Gå til innhold

Nvidia melder dårlige tall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b
Det har INGENTING med ATIs 4000-serie å gjøre?

 

Noe annet hadde vel bare vært hårreisende :roll:

 

Ati taper kanskje litt på den maksimale ytelse, men tar igjen stort når det gjelder pris/ytelse. Det er slikt den store massen setter pris på. De som har råd til et skjermkort i 5000,- klassen, er et betydelig mindretall.

Lenke til kommentar

Han mente nok at uten nvidia er det ingen konkurranse = mindre press på ny teknologi = dårligere skjermkort.

 

nvidia vinner de fleste tester så skylder man på at driverene ikke er ferdig.

Trur ikke jeg har sett et atikort sluppet uten så dårlig driver at det nesten ikke kan testes.

Endret av War
Lenke til kommentar
Alle spiller wow - wow krever ikke så rått skjermkort = midre salg.

Wow krever faktisk ganske mye dersom man spiller på max-settings. Jeg har GT 260 Core 216, 4 gb ram og E8400 og går lett ned i 20-30 fps i visse områder på 1900x1200

 

ingen som bryr seg med max settings. De installerer, kjører spill, spiller og thats it. Majoriteten av gamere er ... ikke så oppegående. Og de fleste innstillinger er greske for den jevne gemene hop.

 

Anyway.

Min kommentar kan vel kanskje nyanseres littegran.

 

De fleste spill idag klarer fint å kjøre på den hardware som mainstream har. Det er få spillutviklere som er i stand til å lage spill som utnytter max kapasitet på kortene.

Det å lage modeller og effekter som har nytte av siste skrik kort er også SVÆRT kostnadskrevende siden det tar mer tid å lage slikt.

 

Når den gemene hop klarer fint å kjøre sine spill uten videre dikkedarier, så forsvinner også behovet for skjermkort. Når den gemene hop synes at standard settings i spill er ok, og spillet går greit - ja da er alt ok da.

Egentlig syns jeg det er positivt, for da betyr det at vi har komt til et sted der vi kan si at det ikke er viktig at grafikk i spill er siste skrik.

 

11.mill spiller wow. Frem til siste exp som er 2mnd gammel så var det INGEN som klaget over at skyggen på figuren ikke var annet enn en mørk flekk under figuren. Siste exp endret skyggen til å bli fremstillt med shadow volum som er ganske ressurskrevende. Jeg har ikke sett en eneste kommentar på at det var noe spess "wow". Altså grafikken er god nok.

 

Hvorfor er dette positivt? Jo fordi vi kanskje kan få en forflytning på fokuset som handler om å ha den råeste grafikken, og over mot alle andre elementer i spill som spillet i seg selv. Alle spill idag er samme spill som for flere år siden, bare noen versjonsnr høyere og bedre grafikk. EA har jo ikke laget en eneste ny ting på mange år.

Lenke til kommentar

Det er nok flere årsaker til at Nvidia sliter i det siste, spesielt pga et par grove bommerter :

 

*Produksjonsfeil på pakkningsenhetene på mobile gpu serien.

*Produksjonsfeil på pakkningsenhetene på G80 serien.

*Relativt dårlige SLI hovedkort med mange problemer, spesielt minnet.

*Ensidig fokus på å ha best ytelse men ikke nødvendigvis de kortene som mannen i gata kjøper.

 

Sånn sett så ser jeg fortsatt at Nvidia fortsetter med dette, de nye skjermkortseriene (spesielt topp kortene) er myntet på å ta ytelsetronen men prismessig så blir de et segment for seg selv som kun er interessant for de få som gidder å betale 5k+ for et skjermkort og av disse blir det nok stadig mindre for tiden.

 

I 2009 / 2010 blir nok årene da folk velger å bruke lite penger pga den generelle finansielle krisa og derfor kommer nok Nvidia til å treffe dårlig med mindre de kan få ut en serie med skjermkort alla 4xxx serien til Ati.

Lenke til kommentar
Det har INGENTING med ATIs 4000-serie å gjøre?

Jeg tror det er en ganske liten del av forklaringen. Det har nok spilt inn, men neppe veldig mye sammenlignet med finanskrisa.

 

Alle spiller wow - wow krever ikke så rått skjermkort = midre salg.
Ja World of Warcraft er roten til alt vondt her i verden :~~~~~)

Jeg ble sittende å se på Dr Phil :blush: da det handlet om spilleavhengighet. WoW fører ikke overraskende med seg ganske mye vondt i verden.

Lenke til kommentar

Leit om de virkelig blir nødt å utsette krympingen til 40nm. Dette vil gjøre det ennå vanskeligere for dem å konkurere på pris/ytelse, noe som til syvende og sist betyr mindre press på konkurrenten(e)s (les: AMD) prising.

Godt er det for AMD at de traff gull med R400, siden de sitter i motsatt situasjon i prosessor-leiren, hvor Intel kan peise på med 5-gangen i avanse og fremdeles selge til den store gullmedalje.

Dette viser igjen hvor viktig det er for oss sluttbrukere at ingen av partene "detter av lasset."

 

Alt annet enn en god nyhet.

Lenke til kommentar
Leit om de virkelig blir nødt å utsette krympingen til 40nm. Dette vil gjøre det ennå vanskeligere for dem å konkurere på pris/ytelse, noe som til syvende og sist betyr mindre press på konkurrenten(e)s (les: AMD) prising.

40nm blir ikke utsatt. Det er bare fud fra nettets største nVIDIA-hater, Charlie Demerjian fra The Inquirer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...