Gå til innhold

– Apple blir større enn Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny spådom: "Apple vil ha max 5% av smart telefon markedet i 2013" Andre operativsystemer som Android og windows mobile vil ta over markedsandelen til Iphone. Iphone var kun en nisje som vil bli glemt når andre mobil operatører begynner å lage flere telefoner som kan konkurere med Iphone. Noen har kommet alt: HTC HD og Samsung Omnia.

Lenke til kommentar

Først og fremst, nok en lureoverskrift fra amobil. _Ingen_ som leser overskriften vil tro at dette er ment kun om smarttelefoner, og det er dere klar over.

 

Ingen tvil om at Nokias markedsandel innenfor smarttelefoner skal nedover. Husk at mange mange av de som kjøper S60 ikke har noen anelse om at det er en smarttelefon, f.eks. ved kjøp av modeller som 6120 Classic, E65/66 og 5320 XM.

 

Det som er mer interessant er hvilke operativsystem og grensesnitt som vil være de gjeldene. Innen den tiden bør nye os og grensesnitt fra Symbian Foundation være på plass, og det er liten tvil om at det vil være en solid konkurrent til AppStore der.

 

Spennende :)

 

har forresten smarttelefonen iPhone fått mulighet til å multitaske og klippe og lime nå?

Lenke til kommentar
Hva kan iphone som ikke andre smarttelefoner kan? Simulere ølglass? :p

 

Har sett mange (alt for mange) diskutere om iphone er like "smart" som konkurrentene eller ikke, men at iphone faktisk skal være mer avansert? Den var ny, og må forklares.

 

For meg har OS-et mye mer si enn "teknologi" for om en telefon er en smarttelefon eller ei. Ergo, i min bok, så er alle Windows Mobile-telefoner smarttelefoner. Dette gjelder også Symbian og OS X.

 

 

(dette er sikkert ikke en veldig populær mening)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Jada, og Apple-haters er som alltid først ute med å kommentere.. :roll:

 

Jeg synes det er velfortjent, de var den første mobilprodusenten som faktisk klarte å få til en bra ordning på programmer til telefonen! På min gamle nokia telefon måtte jeg google etter programmer...

Må man være en Applehater fordi man påpeker at Iphone ikke er en skikkelig smarttelefon?

 

 

dette hadde vært forstårlig hvis Iphone faktisk var en ordentlig smarttelefon. men kjøperne av den telefonen har vel ikke akkurat proffbruk i tankegangen..

 

Oh? Hva er definisjonen på en "smarttelefon" da? Har vært borti langt mindre avanserte smarttelefoner enn iphone.

Så Iphone er en smarttelefon fordi den har touchscreen og App Store? Og dermed er telefoner som ikke har dette langt mindre avanserte?

Lenke til kommentar

@ahpadt: Hm? "Hva kan iphone som ikke andre smarttelefoner kan?" var spørsmålet, ettersom du i innlegget før sier at du har opplevd iphone som mer avansert enn andre smarttelefoner.

 

Det eneste jeg greier å få ut av innlegget ditt ("OS er viktigere enn teknologi") er at du mener at OSX er mer intuitivt? I så fall, så mener du vel at iphone er en mer brukervennlig (ikke mer avansert) smarttelefon?

Lenke til kommentar

Bra frekt om du insinuerer at jeg er en av dem, ettersom du ikke svarer. Jeg har flere Apple-produkter, og er ikke en "Apple-hater". Videre var jeg ikke "først ute med å kommenterte", jeg kommenterte ditt innlegg som kom først. Så jeg venter fremdeles på at du skal underbygge påstanden din.

Lenke til kommentar
Ny spådom: "Apple vil ha max 5% av smart telefon markedet i 2013" Andre operativsystemer som Android og windows mobile vil ta over markedsandelen til Iphone. Iphone var kun en nisje som vil bli glemt når andre mobil operatører begynner å lage flere telefoner som kan konkurere med Iphone. Noen har kommet alt: HTC HD og Samsung Omnia.

 

Det tror jeg ikke. Det jeg har sett av HTC når det gjelder usability ift. applikasjoner forteller meg at de ikke har sjans mot iPhone. Det eneste jeg kan se som er et hinder for iPhone, gitt at de ikke har _noen_ konkurrenter som ligger nær dem i total brukeropplevelse, er at de er så ekstremt proprietære. Det er et hinder for meg ihvertfall.

 

CD

Lenke til kommentar

Smartphone

 

There is no agreement in the industry about what a smartphone actually is and definitions have changed over time.[2] According to David Wood, EVP at Symbian, "Smart phones differ from ordinary mobile phones in two fundamental ways: how they are built and what they can do."[7] Other definitions put different stresses on these two factors.[citation needed]

 

Most devices considered smartphones today use an identifiable and open operating system, often with the ability to add applications (e.g. for enhanced data processing, connectivity or entertainment) - in contrast to regular phones which only support sandboxed applications (like Java games)[citation needed]. These smartphone applications may be developed by the manufacturer of the device, by the network operator or by any other third-party software developer, since the operating system is open.[citation needed].

 

In terms of features, most smartphones support full featured email capabilities with the functionality of a complete personal organizer. Other functionality might include an additional interface such as a miniature QWERTY keyboard, a touch screen or a D-pad, a built-in camera, contact management, an accelerometer, built-in navigation hardware and software, the ability to read business documents in a variety of formats such as PDF and Microsoft Office, media software for playing music, browsing photos and viewing video clips, internet browsers or even just secure access to company mail, such as is provided by a BlackBerry. One common feature to the majority of the smartphones is a contact list able to store as many contacts as the available memory permits, in contrast to regular phones that has a limit to the maximum number of contacts that can be stored.

 

Kilde: Wikipedia

 

Så, er iPhone en smartphone? Ja.

Lenke til kommentar
Jada, og Apple-haters er som alltid først ute med å kommentere.. :roll:

 

Jeg synes det er velfortjent, de var den første mobilprodusenten som faktisk klarte å få til en bra ordning på programmer til telefonen! På min gamle nokia telefon måtte jeg google etter programmer...

Må man være en Applehater fordi man påpeker at Iphone ikke er en skikkelig smarttelefon?

Nei, andre alternative forklaringer på slike absurde påstander er at du er er totalt kunnskapsløs om hva som definerer en smarttelefon (i så fall kan du lese Steffen Moss sitt innlegg), eventuelt en som liker å fortelle eventyr, eller har en agenda som gjør det påkrevd å spre mest mulig FUD og usannheter om iPhone/Apple...retorikken din henger uansett ikke på greip.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...