Gå til innhold

Dell Mini 10 annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med så begrenset oppløsning ville hatt 1280x1024, altså 4:3. Man jobber ikke med ting side om side på en 10" skjerm?

 

Nå er det de færreste som kjøper en slik maskin for å jobbe på den ...

 

Ja, nettopp. Bred skjerm er fint for å ha flere programmer ved siden av hverandre.

 

Filmformatet er et greit argument, men hva med websurfing? 1280x720 av en nettavis er upraktisk.

Lenke til kommentar

Ja de 80 pixlene blir sikkert ekstremt merkbart.....

 

Ser ikke noe poeng med at man skal ha en standard for monitorer og en standard for tv-skjermer. Disse to apparatene smeltes jo bare mer og mer sammen i tiden fremover så det er jo bare positivt at de blir enig om en felles standard synes nå jeg.

 

 

Maskinen ser kjekk ut den, spennende og se prisen. Multitouch er ganske så genialt på bærbare maskiner!

Lenke til kommentar
Ja de 80 pixlene blir sikkert ekstremt merkbart.....

 

Ser ikke noe poeng med at man skal ha en standard for monitorer og en standard for tv-skjermer. Disse to apparatene smeltes jo bare mer og mer sammen i tiden fremover så det er jo bare positivt at de blir enig om en felles standard synes nå jeg.

 

 

Maskinen ser kjekk ut den, spennende og se prisen. Multitouch er ganske så genialt på bærbare maskiner!

 

Prøver du å antyde at man ikke emrker noe til å miste 10% av pixlene i den retningen på en slik skjerm? For det gjør man.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ser ikke noe poeng med at man skal ha en standard for monitorer og en standard for tv-skjermer. Disse to apparatene smeltes jo bare mer og mer sammen i tiden fremover så det er jo bare positivt at de blir enig om en felles standard synes nå jeg.
ja, snart kommer vel 42" netbooks...

 

Forøvrig:

16:9 = 1.77

16:10 = 1.6

4:4 = 1.33

gyldent snitt = 1.61803399

Lenke til kommentar
Prøver du å antyde at man ikke emrker noe til å miste 10% av pixlene i den retningen på en slik skjerm? For det gjør man.

 

AtW

Ok, merkbart var kanskje dårlig ordvalg. Selvsagt ser man forskjellen. Men i praktisk bruk kommer dette ikke til å bety noe som helst. (min menig)

 

 

ja, snart kommer vel 42" netbooks...

Ja det var akkurat det jeg mente. Det var hvertfall ikke tv-skjermen som pc-monitor jeg mente. For det hadde jo vært helt idiotisk.

Lenke til kommentar
Prøver du å antyde at man ikke emrker noe til å miste 10% av pixlene i den retningen på en slik skjerm? For det gjør man.

 

AtW

Ok, merkbart var kanskje dårlig ordvalg. Selvsagt ser man forskjellen. Men i praktisk bruk kommer dette ikke til å bety noe som helst. (min menig)

 

 

ja, snart kommer vel 42" netbooks...

Ja det var akkurat det jeg mente. Det var hvertfall ikke tv-skjermen som pc-monitor jeg mente. For det hadde jo vært helt idiotisk.

 

Vel, der er jeg uenig. Man trenger så mye oppløsning man kan få på slike småmaskiner. Personlig synes jeg det er synd at alt blir 16:9, jeg vil gjerne ha en 28-tommer 4:3 LCD feks, men det er i praksis umulig å få tak i.

 

AtW

Lenke til kommentar
1280x720
Skulle vært 1280*800.
Liker ikke at produsentene går bort fra 16:10 over til 16:9 :thumbdown:http://www.digitimes.com/news/a20080702VL201.html

Med så begrenset oppløsning ville hatt 1280x1024, altså 4:3. Man jobber ikke med ting side om side på en 10" skjerm?

5:4 faktisk.

 

4:3 er etter min mening et bedre valg enn 16:10 på alt under 24". ENESTE grunnen til at widescreen tar over er at produsentene kan selge mmindre skjerm til samme pris. Et kvadrat på 22" vil være betydelig større enn et rektangel med forholdet 16:10 som er 22" i diagonal.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Endelig en nogen lunde fornuftig oppløsning som lar brukeren spille av 720p HD-film i 1:1 størrelse til f.eks TVen.

 

(800 i høyden hadde selvsagt vært å foretrekke, men dette er uansett bedre enn de 1024x600 som er normalt på slike maskiner)

 

Mot ekstern TV har vel selve oppløsningen eksistert lenge? Man behøver ikke 16:9 på maskinen av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...