Gå til innhold

Er klare med Intel-SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hmm... jeg sitter på kronasjen til ny maskin, men det er ikke lett å velge hardware i disse tider. Veldig i tvil om jeg skal vente litt for å få SSD til "rimelig" pris eller gå for SAS disker nå...

Lenke til kommentar
Hmm... jeg sitter på kronasjen til ny maskin, men det er ikke lett å velge hardware i disse tider. Veldig i tvil om jeg skal vente litt for å få SSD til "rimelig" pris eller gå for SAS disker nå...

 

Jeg ville i hvert fall ventet til OCZ Vertex kommer på markedet, bare for å se om den får skryt eller ikke. Er mange som venter på en SSD som både er "rimelig" og uten problemer, men en slik disk er altså ikke kommet ut enda..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Jeg ville i hvert fall ventet til OCZ Vertex kommer på markedet, ...

Får håpe de dukker opp innen utgangen av januar. En ting er å vente på godsakene pga egne økonomiske begrensninger, det er langt mer frustrerende å vente på tekniske nyvinninger (tiden virker så laaaang). Sukk.

Lenke til kommentar
E-serien er utviklet for servermiljøer mens M-serien er beregnet på bærbare datamaskiner der man vil ha god ytelse.

Det er vel i servere man vil ha god ytelse, og heller lavere effektbruk for M-serien.

Det er korrekt, men jeg tror det forfatteren mente var at disse diskene i M-serien har mye høyere ytelse enn andre SSD-disker (fra f.eks. OCZ) og vanlig HDD, og at man dermed kan kjøpe M-serien til laptopen om man vil ha god ytelse :)

Lenke til kommentar
Hva med prising? Får håpe Intel reduserer prisene sine mot OCZ sitt nivå snart.. Dette kommer vel sansynligvis til å skje hvis OCZ sin Vertex-serie blir en suksess.

 

Ja, det er lov å håpe ihvertfall. Vi får se hvordan det utvikler seg, er ikke så lett å spå med SSD, det annonserers o produkter i eninga, ikke alle kommer, vansklig å vite ytelse, pris om og når de kommer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, mangler litt prisinfo her for det er vel strengt tatt bare en Intel drive med et nytt klistremerke slik det er nå og da spørs det om prisen er særlig lavere. Uansett, denne klasse SSD må jo komme ned i pris snart slik at vi kan få noe glede av den nye teknologien uten at det skal koste skjorta.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
... denne klasse SSD må jo komme ned i pris snart slik at vi kan få noe glede av den nye teknologien uten at det skal koste skjorta.

 

Jeg har bestemt meg (trur jeg) på å straffe Intel ved å drøye kjøp av X58/Ci7 inntil SDD er mer "normalt" priset.

... regner med at denne opplysningen svir skikkelig for dem.

Lenke til kommentar
Ja, mangler litt prisinfo her for det er vel strengt tatt bare en Intel drive med et nytt klistremerke slik det er nå og da spørs det om prisen er særlig lavere. Uansett, denne klasse SSD må jo komme ned i pris snart slik at vi kan få noe glede av den nye teknologien uten at det skal koste skjorta.

 

Det koster å være kar :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...