv. Det er vesentlig bedre med 240 Hz, også i "PAL-land". Det er rett og slett provoserende at vi må lide for å ha hatt en noe mindre idiotisk system i gamle tider. Å legge seg etter PAL i disse tider hører ikke hjemme noe sted.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...