Gå til innhold

KDE 4.2 rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

KDE bytter ikke lisens

 

While kdelibs has always been available under the LGPL, this marks the first time that both Qt and kdelibs will both be available under the LGPL. This will help make the licensing of KDE's libraries more permissive, flexible and coherent. KDE's licensing is summarised on TechBase, and can be described as "LGPL or equivalent for libraries, GPL otherwise".

 

Det har imidlertid ikke tidligere vært noen praktisk forskjell for KDE å være LGPL eller GPL, siden de har vært avhengig av Qt-bibliotekene.

 

Nå kan alle nyte godt av at de er LGPL, jeg håper dette vil drive både Qt og KDE fremover.

 

 

Åhh Linux, nå mangler dere bare ordentlig 3D-støtte, så skal jeg bytte på sekundet. Ser veldig lekkert ut, og jeg vet av erfaring at det også er veldig brukervennlig.

 

Hvordan definerer du "ordentlig 3D-støtte"?

Lenke til kommentar

Fått prøvd KDE 4.2 litt, og irriterer meg over at de fleste konfigurasjonsvinduer trenger større oppløsning enn min MSI Wind kan tilby :(

 

Men ellers virker det knall foruten et par bugs, elsker Kontact og Get Hot New Stuff funksjonen. Alt i KDE er så sammensydd også, spesielt med konfigurasjon som samles i et enkelt kontrollpanel, må si jeg elsker de underliggende bibliotekene også, som powerdevil og phonon :)

 

Nå må jeg bare vente på Amarok så tror jeg neimenn jeg tar turen til KDE leiren også :) Sorry Gnome, du har vært dyktig de siste 4 årene, men du er blitt slått, kraftig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...