Gå til innhold

Test: Zepto Nox A15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar man bort blu-ray spilleren og setter inn en vanlig brenner så er kanskje prisen mer human?

 

Hvordan er det å bruke maskinen som blu-ray spiller?

Siden maskinen er reklamert for som en multimediemaskin, hadde det vært artig å sett test av dette. Veit ikke om det er mulig å få HD lyden ut gjennom hdmi porten på denne maskinen. Siden skjermen ikke har HD oppløsning, er det ikke helt store poenget med blu-ray annet enn å koble til feks en lcd skjerm, men uten hd lyd er en bare halvveis.

Lenke til kommentar
450mbit på n-standarden var kanskje litt drøyt, tho. Er det ikke 250mbit som er teoretisk maks? Pleier å ligge på 130mbit når min laptop er rett ved siden av aksesspunktet iallefall ^^

 

Intel 5300-kort takler opp til 450 Mbps (på 5 GHz båndet), Intel 5100 takler opp til 300 MBps (også det på 5 GHz båndet). 5300, 5100 og den eldre 4965 takler maks 130 Mbps på 2,4 GHz båndet der de aller fleste trådløse routerene befinner seg. Så for å få 300 eller 450 Mbps med Intel trådløse kortt er man nødt til å ha en 11n-router som takler 5 GHz båndet.

Lenke til kommentar
Pen? PEN!?

 

Hvordan kan man kalle den PCen noe annet enn "meh"?

 

Man må kanskje se den "i levende live" for å sette pris på overflater og finish. Jeg mener oppriktig at det er en av de stiligste maskinene jeg har sett på lenge, men så har jeg alltid likt en litt minimalistisk stil. Smak og behag. :)

Lenke til kommentar

Har selv en Zepto Nexus A15 og den har akkurat samme design. Nox og Nexus har samme skall med litt forskjellig innhold, og designet er absolutt ikke dårlig slik som mange påpeker. Portene er perfekt plassert (ingenting bak laptopen som gjør at ting kiler seg fast) og touchpaden er lett å bruke pga gummi-finishen.

 

Nox/Nexus med 9600M-GT drar GTA IV, og det sier jo litt om kraften til laptopene. For kobling til ekstern skjerm brukes det hdmi, noe man sjeldent ser på laptoper.

Anbefaler på det sterkeste å putte SSD disk inni disse også, så får du en stille og rask pc ^^.

 

Supporten og leveringstidene til Zepto er noe dritt. Det tok 2 måneder fra jeg bestillte til jeg fikk pakken på døra, og jeg fikk sjeldent svar på epostene jeg sendte til dem. En kompis av meg måtte bruke tilsvarende lang tid på reparasjon.

 

Men hvis du har tålmodighet så kan jeg anbefale Zepto om du er ute etter kraftige laptoper.

Lenke til kommentar

Å ta stilling til design i en test - eller i hvertfall å bruke det som pluss eller minus - er litt sketchy siden smak er så individuelt. Kanskje en bedre idé å holde seg til å se på funksjonaliteten i designet, og la estetikken bli opp til den enkelte? Men for all del, jeg liker også designet. Ikke like bra som Thinkpad fordet :D

 

Kunne ellers vært greit å høre litt flere erfaringer om supporten til Zepto ja.

Lenke til kommentar
Den gummiaktige overflaten er noe Thinkpads begynte med for rundt 7+ år siden på flere modeller. Ellers tror jeg dette hardwareoppsettet vil være bedre egnet for 17" laptops. Ser ikke for meg 15"ere som typiske gamer-laptops lenger.

7+? The force is weak young paddawan :p

Har en thinkpad her med gummiaktig overflate fra 1998, og det var ikke den første...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...